Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vsetín představil záměr na udržení mobility. Ale…

Další dlouhodobý záměr, po koncepci sportovišť města tentokrát na téma udržení mobility, představila před několika dny vsetínská radnice. Nezanedbatelná část Vsetíňanů však i tuto aktivitu rathausu považuje za pouhý výkřik do tmy.

Companeros kolem Jiřího Růžičky se pokoušejí voliče přesvědčit o tom, že problémy související s dopravou ve městě, jež jsou obsahem Plánu udržitelnosti mobility, který vsetínská radnice nechala za finanční podpory Státního fondu životního prostředí zpracovat odbornou firmou, vyřeší právě ona (co dělali v předchozích letech?). A jako jeden z hlavních cílů, ostatně jako všichni její předchůdci, si populisticky stanovila, aby lidé cestovali po Vsetíně primárně městskou hromadnou dopravou, na kolech, nebo pěšky.

Plán udržitelné mobility charakterizuje současný stav motorové i nemotorové dopravy, parkování a pěší dopravy, řeší ale také bezpečnostní otázku. V návrhové části jsou nastíněna opatření a možná řešení problémových oblastí.Jiří Růžička; starosta města

Na první pohled by se mohlo zdát, že jde konečně o skvělé konšelské rozhodnutí. Takto vnímat by to mohli především ti, kteří jsou se současným dlouhá léta trvajícím a neutěšeným stavem v dopravě ve městě takzvaně přímo spjati a dennodenně se současným vsetínským dopravním paskvilem střetávají. To je totiž to hlavní úskalí, na nějž myšlenky voličů (ne zvolených) naráží. Konšelé řadu let o tomto, ostatně, jako o mnohých jiných problémech, vždy jen mluví. Jakoby se řídili sloganem: …slibem neublížíš!

Vždyť také současné vedení města, respektive jeho podstatná část, o stejném tvrdém oříšku mluvilo už v minulém volebním období. Zejména v souvislosti s tím, že obyvatelé Vsetína dopravu ve městě v různých anketách a hlasováních (například Táhneme za jeden provaz...) označují dlouhodobě za neřešený problém, který je velmi trápí.

Avšak až doposud to vždy u nářků Vsetíňanů skončilo! Radnice jakoby žila někde jinde, neslyšela, nevnímala nářky obyvatel města!

Když píšu o dalších problémech, u nichž došlo jen ke slibům, pak mám na mysli například situaci kolem veřejných sportovišť (viz - Dělají si z obyvatel města blázny?). Růžička s tím, za zády s hejtmanem Zlínského kraje Jiřím Čunkem, vyrukoval jen pár týdnů před zatím posledními komunálními volbami. Od té doby je však ve Vsetíně příznačný klid po pěšině.

Ale zpět k aktuálnímu objevu Růžičkovy radniční družiny zpracovanému do Plánu udržitelné mobility.

Na to, aby člověk se selským rozumem zjistil, že doprava a její organizace ve městě je silně zanedbaná, a tudíž dlouhá léta neřešená, není potřeba najímat specialisty. Stačí se po městě projít, projet a musí být i dopravně nevzdělanému, ale standardně uvažujícímu člověku jasno. Bohužel, ne tak vsetínským radničním dámám a pánům. Ono vlastní přemýšlení totiž někdy bolí a tak se není čemu divit.

Osobně jsem přesvědčen o tom, že pokrytí města hromadnou autobusovou dopravou je dostačující. I když i tady by se našlo něco na zlepšení, zintenzivnění MHD a podobně. Totéž platí o síti cyklostezek. V obou případech to chce jen trochu vlastního poznání. Ne mudrování, byť jakkoliv odborné, od zeleného stolu a rýsovacího prkna.

