Ceník elektřiny ČEZ GARANT – „jen“ výborný marketing

I přesto, že je obvyklou praxí zveřejňovat nové ceníky elektřiny až ke konci kalendářního roku, největší tuzemský dodavatel tak učinil již nyní. Je nový produkt ten pravý a měli bychom si jej co nejrychleji zarezervovat nebo jde jen o kvalitní reklamu s nekvalitní cenou?

FIXACE

Základním stavebním kamenem nové produktové řady je tzv. „fixace“, tedy možnost zarezervovat si cenu na delší kalendářní období (v tomto případě do konce roku 2016). Fixace může být pro zákazníka výhodná v případech, kdy reálně hrozí nárůst ceny komodity. Zatímco všem ostatním se proud zdraží, jemu nikoli. Pro konzervativce, popřípadě ty, kteří nemají čas studovat ceníky dodavatelů, relativně atraktivní nápad.

Dosavadní produkty v případě poklesu ceny na klienta nedbaly, tudíž z výhody se stávala rázem nevýhoda. ČEZ je v tomto ohledu chytřejší – rovnou oznamuje, že umí jít i „dolů“, a to v momentě snižování u jiného vlastního ceníku, resp. při snižování cen na burze.

Pro laika velká výzva, navíc s marketingovým boomem.

 

CENA

Pokud si srovnáme cenu nové řady s těmi aktuálními u jiných dodavatelů, nadšení trochu ochladne. GARANT se sotva vejde do horní poloviny atraktivnějších řešení. Slib o vylepšení stavu našich peněženek v případě poklesu komodity tak dostává punc informace „zůstaneme někde okolo poloviny v pořadníku“. A to již nezní tak elegantně.

 

LEVNÝ NEBO STABILNÍ?

Jistý komfort služeb se největšímu dodavateli elektřiny upřít nedá. Jeho zákaznický servis nebo online portál, popřípadě zpracování procesů na fakturaci, patří k tomu nejlepšímu, co lze u nás při hromadné obsluze zákazníka zažít. Stabilita a finanční zázemí je určitě také výhodou. Sotva průměrná cena ale už tak příjemná není.

Fixace nerovná se jen bezpečnost, ale také závazek. V případě předčasného odstoupení od smlouvy si připravte 4 000 Kč, pokud jste převedli třeba i chatu, tak dvojnásobek.

 

CO SI MÁ ZÁKAZNÍK VYBRAT?

Produkty na dobu určitou nemusí být vždy špatnou volbou. Ale závazek na delší období by měl být vyvážen skvělou cenou. Dnes je možno najít řady, které zákazníka neuvazují a má tak možnost změnit dodavatele v momentě, kdy není spokojen.

Autor: Michal Eisner | středa 8.10.2014 13:31 | karma článku: 15,51 | přečteno: 3414x