- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
O hře:
Počet hráčů: 2
Čas: Záleží na schopnostech hráče.
Cíl: Prodat protihráči svůj produkt
Dovětek: Mám ověřeno, že tato hra se dá hrát i s náboženskými skupinami, pak si však připravte 2 a více hodin času.
Průběh hry:
Telefonicky či osobně jste osloveni agentem společnosti XYZ, který se vás snaží přesvědčit, že jeho produkt ABC, je lepší než váš současný RGB. Je slušností ho upozornit, že o produkt budete mít zájem pouze za předpokladu, že vás bez pochyby přesvědčí o tom, že jeho produkt je ve všech ohledech lepší než váš. V této fázi hry je dobré si shromáždit co nejvíce informací, abyste svou počáteční nevýhodnou pozici, co nejrychleji dorovnali.
Následuje reklama, protihráč vám nyní bude vysvětlovat, v čem je tento produkt nejlepší. Velice pozorně poslouchejte, dělejte poznámky, a už přemýšlejte, které informace vám neřekl a zdají se být důležité. V této fázi máte možnost získat slušný náskok. Prodejci jsou školeni, aby produkt přes telefon prodali do 5ti minut, je pochopitelně nemožné, aby sdělili všechny důležité informace. A je právě na vás, abyste tyto mezery podchytili.
Během rozhovoru, budete bezpochyby tázáni na váš produkt, zde je třeba nebýt úplně sdílný, čím méně informací váš protihráč v tuto chvíli má, tím lépe pro vás.
Následuje proti-fáze, v jednu chvíli položí protivník otázku ve stylu: To zní celkem dobře, že ano? A nyní je vaše chvíle, je třeba položit otázky, na které nechce odpovídat a porovnání která pracují v jeho neprospěch. Máte levnější produkt? Zmiňte to! Rychlejší? Lepší služby? Lepší agregace? Je třeba to zmínit a říct proč je zrovna toto pro vás důležité. Pakliže to dokážete, vysvětlete proč každá věc, kterou váš protivník zmínil, je obecně neužitečná a proč ty věci které nesedí, vám nesedí.
A konečně hození kruhu, který je skutečnosti háčkem: „A prosím vás vy ten produkt máte? A jste s ním spokojen?“ Prodejce od prodejce se to pochopitelně liší, ale pakliže proti-fáze proběhla tak měla, tak v této nevinné otázce spatřuje protihráč záchranu, naději ke které se natáhne. „Ano jistě, měl jsem produkt velmi podobný vašemu, ale nyní mám tento a jsem s ním maximálně spokojen.“ A přichází čas na finiš.
Nyní se analogicky vracíme k počátku rozhovoru, stejně jako se na začátku snažil prodejce, prodat produkt vám, musíte nyní vy prodat produkt za 5 minut jemu. Zopakujte výhody, vašeho produktu. Udělejte porovnání výhod vašeho produktu s jeho a zvýrazněte je. (nevýhody banalizujte a přejděte). A na konci monologu, „No myslím, že se mnou musíte souhlasit, že můj produkt je lepší než váš že ano?“.
Podařilo se? Gratuluji, porazili jste prodejce v jeho vlastní hře.
Nepodařilo? Zde jsou dvě možnosti:
Body:
Proč je tato hra tak efektivní? Inu prodejce většinou není přeškolený profesionál, naučil se pár triků a to je vše. Avšak během školení, bude přesvědčován o výhodnosti jeho produktu, nejsebevědomější prodejce totiž často bývá ten, kdo je o pravdivosti svého tvrzení přesvědčen. A pakliže ho ve hře porazíte, o část tohoto sebevědomí přijde a lidé, kteří by jinak byli náchylní ke koupi, byť pro ně nevýhodného produktu tuto nejistotu snad vycítí.
Přeji příjemné hraní.
Další články autora |
Ciolkovského, Karviná - Ráj
3 890 000 Kč