Stejné je to pak také v případě řešení zřejmě toho nejožehavějšího problému v této oblasti ve městě, a to parkování. Na mnoha místech, zvláště v sídlištích, je totiž možné předělat podélná parkování osobních aut na šikmá či kolmá. Například tak, jak se před několika dny stalo před domem 1203 na ulici Matouše Václavka. Na Trávníkách nabízí takové řešení další ulice, například Zelená, část ulice Josefa Sousedíka, Družby. Určitě by to vsetínskou radnici a tedy daňové poplatníky nestálo na 70 milionů korun, jako v případě získání 53 míst v podzemí dokončované Obchodní galerie na Smetanově ulici, pod takzvaným Čunkabarákem! A v této části města by vzniklo zcela jistě také víc parkovacích míst, než oněch vzpomínaných 53! A tak by bylo možné postupovat i v dalších částech města.

Nebo i na to, na co přijde obyčejný člověk jaksi o své vlastní vůli, potřebují vsetínští konšelé pomoc a rady takzvaně zvenčí?

Problémem vsetínských sídlišť je však nejenom nedostatek míst pro odstavování osobních aut. Ale rovněž parkování různých firemních dodávek, z nichž mnohé zaberou při podélném stání dvě i tři místa. Proč tato auta, ale i osobní firemní vozidla, byť je mají jejich řidiči možnost používat i pro soukromé účely, mají v sídlištích parkovat? Ať je šoféři odstavují v areálu svých firem. Nejedno město, i ve Zlínském kraji, již taková opatření přijalo či se je chystá co nejdříve přijmout. Jen Tschunkoland (rozuměj Vsetín) pořád přešlapuje na jednom místě a jeho takzvaně mocní jen a pouze mluví, mluví a mluví. A zřejmě čeká, až co na to pán z druhé strany Sirákova.

Není rovněž žádnou novinkou, že město potřebuje aktualizovat stávající síť chodníků a cyklostezek. Ani na to, podle mého názoru, není zapotřebí Plánu udržitelnosti mobility. Zejména v případě chodníků nepomůže nic, pokud radnice není schopná, postarat se o jejich bezpečné využívání těmi, jimž mají sloužit. To je chodcům! Chodníky ve městě si totiž mnozí kolaři zaměňují za cyklostezku. Městští strážníci to dlouhodobě naprosto ignorují. Včetně jejich velitele, Jiřího Růžičky. Nebo snad také na to potřebuje starosta a spol požehnání zvenčí? Také na to, aby toto striktně vyžadovali, potřebují doporučení někoho odjinud?

Nejde však o jediné problémy, které jsou v oblasti dopravy ve Vsetíně patrné už na první pohled a bez vědeckého zkoumání. Jen by to chtělo více naslouchat voličům! Ne stranickým lídrům a šíbrům a sekretariátům. Ti nemají, přinejmenším v komunální politice, co dělat.

Jinak zase a opět zůstane pouze u prognóz, záměrů, plánů, studií a bůh suď čeho dalšího, co však daňovým poplatníkům nepřinese za jejich peníze nic užitečného. Výsledkem se znovu stane konšelský alibismus a zastírací manévry, které mají bez hmatatelných důkazů představovat zaměstnance daňových poplatníků v tom nejlepším světle.

Co na tom, že oni, Čunkovi nohsledi, jsou vlastně tmou města! Rovněž v oblasti dopravy.

Autor: Dušan Póč | pondělí 30.9.2019 15:54 | karma článku: 14,28 | přečteno: 264x
  • Další články autora

Dušan Póč

Čunkova ubohost strhává s sebou další malověrné a slabomyslné

Že zoufalé činy vykonávají zoufalí lidé, to je generacemi ověřená pravda. Skutečnost, kterou v minulém týdnu červeně podtrhla a hlavně potvrdila parta kolem (NE)hejtmana Zlínského kraje a senátora Jiřího Čunka.

19.4.2020 v 16:52 | Karma: 11,40 | Přečteno: 376x | Politika

Dušan Póč

Když vrána k vráně usedne

Jeden by si myslel, že ten koronavirus a pomyslně jeho opatření přimějí takzvaně mocné k postavení se do první linie bojujících proti pandemii. To by ale nebyl Zlínský kraj, aby tomu nebylo jinak. Díky jeho vůdci a jeho pomahačům.

