- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Všem je nám jasné, že tu vůbec nejde o "blaho" občana. Magistrát si tu bere rezidenty a nájemce jako mafie rukojmí. Modré zóny nelze nazvat jinak, než výpalným. Žiješ tu, máš auto? Klidně si parkuj, ale PLAŤ!!!. Že nemáš místo??? To není náš problém... Praze chybí a bude chybět strategie dlouho. Magistrát nic řešit nechce, tedy do té doby, než lidi začnou jednat. Zatím to ukázali jen taxikáři.
Co se týká P+R parkovišť, je to tragédie... Např na Nových Butovicích jedno takové je, ale běžný návštěvník tam nikdy nezaparkuje. Neví totiž, že již od 8 hodin je plné. "Vybraní" zaměstnanci z mnoha okolních kancelářských budov si je berou pro sebe (a proč ne, když je to stojí cca. pár korun). A staví se tam další a další budovy - žádná z nich nemá podzemní parkoviště na kapacitu nájemců... Ale to magistrát nezajímá... Takže je tu vydět každodenní rituál kdy auta zaměstnanců krouží jak supi a hledají volné místo. A podobné to bude všude.
Na celé téhle akci je jedna velice podivná věc. Ve chvíli, kdy pod tlakem publika se volení zástupci snaží potlačit hazard (otázkou je, zda ho skutečně potlačí, nebo zatlačí do ilegality, jako tomu bylo za komoušů, kdy se běžně v "zadní" místnosti mastil gotes či voko o větší peníze), jim došlo, že vyschnou finanční zdroje z něj pocházející. A kupodivu, takřka ve stejné době, začalo modré šílenství. Je třeba dalších zdrojů peněz nahrazujících hazard. A tak se prodávají karty na neexistující místa (není to podvod?), nasadí vysoké sazby za parkování, že takové nemají ani v Německu, kde je minimálně třikrát vyšší průměrná mzda, protože cílem není regulovat parkování, ale dojit lidi.
Když Praha 9 řekla, že zóny ano, ale pro ostatní za 10 Kč/h (což je cena odpovídající kupní síle v ČR v porovnání se SRN), tak ti ptáci na magistrátu začali řvát, že by to bylo "prodělečné". Takže otázka zní, kolik je třeba vybrat peněz, aby se zaplatily rozumně vynaložené náklady na provoz a systém nebyl ztrátový (tedy byl na černé nule?). Přece, alespoň jak je to všem předkládáno, se jedná o regulaci a nikoliv o výdělečný podnik (pravdou je, že se panáčci z radnic prsí, kolik že to milionů vybrali). Tak ať alespoň ti šašci netvrdí, že chtějí regulovat parkování ve prospěch rezidentů (i když co to je, když díky elektronizaci veřejné správy, datovým schránkám atd.) v podstatě žádnou "úřední" permanentně hlášenou adresu nepotřebuji (to potřebovali nacisti a komunisti, aby si mohlo gestapo či StB dojít pro neposlušné a měli to snadné) a doručení poštovních zásilek si můžu zřídit kamkoliv? (třeba do práce nebo mít P.O.Box) Jediným rozhodujícím údajem je pak tzv. daňový domicil, tj. kde dotyčná osoba platí daně, případně kde čerpá nějaké sociální dávky. Jinak je státu kulové do toho, kde bydlím a jak bydlím. Takže i to vydávání karet podle "trvalého bydliště" je na hlavu.
Takovéto řešení nestačí ani zdaleka. Vymyslel jste stejný kolaps, jako propagátoři parkování zdarma na Staromáku pro všechen obyčejný lid, jen v trochu menší míře.
Nejen že "radní" umí prodat více karet, než je míst pro parkování, to je taky na pěst, ale aby třeba auto z Prahy 4 nemohlo zaparkovat na "pětce" či jinde, tak to už fakt rozum nebere ! To normální člověk nevymyslí....
Vrchol jsou ulice, kde jsou hranice čtvrtí. Jedna strana modrá zóna, druhá volné parkování.
No, ten "článek" je krásně ve stylu FREE HATE. Ale ten hlubší nesmysl...
