Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
opportunity
To bylo první, co mě napadlo
vždyť je tam přece semafor... pak jsem si uvědomila, že v posledních letech jsem to jezdila autem, a tam v některých úsecích semafory na jednosměrky a vyhnutí tramvají JSOU (nebo alespoň byly - jsem 4 roky z Ostravy). Takže mi to hlava nebere. Zbytečný hazard.
skimpy
Délka trati není 20km!!
Máte v článku chybu, délka trati ze zastávky Vřesinská až na konečnou Zátiší je cca 9 km.
Georgis Fasulis
Re: Délka trati není 20km!!
Máte pravdu, celá trať měří opravdu jen 9 kilometrů, ověřil jsem si to nyní na mapě. Za chybu se omlouvám a v článku to opravím. Díky za upozornění. Nevím proč, ale měl jsem prostě zafixovaných 20 km (asi proto, že když jsem to šel pěšky, zdálo se mi to neuvěřitelně dlouhé :-) ).
laser-man
Stalo se před 25 lety.
Na tu jednokolejku mám taky několik vzpomínek. Taky si ještě živě pamatují jak tam jezdila "bedna" . Vždycky, když dojížděla k zastávce u koupališti, tak jsem vyskočil ještě z jedoucí a běžel k pokladnám na koupališti, abych nemusel čekat půl hodiny ve frontě na vstup do areálu. Ale to bylo tak před 35 léty.
Tato příhoda se mi stala asi v roce 1985. S partyjou rockérů jsme vyjeli na zábavu za Porubu. Myslím, že to bylo do nějaké Lhoty, ale už nevím jestli do Horní nebo do Dolní. Když jsme na smyčce v Porubě vystoupili z tramvaje č.9, tak jsme museli jít asi 50 m na tramvaj č.5. No, šli jsme podel kolejí (bylo to nejkratší). Najednou jsem citěl obrovskou ránu do zad. Letěl jsem pak vzduchem asi 3 m. Naštěstí jsem spadl mimo kolejiště. Kdybych spadl do kolejiště, tak bych už zde asi nepsál. Tramvaj řídila žena kolem 35 roků. Prostě si zapisovala údaje do knihy jízd. Šlapla na plynový pedál, ale nečuměla na kolejiště. Naštěstí to odneslo jen pár pořádných škrábanců. U disp. se pak divila.
Georgis Fasulis
Re: Stalo se před 25 lety.
To je dost neuvěřitelný zážitek (tím nemíním, že Vám ho nevěřím, ale že je to hrůzostrašné).
Já si také pamatuji, když jsme jezdili na vesnické zábavy do těch vesnic na trati, tak když se opilá rockerská mládež vracela ze zábavy do Poruby, vypadalo to v té staré šalině zajimavě.
Zásadně jsme říkali druhému a třetímu vozu kuřák. Jak to tam za jízdy vypadalo si asi pamatujete. :-) Už tehdy např. někteří ovínění kaskadéři jezdívali na spojnici mezi vozy, byl zázrak, že nikdo nespadl pod vůz.
mira dusin
A kdo to zase celé odnese??
Samozřejmě řidič!A ti mocní kteří si za peníze které by na zabezpečení tratě vystačily raději obnovily luxusní vozový park si na tomto neštěstí vytřískají body pro nadcházející volby,úplně živě to vidím:Okamžitá náprava nebezpečné trati!!Kraj okamžitě uvolnil peníze pro bezpečí cestujícím!!Chce se mi blejt velebnosti!
Libor76
Druhý pohled
Doteď to fungovalo v pohodě, až nějaký ňouma si řekl, že se vykašle na předpisy a dožene zpoždění.
Na cestách jsou v 3. tisíciletí spousty nijak nezabezpečených železničních přechodů, ty považuju za mnohem nebezpečnější - o těch nepíšete proč?
