- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pane Flaško, souhlas. Přidám i z jiného soudku. Nedávno jsem navštívil pohotovostní službu v jedné krajské nemocnici v ČR. A protože mám možnost srovnávat zdravotnictví v Rakousku ( často coby tlumočník navštěvuji pohotovost v okresní nemocnici v Rakousku s našimi zraněnými hosty ) musím konstatovat, že je v tom nebetyčný rozdíl. Nemyslím tak úroveň zdravotní péče, ale přístup personálu. Zatímco tam vás tam jako obvykle první pozdraví personál -lékař nebo sestra, neúnavně se vás, jdouce okolo, ptá, zda je vše v pořádku, u nás jste pro zdravotnický personál jen vzduch, nikoliv klient. Mám již jistý věk a šediny a jsem zvyklý s s lidmi zdravit a tak jsem na tyto věci citlivý. Ale když po chodbě, kde čekáte na vyšetření, bloumá kolem kolem vás bez pozdravu, beze slova a s naprostým nezájmem desítka pracovníků v bílém, přijde vám to jaksi líto. Sám pro sebe se snažím je omluvit, ale nejde to. Mladí nebo starší, je to úplně jedno.
Ale i výjimky se najdou. Jedna mladá slečna to zachránila, po vstupu pozdravila všechny okolo stojící. Vysloužila si ode hlasitou pochvalu. Kéž by takových bylo víc. Když to jde v cizině, mohlo by to jít i u nás.