- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pan Babiš se svými řepkovými lány a velkovýrobou biohumusu, který musíme povinně nakupovat v daňově předražených palivech je veliký škůdce nejen životního prostředí, ale i naších motorů.
Takto vypadá karburátor mopedu mého zákazníka po dlouhodobějším odstavení:
http://mujweb.cz/rax/img/biosracky.jpg
Ten humus je z odpařeného benzínu Naturál 95 u déle odstavené motorky.
Odkud cerpa autor ty informace o energeticke neefektivnosti biopaliv? Od strycka Klause?
A teď si představte, že večer se připojí třeba 3 miliony aut na nabíječky. A ještě ... že Babiš ty dotace využívá, o tom žádná, ale on je nevymyslel a mně je úplně jedno kdo je dostává, podstatné je, že existují.
To může člověk fakt opakovat do zblbnutí - OK, večer se připojí 3 miliony aut na nabíječky, protože nabíjet na parkovišti v práci nebo v supermarketu je z nějakého obskurního důvodu zakázáno...
Průměrný vůz najede 15.000 km ročně, tj. 41 km denně. Tomu v případě elektromobilu odpovídá spotřeba 5-7,5 kWh (rozmezí VW e-up a Tesla Model S). Krát 3 miliony to máme, to máme... 15-22,5 GWh. Dejme tomu, že “večer” znamená od 19:00 do 7:00, tedy 12 hodin. Potom se bavíme o nutnosti distribuovat “večer” výkon cca 1,2-2 GW. Tedy cca produkci JE Temelín. Přičemž v současnosti je rozdíl mezi polední špičkou a nočním útlumem cca 2 GW... Opravdu, to by určitě nastala nepředstavitelná apokalypsa a okamžitý blackout.
Smutne nevyroci. Cesti zemedelci uz bez jakychkoliv smernic dlouho pestuji repku radeji nez psenici ci brambory. zasadi, sklidi a dostanou penize. Na rozdil treba od tech brambor, ktera musi oboravat, vyvoravat a pak sloziteji zpracovavat.
Jistě. Ale, kde je příčina tohoto stavu?
Já, když jsem denně jezdil štreku PHA-LB a zpět, tak jsem okolo Mnichova Hradiště plakal tak, že jsem málem musel zastavit.
Ty velké širé řepky lány mi najednou ukázaly, že i já mám nějakou alergii, ač jsem to dříve netušil.
Snad jen, že ,,bionafta" s příměsí oleje z řepky se i u nás vyrábí od data před. r. 2000. A tehdy to byl ,,opravdu rejžák". Byl jsem svědkem, jak si ,,šikulkové" mnuli ruce a byli vysmátí. A ještě se tím chlubili. Jak ,,výrobci"(míchači), tak i pár šikovných ,,takyzemědělců", neb všichni na to měli dotace a ještě ,,vratky" z DPH, kterou ani neplatili
Výborný článek. Ona je to už principiální ptákovina – pěstovat plodiny jen proto, abychom je spálili. Na polích majít růst potraviny a nikoli paliva.
Já bych s těmi elektromobily byl opatrný...
Velká karma. A neznalci přičítají tu řepku a dotace na ni Babišovi, který tehdy o politice ani nesnil.
Já naštěstí jezdím na LPG a proto se mě ty škodliviny týkají minimálně.
LPG má možná méně škodlivin, ale absolutně čisté taky není. Jenže všechny spalovací motory potřebují k hoření kyslík. Spočítejte si, kolik kyslíku spotřebuje litrový motor při 2000ot/min. Samozřejmě se nespálí do posledního atomu (to záleží na okamžitém výkonu), ale prostě zmizí.
Čekám, kdy se najde nějaká vepřová hlava, která začne rozdávat dotace na technologie výroby kyslíku přírodní cestou - sady listnatých stromů, které se po 20ti letech shodí a nasadí se nové a vzniklé palivo (obnovitelné zdroje) se spálí v tepelné elektrárně (tam se i vysuší dřevo odpadním teplem) ...
Tohle dělali naši předkové už dávno (součásti panství byly i lesy) a dotace jim nikdo nedával