Recenze audioknihy: Petr Šabach – Příběhy Petra Šabacha

Spisovatele a scénáristu Petra Šabacha, myslím není třeba dlouze představovat. Všichni známe filmy Šakalí léta, Pelíšky nebo Pupendo, které vznikly právě podle Šabachových knih. Příběh každého z výše jmenovaných filmů je více

X+Obal audioknihy

Tato audiokniha vyšla ve vydavatelství Českého rozhlasu - Radioservis a její výtěžek je věnován na dobročinné účely, konkrétně Centru Paraple, které pomáhá vozíčkářům. Její obal je jednoduchý, vzhledem ke kvalitnímu obsahu nebylo jistě zapotřebí obal příliš řešit, navíc audiokniha si na sebe nemusí vydělat, má přispět dobré věci.  Na výsledném obalu je řečeno vše důležité včetně výčtu všech interpretů a poznámce o Centru Paraple. Celkový pohodový dojem dotváří čtenářské brýle a sklenka dobrého moku.

Audiokniha obsahuje celkem šest příběhů vybraných z knih Hovno hoří!, Jak potopit Austrálii nebo Miluj mě víc. Hned první vyprávění, kterého se ujal Zdeněk Svěrák, má název „S jedním uchem naveselo“ a už po prvních pár minutách jsem si říkala, kde jsem tu příhodu o chlapci zamilovaném do starší spolužačky slyšela, než mi docvaklo, že jsem jí dokonce i viděla. V televizní minisérii nazvané Škoda lásky. Nevím už, kdo tam všechno hrál, ale příběh je to milý a nenudí ani při druhém nebo třetím připomenutí.

Další, který mi byl povědomý se jmenuje „Sázka“ a zmiňují se zde hlavně dvě věci, a sice že medvěd kodiak měří tři metry padesát a taky, jestli člověk dokáže vydržet pod vodou dvě minuty. Že je vám to povědomé? No jasně, skvělá scéna z filmu Pelíšky, kde se bratři Miroslav Donutil a Bolek Polívka sázejí. Příběh pochází z knihy Hovno hoří!, která byla celému filmu předlohou. V audiopodobě si ji poslechnete v podání Jaromíra Hanzlíka.

Výše jmenovaný herec, Bolek Polívka je také jedním z interpretů, kteří v audioknize vystupují. Vyšla na něj povídka s názvem „Dobře zašitej frajer“. Mohlo by se zdát, že bude o chlápkovi, který sedí někde ve vězení, ale tohle vyprávění je o někom docela jiném. Stejně jako v předchozí „Sázce“ byla zmínka o medvědovi, také tady se s ním setkáme. Prozradím jen, že se podíváme do cirkusu. V jakém kontextu to ale bude, si už nechám pro sebe.

Představila jsem tu celkem tři kousky, což je rovná půlka celé audioknížky. V druhé půlce můžete slyšet třeba Jiřího Lábuse, Martina Dejdara nebo Ondřeje Vetchého. Výběr herců – vypravěčů byl pro mě druhým důvodem proč jsem si audioknihu Příběhy Petra Šabacha chtěla poslechnout. Všichni tito pánové mají totiž velice příjemné až charizmatické hlasy a kde se vám poštěstí je mít takhle pěkně pohromadě a ještě přispět na dobrou věc?

Autor: Eva Gusmanová | středa 10.9.2014 19:08 | karma článku: 5,40 | přečteno: 276x