Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Bohužel vypadá to tak, že všichni tihle ekofanatici zřejmě nenáviděli ve škole fyziku a matematiku. Chápu, není to tak vzrušující jako některé humanitní novovědy, ale fyzikální a matematické a ostatně i biologické zákony platí: ideologie - neideologie. Dobře si vzpomínám i na ruské popírání chromosomů soudruhem Trofimem Denisovičem Lysenkem jakožto mendelismus-morganismus (ostatně dnešní genderisté myslím také X a Y chromosomy neradi vidí;-)).

1 0
možnosti
JP

To jsem od Vás nečekal....spíše se obávám, že díky řevu "fosilních fanatiků" zůstaneme jakýmsi skanzenem minulosti. Tyto chytré sítě již fungují v USA.

0 0
možnosti
ZH

Zprávy například z Kalifornie ukazují, že nefungují. :-)

0 0
možnosti
JV

J43i73r57i 62V81r38a69b85e57c

15. 2. 2021 14:20

Samozrejme nejsou e-auta pro vsechny vhodne. Kdo ale ma doma vlastni wallbox, na strese fotovolteik panely a na pozemku zemni tepelnou pumpu nedela nic spatneho. Jsou to vysoke investice, ale prumerne za 10 let jsou vraceny. Pri dalsim devastovanim zivotniho prostredi a zvysovani cen za energii je to dobra investice.

1 0
možnosti
ZJ

To ovšem za předpokladu, že je vše dotováno. To znamená, že většině něco ukradnu, abych vyšuránkům mohl nasypat.

2 0
možnosti
TD

Jde o tzv. mód Vehicle To Grid (V2G). Umí to tuším Nissan Leaf, jinak to moc podporované není. Jsou tam problémy jednak na straně připojeného domu, kde se distributor typicky snaží naopak přetokům z baterie do sítě všemožně zabránit. Aby to bylo korektně vyřešeno, tak se musí buď celý dům odpojit od sítě a nebo tam být nějaká spolupráce s distributorem.

Další problém je v tom, že baterie měly dosud tak akorát cyklů pro životnost vozu, s dalším nabíjením a vybíjením by se jim zkrátila životnost, která třeba zrovna u toho Leafu není nic moc, díky nedobrému battery managementu.

Nicméně s nástupem nové generace Teslích baterií s životností již daleko přesahující životnost vozu a hlavně s rostoucím množstvím vyrobených vozů se otevírá i tato možnost a Tesla k tomu časem jistě sáhne. Její energetická divize již dnes umí dělat divy s instalacemi Power wall (domácí baterie).

Upřímně, fakt nechápu tu nenávist, řeči o šílenství a pod. Když se podaří využít baterie elektromobilů dalším způsobem, tak na tom vydělají úplně všichni.

2 3
možnosti
ZH

Jaká nenávist? To, že je něco technicky možné ještě neznamená, že je to správné. Autor jasně píše - ráno očekáváte, že máte plnou baterku, protože její kapacitu potřebujete právě na to, abyste mohl vyřídit své pojížďky. Pokud tam budete mít třeba jen půl kapacity, je to pádný důvod k naštvanosti.

5 0
možnosti
JR

J20a93n 51R46á19ž

15. 2. 2021 11:32

Nikomu opravdu nepřeji, aby padl tvrdě na.... ústa. I když v mnoha případech to dotyčnému prospěje. Takže masivní blackout nikomu nepřeji, i když by to Němcům i Rakušanům možná pomohlo přestat fantazírovat, že se obejdou bez jaderných elektráren. U Švédů, po opakujícím se blackoutu, možná k "osviceni" dojde brzo

Masivní zavádění elektroaut k tomu "procitnutí" z utopických představ o jedinečnosti energie z větru a slunce, rozhodně přispěje i v dalších státech.

PS. Fantazie o využití baterií elektroaut k posílení sítě je důkaz naprosté bezradnosti zelených magorů jak z rýsujícího se průšvihu vybruslit.

7 0
možnosti
JK

Je to s podivem, jak jinak výborné myšlenky havarují na provedení, jak se jich někdo chytne s vlastním řešením, ze kterého neustoupí ani když se hroutí.

Závislost na fosilních palivech je jednoznačně špatnou cestou, drancujeme planetu a můžeme doufat, že to obrovské přemísťování hmoty je pořád pro planetu jen prkotina. Máme jediný nosič energie, který je dostatečně silný a bezpečný (v rámci možností), tím je elektřina. Nyní je tu závod o to, kdo vyrobí elektřinu dostatečně levně a spolehlivě, zatím se spoléháme na energetický mix. Jenže celý ten pohled je překroucený energetickými korporacemi, chtějí vyrábět a dodávat, lepe řečeno prodávat energii. Nápad cucat auta zpět do sítě s tím souvisí, udržení sítě, tok energie a peněz je nadevše. Centralizace velkých výroben energií, distribuce a velkokapacitní ukládání, do tohoto vývoje se investuje, jde v podstatě jen o technický problém a s tím si lidstvo umí poradit.