16.4.2020 v 16:54 | Karma: 8,11 | Přečteno: 262x | Politika

Dušan Póč

To jen tak někdo nevymyslí…

Několik týdnů již trvají různá opatření, která přijal stát na zpomalení a postupné zastavení koronavirové pandemie. Několik týdnů již trvají různé aktivity, jimiž se snaží radnice měst a obcí pomoci lidem v nelehké době...

14.4.2020 v 11:45 | Karma: 0 | Přečteno: 245x | Politika

Dušan Póč

Čunek opět vystrčil svoje drápy neomalenosti

Začal jsem si klást otázky, kdeže se v době koronavirové krize ztratil největší odborník na zdravotnictví, přinejmenším ve Zlínském kraji, senátor a hejtman Jiří Čunek.

6.4.2020 v 10:30 | Karma: 14,28 | Přečteno: 684x | Politika

Dušan Póč

Chytrým jsem napověděl, a… Kopat neumím

Co jiného dělat, v těchto časech, než brouzdat po internetu. Tedy, když jste na tom fyzicky tak, jako jsem já. A číst už pomalu nemáte co, sledovat TV je skoro psychicky nebezpečné, hrabat se ve fotoarchivu vás už nebaví a tak...

21.3.2020 v 16:44 | Karma: 15,25 | Přečteno: 332x | Politika
  • Nejčtenější

Patrik Hartl odstupuje ze StarDance, vrátí se Lucie Vondráčková

2. prosince 2024  17:16

Po důkladném zvážení a na doporučení lékařů se spisovatel Patrik Hartl rozhodl ukončit svoje...

Chaos, protesty a vojáci v parlamentu. V Jižní Koreji hodiny platilo stanné právo

3. prosince 2024  15:18,  aktualizováno  4.12

Jižní Korea zažila den plný chaosu poté, co prezident Jun Sok-jol vyhlásil stanné právo kvůli silám...

Kvůli agresivitě Romy neregistruji, vyhlásila pediatrička po konfliktu s nimi

3. prosince 2024  14:21

S neurvalostí, agresivitou a urážkami se setkala v čekárně své ordinace dětská lékařka z Aše. Podle...

Řidiči zkoušejí novou fintu, jak neplatit za parkování. Přestupek, varuje policie

4. prosince 2024  10:46

Na internetu se v poslední době značně rozšířila nabídka automatických parkovacích hodin, které...

Došly nám síly. Česká specialistka na cupcaky zavírá svůj obchod

4. prosince 2024

Lenka Hnidáková, průkopnice cupcaků v Česku a autorka dvou knih o těchto dezertech, zavírá svůj...

Kongres Motoristů: představili své desatero, projevem je podpořil Klaus

7. prosince 2024,  aktualizováno  13:22

Přímý přenos Politici a příznivci Motoristů se sešli v pražské Královce na prvním oficiálním kongresu. Strana na...

Ceny vyšší až o 1 493 procent. Co tvrdí audit hospodaření Dopravního podniku

7. prosince 2024

Premium Pražští zastupitelé se mohou už dva měsíce seznamovat se závěry auditu hospodaření městského...

Nečekané rozuzlení listopadové nehody. Do Kajínka údajně nabouralo auto premiéra

7. prosince 2024  12:55

Listopadová nehoda bývalého doživotního vězně Jiřího Kajínka dostala nečekané rozuzlení. Podle...

Výbuch v Haagu zničil bytový dům, pod troskami můžou být desítky lidí

7. prosince 2024  9:53,  aktualizováno  12:46

Po výbuchu se dopoledne v nizozemském Haagu částečně zřítil třípatrový obytný dům. Hasiči na místě...

Příliš chytrý vysavač? Jak si ulehčit domácí práce a ušetřit čas
Příliš chytrý vysavač? Jak si ulehčit domácí práce a ušetřit čas

Pojďme si říct, že plně samoobslužný vysavač, co se sám vysype, vypere si hadříky a doplní vodu, je gamechanger! Nebo ne? Museli jsme to zjistit a...

  • Počet článků 142
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 887x
Bývalý profesionální regionální novinář, který, přestože se v současnosti zabývá profesně zcela něčím jiným, nehodlá mlčky přihlížet nepravostem a neschopnostem

Seznam rubrik