- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hmmm ... Nepřišlo mi to ani moudré, ani vtipné. Edno, sice chápe, že Vás ledacos štve, ale psát o tom neumíte. Tak to nedělejte.
S obsahem textu naprosto nesouhlasím. Další s laciných výpadů proti klasickému školství, s nimiž se dnes doslova roztrhl pytel. Je trochu zvláštní, když dnes vyřváváme do světa, že je vlastně úplně špatně snažit se, aby byla naše společnost v globálu alespoň elementárně vzdělaná. Že škola je k ničemu a že jsme nic z naučeného nikdy v životě nepoužili.
Tak za prvé, já jsem pro maximálně vzdělanou společnost!
Nevadí mi ani tolik, že se učíme blbiny, ale "jak" se je učíme. A že by třeba šlo věci dělat i jinak, protože v době "vygůglim si něco za 5 sekund" mi přijde scestné, abychom bazírovali jen na memorování. Co takhle dětem říct, že je super, že gůglí, ale že je třeba ještě "gůglit" kriticky a umět porovnávat a vyhodnocovat informace?
Trochu vyhnané do extrému, nemyslíte? Nebo jste měla fakt "kliku" na mizerný učitele? Nebo to máte tak trochu v povaze, pamatovat si jen to špatný? :)
Protože mi to přijde důležité o tomhle mluvit extrémně.
Aby se něco změnilo, tak fakt nestačí, abychom říkali "však to vlastně docela šlo" a "když jsme to přežili my, tak to přežijí i naše děti".
Jo, základní škola byla asi jedno z mých nejhorších životních období. Střední školu jsem si zvolila (i když ji také nevidím úplně pozitivně, ale bylo to mé rozhodnutí), vysokou si zvolila, práci si volím. Základka mi byla přidělena a nikdo se mě neptal, zda je to ok.
A taky lidi nechtějí číst, jaký máte krásný život a jak je vše zalité sluncem.
A kdo nebyl v tom věku ovlivnitelný?
Někteří nebyli... Ale tak asi souhlasím, že 98 % lidí je i v dospělosti lehce ovlivnitelná (mě nevyjímaje).
Souhlas! Číst jsem se naučil víceméně sám ještě před ZŠ. Takže na ní jsem se naučil ty kudrlinky (psací písmo), něco z matematiky a proč je v zimě zima, když je slunce přece blíž (svítí šikměji než v létě, kdy je naopak dál). Základní věc pro život je trojčlenka, tu jsem využil docela často:-) Jinak už nevím.
Zbývalo přežít dvakrát ročně zubní prohlídku a hurá na střední!
Trojčlenka je super věc :D. To uznávám i já jakožto "matematický debil roku" :).
A právě děti, které už umí číst se ve škole nudí... Ale chápu, že systémově nelze rozdělit "talentované děti a ty netalentované". A že je i dobrý mix "hloupějších" a "chytřejších".
Střední byla lepší. Ale stejně mě štvaly některé věci jako, že každý se kontrolovala, zda máme přezůvky a zabralo to milion času a milion keců.
Můj vnuk v Anglii má mírnou formu autismu. Není stresován nutností učit se druhý jazyk(protože to je nad jeho síly a schopnosti), ovšem má o to víc hodin matematiky, ve které exceluje, protože ta má svá pravidla a svůj řád, který on miluje a kterým se řídí. Učitelé jeho "jinakost" respektují, ovšem - a to je základ všeho - musí na to mít doklad a získat ho, není jen tak.
To že k němu přizpůsobují individuálně se mi líbí :). V ČR ovšem "tohle" úplně možné není. I kdyby se učitelé snažili, tak si myslím, že "běžná" škola to nedokáže zařídit. Ale byla bych ráda, kdyby to šlo.
Zakladni skola je predevsim o odlozeni deti, aby se o ne nekdo trochu staral a neflakali se po ulici. Taky trochu cist a psat se nauci, ale bez porozumeni textu. Kdo chce aby jeho dite neco umelo, musi se s nim ucit doma.
Ano, také mi to přijde jako "nejvíce dostupná hlídací služba".
Ten článek je velmi hloupý a něco o autorce vypovídá.
Nojo. To je přece jasný, jsem hloupá, proto jsem měla na základní škole problémy. Tam totiž mou hloupost odhalili, jako jste ji nyní odhalil vy. Gratuluji!