1. V Čakovicích a Kolovratech přeci zaparkujete úplně bez problému.
2. Ukažte mi živnostníka, který opravdu na jeden zadek potřebuje 2 auta přímo před domem.
3. Proč by rodina nemohla mít dvě auta? Jedno na otce, druhé na matku. Případně třetí na dítě atd. A všechny budou se slevou za 1200,-
4. Na zásobování je čas od 6 do 8, kdy zóny neplatí. V nově spuštěných MČ jsou vyhrazená místa pro zásobování. Rodina za námi přijede MHD, aspoň si můžeme dát skleničku a nikdo nesuší hubu. A když přijedou autem, tak parkují do 200m od domu a od 18 zdarma celou noc.
5. Tady máte pravdu, P+R chybí hodně.
A na kruhová pásma podle vzdálenosti od centra rychle zapomeňte, to je fakt pitomost... Trestal byste akorát ty, co bydlí u metra na krajích Prahy.
Ad 4. Jak mají stihnout všechno zásobování za dvě hodiny. V době, kdy jsou děti do škol. A kde se parkuje od 18 zdarma? Většinou je to celou noc, včetně víkendů! To je první věc - co by se měla změnit - ty zóny by měly platit jen 9-17 v pracovní dny. Jinak je to jen druh daně.
Není náhodou protizákonné, když je vydáváno dvojnásobné množství parkovacích karet, než je fyzických parkovacích míst ???
Je to ještě horší, protože počet parkovacích míst se neustále snižuje, ale poplatky se zvyšují. Není to tak dávno, co přišel mladý Stropnický s "veselým" nápadem úplně zrušit všechna parkovací místa na Vinohradské ulici. Asi odměna za skokové zvýšení ceny parkovací karty pro rezidenty. Uvidíme, co všechno si ještě obyvatelé Prahy nechají líbit.
Pracuju v Bubenči, kde jsou většinou jen vily, ve kterých sídlí velvyslanectví a firmy. Přesto tam jsou modré zóny a ulice vypadají jako v 50. letech. Na každé straně ulice sotva dvě auta.
A to jen proto, aby tam náhodou neparkovali lidé, co byli zvyklí stát na Letné.. chmpf.
Znovu a znovu se musím ptát, proč se zavádí takovéto s prominutím idiotské řešení.
Proč se nevezme hotový a fungující systém z Vídně?
Tam je celé město jedna zóna a obyvatel Vídně tak zaparkuje v rámci města kdekoliv. V Praze nesmí ani o několik ulic dál natož na opačné straně města díky nejednotnosti a mnoha různým zónám.
Krátkodobé stání ve Vídni je řešeno tak, že v zóně smí na 10 minut zaparkovat úplně kdokoliv. Není tak problém např. někam něco odvézt, vyřídit papíry atd. V Praze vás odtáhnou sotva zmizíte za rohem nebo v nejbližších dveřích. Kupony na delší stání lze koupit ve Vídni v kterékoliv trafice, na poště atd. V Praze pouze na magistrátě.
Podobně je řešeno rezidentské stání. Ve Vídni stačí ukázat nájemní smlouvu, v Praze musíte řešit změnu trvalého bydliště se všemi důsledky kolem toho (výměna dokladů, návštěva mnoha úřadů atd). Ve Vídni dostanete rezidentské stání na jakékoliv auto, v Praze musíte být jeho vlastník, nelze tedy získat stání např. na firemní auto.
Je tedy třeba prapodivný a protilidský systém v Praze zrušit a začít znovu jinak a lépe. A také vybudovat P+R parkoviště a ne těch několik málo ještě rušit, jak se bohužel děje.
V Praze můžete na jakékoliv zóně stát 3 minuty zdarma, což na odvezení něčeho stačí. A v praxi vás za méně než 10 minut nikdo řešit nebude.
Víceméně souhlasím, snad až na to, že bych omezoval ještě méně. Chápu omezení parkovat třeba v historickém centru na Staromáku nebo Milošovi u Hradu, ale jinde je to jen prachsprostý ústrk všech, Pražanů i mimopražských a hlavně generátor prachů pro radnice. Zrušil bych to. A to jezdím (řídím) po Praze minimálně, využívám MHD či vlaky, ale nesnáším tohle ořezávání svobody a tančení po zádech a peněženkách lidí. Navíc se nezajistí žádná parkoviště, nebo jen minimálně, ale prachy se jdou tahat zcela bezskrupulózně. Zrušit!
Já jsem asi nějak nepochopil ten Vámi navrhovaný systém. Nebo pochopil a občan žijící v centru města bude platit více než ten na periferii?