Myslím že je to špatný směr, řešení jsou přenosy energie na krátké vzdálenosti a ostrovní provozy, které si navzájem vypomáhají. Jenže to jaksi vylučuje nadnárodní korporace s obrovským vlivem na směr vývoje.

0 0
možnosti
TD

Řekl bych, že taková ta "anarchistická" představa distribuovaných producentů, kteří si vzájemně pomáhají na krátkou vzdálenost v rámci místních komunit, je iluze. Nikdy to tak nefungovalo - ani s internetovým připojením, ani s prodejem čehokoli a nebude to fungovat ani s výrobou elektřiny.

Ta "zlá" korporace je potřeba aby všechny problémy vyřešila jednou (dobře zaplacenými odborníky) a lidé je nemuseli řešit tisíckrát pokaždé znovu a ještě jako (v lepším případě nadšení) amatéři ve svém volném čase. Lidé se spolu zpravidla nedokážou efektivně domluvit ani o správě domu, ve kterém bydlí, natož o výrobě a distribuci elektřiny v rámci ulice/čtvrti/obce/kraje.

Spíš jde myslím o to, aby to neměla pod palcem jedna korporace určená státem, ale aby šlo o co možná nejsvobodnější prostředí. Teslí virtuální elektrárny jsou parádní ukázkou, co lze dokázat s tisíci domácími FVE a malými bateriemi. Dohromady to může fungovat jako velká elektrárna a může to uspořit peníze jak těm malým výrobcům, tak dalším spotřebitelům. Ale vyžaduje to profesionální software a centrální řízení - což by ti lidé "od spodu" v životě nevybudovali.

0 0
možnosti
JS

Nejsem odborník jako autor a někteří diskutující. Viděl jsem záběry z výstavy elektroaut z Číny a nestačil jsem se divit. Osobně jsem přesvědčený, že tento trend má rozhodně perspektivu.

1 1
možnosti
JV

J28i17r47i 72V33r47a19b31e69c

15. 2. 2021 14:06

Kazdopadne. Parni lokomotivy jsme take prezili a nikdo je nechce.

0 0
možnosti
Foto

S podobným nápadem přišli již před časem Japonci. Ale už pár let jsem o tom neslyšel. Má to samozřejmě řadu háčků, ovšem z hlediska teorie pravděpodobnosti se těžko může stát, že by se všichni rozhodli, že nikam nepojedou. Další nepřesnost je v tom, že takový systém nemůže představovat jediný akumulační prvek. Čínani na to jdou jinak, a to přes "akumulátorové kanystry" jako záložní.

Podívejme se na nejvíce diskutovaný problém - akumulátory. Mám tu několik tužkových akumulátorů (do foťáku), které drží kapacitu už asi 25 let. Vyrobit dnes akumulátorovou baterii s podobnou životností tedy asi není problém. Jenže: když to tak dlouho vydrží, tak na čem budou výrobci baterek rejžovat? To je stejné, jako když kdysi SAAB dělal kastle z nerezu! To přece nejde! Ono to vydrží!

Takže výrobci mají dvě možnosti: buď vyrábět kusy s omezenou životností, nebo nutit spotřebitele ke koupi nových modelů jejich vyšší atraktivitou a množstvím nových (zbytečných) funkcí. A nebeo je rovnou ke koupi donutit, např. dnes už nelze platit přes internet kartou, aniž máte "chytrý" mobil. Na dotaz bance mi sdělili, že tedy musím používat jiné platební metody (třeba dobírku), a nebo si chytrý mobil koupit.

Podobně se na to jde utužováním emisních limitů. Aby tomu auťák se spalovacím motorem vyhověl, musí se do něho nacpat tolik další elektroniky a všelijakých mechanických hejblat, že si to výrobci vozů budou muset rozmyslet a od benzínu ustoupit. A tak místo naftařů budou mít teď zlatý důl baterkáři.

Proto se - "díky" naftařům, stále dařilo vývoj elektrovozů brzdit, takže se tu ve vývoji hezkých pár desítek let zaspalo. A k tomu se přidali i ortodoxní strojaři, pro něž je spalovací motor nádherným kouskem strojařiny s počtem součástek, které jdou do tisíců. Kdežto blbý elektromotor? Kus železa a drátu. FUJ.

Současný model ekonomiky pro elegantní technické řešení nemá místo.

3 1
možnosti
ZH

K dotazům 2 a 3: maj dělat doma, šupáci, a nikam nejezdit.

Aha, jenže to pak žádné auto nebudou potřebovat, a tedy nebude kde krást.

Sakra, taky to nemám domyšlený. ;-D

1 0
možnosti
VH

Soudruzi v Bruselu soutěžili a zjevně největší blbost vyhrála...elektřina do aut určitě není zelená, pořizovací náklady jsou šílené a automobilky v Japonsku, USA i jinde si mnou ruce...Rv

3 0
možnosti
JS

No , myslím , že automobilky si moc ruce nemnou

0 0
možnosti
  • Počet článků 1345
  • Celková karma 28,80
  • Průměrná čtenost 2989x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.