- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nejsem celebrita, ale "dílny" ve škole byly vždy mým postrachem,něco udělat (postavit podsadu, nštípat dříví, pracovat s pilou jsem se naučila až ve skautském oddíle, ten byl užitečnější a bezplatný na rozdíl od stávajících kroužků, z kluků z oddílu vzešli velmi šikovní stolaři, kteří se dokážou solidně uživit
Bez technických oborů bude naše společnost technologicky zaostávat. Proto zůstaneme jen montovnou technologicky vyspělé Evropy.
Zase nastolíme dělnicko-rolnickou společnost? A jak to uděláme? Bude stát každému diktovat, jaké bude vykonávat povolání?
Minimálně 60% je slušně řečeno těžko vzdělávatelných. Přesto se vzdělávají. Marní se tím čas a vyhazují velké peníze. Na řemeslo se jim nechce, protože společenská úroveň řemeslníků vzala za své. Řekne-li někdo o sobě, že je soustružník, bere se to dnes, jako by byl postižený. To měl asi autor na mysli. Z národa se pomalu vytrácí šikovnost, která se do genů vkládala po staletí. Jak člověk bez tohoto návyku vypadá? Stačí kouknout na "spoluobčany". Být šikovný a pracovitý není samozřejmost, to je výsledek tisíciletého vývoje. Vyšlechtit růži stojí úsilí trvá roky. Na šípek zplaní během pár let.
... a druhý problém je všeobecný pocit, že když se vše dá najít na netu (strýček google, tetička wikipedie...), není potřeba se nic učit.
Abych byl upřímný, mně společnost manuálních nemehel celkem vyhovuje. Aspoň ti šikovnější nemají problém se uživit.
On to ale není problém jen technických oborů. Závratným tempem nám roste i počet intelektuálních nemehel.
Remeslnik si v dnesni dobe muze vydelat mnohem vic nez vysokoskolak a o praci mit nouzi pravdepodobne nebude. Znam nekolik vysokoskolaku, kteri se preskolili na "nizsi" uroven a dari se jim. Ale v zivote neni treba zapominat ani na veci, ktere cloveku delaji radost: zpev, malovani atp., zivot neni jen prace a snaha o co nejlepsi vykon, nejsme roboti.
Přesně tak. Ono i s diplomem z nějakého podivného oboru se cca 5% absolventů uživí, ale u dobří řemeslníci všichni. Kolegův syn nevěděl po ZŠ, co vlastně chce, tak se vyučil, odmaturoval a nakonec vystudoval sociologii na UK. Deset let dělal, co se dalo a teď se vrátil k řemeslu. A jeho příjem je cca trojnásobný.