P.S. Proč nejde snížit karma článku? Považuju tento článek za hyenismus, kterým si jen chcete na masách navýšit karmu :-(
PichlaMeVosa
Re: Druhý pohled
taky se primlouvam, clanek o hodnote 0, vylev tragedie tak jak se to zna z n@vy...
hruza clanek karma dolu
hurkadavid
Zabezpeceni?
Ja si myslim, ze zabezpeceni netreba. Copak mame v aute radar, ktery nas zastavi kdyz je pred nama prekazka nebo nam otoci volantem? Proc nezabezpecime auta omezovacem, co nam povoli jezdit maximalne 130km za hodinu? Zabezpecme dalnici D1 treba tim, ze budemit sest pruhu. Dva pro kamiony, dva pro auta strasi a dva pro rychlejsi. Zadne zeabezpeceni nepomuze..... Je to o lidech. Az zabezpecime tramvaje v Porube, zase se najde zpusob, jak oklamat zarizeni. Vzdy hraje roli lidsky faktor.
TurboFrank
Re: Zabezpeceni?
Naprostý souhlas. Velké křižovatky jsou zabezpečeny semafory a není dne, kdy na některé z nich někdo "neprofičí" na červenou. Policajti měří radary, aby donutili řidiče jezdil stanovenou rychlostí, ale není dne, aby v rádiu na tyto radary neupozorňovali. Řidiči v tom místě jedou podle předpisů a po přejetí měřeného úseku na to šlápnou. Včera se v Ostravě převrátil kamión s vodíkovými lahvemi a jen čirou náhodou se nikomu jinému nic nestalo. A převrátil se jen proto, že jel jako prase a vysoké těžiště nákladu způsobilo havárii. Je to v prvé řadě o lidech a autor článku si podobné "pohřební" řeči mohl odpustit. Mimochodem, jak dlouho se tato trať provozuje a bez kolize? Dle statistiky dopravních nehod je v drtivé většině vina řidiče. Kamiony mají omezovač rychlosti, ale přesto některé jezdí mnohem rychleji, mladí řidiči na velkých motocyklech mají omezený výkon motoru, ale jen dočasně při zkoušce výkonu a pak se restriktor vyřadí a motor má plný výkon.
halohalo
To je námět pro EU.
Že by se tam mohli míto toho jak nazývat tvarůžky třeba bezpečností provozu tramvají. Na blbinky jsou v EU borci. Jinak hlavy vypatlané.
Martin Adámek(adamek.blog.idnes)
Hlavní chyba řidiče je,
Hlavní chyba řidiče je, že on, ani nikdo z jeho kolegů včas nedonutil vedení DP trať zabezpečit.
Když se psalo, že "nebyla zabezpečená", chápal jsem to tak, že tam nebylo nic, co by zastavilo tramvaj, jedoucí na "červenou". Ale že tam nebyla ani ta "červená" (obrazně řečeno, protože tramvaje mají monochromatické semafory..), to mě teda dostalo.
Řidiči měli požadovat po vedení, aby byl instalován alespoň semafor, když už nic víc, co by odpojovalo napájení motorů.
A jestli to řidiči po vedení DP někdy požadovali, a vedení na to nereflektovalo, tak se vedení z (majoritní) spoluviny nevyvlíkne...
Vždyť semafory jsou na jednokolejných železnicích už od dob, kdy nebyla ani elektrika, natož procesory !
Georgis Fasulis
Najednou to jde
Nejvíce mě štve, že to najednou jde, ale vždy, až se stane tragédie. Viz:
http://zpravy.idnes.cz/tramvaje-vyjedou-na-ostravs...
Jenže to už život a zdraví těm postiženým lidem nevrátí.
- Počet článků 134
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 6229x
Seznam rubrik
- Běžecké blogy
- Příběhy více než smrtelně vážn
- Moje kuchařka
- Články publikované v MF Dnes
- Jednou větou
- Nezařazené
- Václav Klaus