- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nedám dopustil na Feldy. Koupil jsem 16 let starou a doufám, že bude jezdit aspoň 10 let, kdy bude třeba vyměnit plynovou nádrž.
U mě karma s tím, že můj skvělý vůz právě nyní v říjnu slaví své 16 narozeniny a myslím, že pro BMW, Mercedes jsou dobré takové servisy, které se specializují na jednu značku, ale nejsou autorizované a proto mají celkem přijatelné ceny.
16 let starej Mistwagen se uz opravovat vubec nevyplati. A pochybuju, ze se najde nekdo kdy by neco takovyho koupil.
Ale slysel jsem ze se da prodat do Libanonu.
Veliký souhlas! Mám Peugeota 405, 22 r. starého s antikorozní úpravou. Teď prý už se přestala antikorozní úprava dělat! Co by také fabriky dělaly, když by auto jezdilo 30 roků? Musí se vyrábět! Spotřeba surovin, následná likvidace vraků. Lidé mají práci, ale co na to životní prostředí? Zpět k mojí popelnici, jak říkám. Je to dvoulitr turbo, nespěchám, jezdím za 5,5 lt nafy. No nekupte to. Elektronikou je to také vybavené, ale žádný počítač. Každý slušný autoelektrikář si s tím poradí.
Dobře se to káže, těm co neví co s penězi, já jako důchodce jsem velmi spokojen a doufám...že zas někdo nevymyslí nějakou hovadinu, aby to nemohlo projít TP. Třeba, že se bude muset namontovat katalyzátor řízený počítačem, který je příčinou u současného typu supermoderních aut častého vydávání peněz při zmenšení jeho funkčnosti! A o tom to je....dolovat furt z národa peníze !
Pravda pravdoucí. U starší Škodovky se dala udělat generálka motoru (když to trochu přeženu) v podstatě v kůlně. U novějších aut si průměrný řidič ani netroufne vyměnit žárovku ve světlometu. Já u Fabie taky ne..
No, ona se nekdy ta "zarovka" ani vymenit neda. Jednak se k ni bez rozebrani pul auta nedostanete, u Xenonu zu to zadna zarovka neni a ten multiplex LED je umisten na chladici, ktery se musi vymenit samozrejme take, Ale vadna muze byt u obou i ta ridici jednotka.
Az bude mít cesky člověk každých pět let na nové auto za milion, nebude kupovat stará auta za 20 tisíc. To by měli politici taky vědet, oni totiž žiji " "jinde" a tato podstata jim nějak uniká .
Jak bylo řečeno v článku i v diskuzích, nejde tak o pořizovací cenu. I u auta za 400-600 tis, není splátka moc vysoká (myslím pro lidí s průměrným příjmem), ale opravdu likvidační jsou ceny oprav. Značkové se snad předhánejí kdo je dražší.
Moje zkušenost: V záruce jsem nechal dělat servis po 30 tis. km (olej, filtry, kontrola brzd atp) na mém BMW ve značkovém servisu za 12.700 Kč, teď jezdim do neznačkového, ale specializovaného, na BMW, a to smé stojí 5800. Tu samou zkušenost jsem měl i uu servisu VW.. Přestala mi fungovat zpětná klapka výfukových plynů. Ve značkovém servisu odhad ceny opravy 9.500Kč( nová klapka+práce) v neznačkovém 700Kč(demontáž, oprava klapky montáž)
Zlatá Felície! :-)
Souhlasím, nicméně si s pobavením vzpomínám, jak se u felicií zdůrazňovalo, že u těchto aut už končí kapitola "Udělej si sám" a jak jsou tyto vozy složité, dokonce do Afriky se felicie vyvážely s karburátorovým motorem, protože se vstřikováním a katalyzátory by si tam neporadili.
Oni tady si s tím neporadí taky. Prostě to vymění. Když zmiňujete Afriku, je neuvěřitelné, co všechno tam dovedou udržet ještě v chodu. U nás jsme na tom v 60.-80. letech byli tak nějak podobně. Za celoživotní úspory člověk koupil 15 let staré auto a udržoval, jak se dalo. Jenže tehdy se dalo:)