- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No jo - a co zásadního přinese maturita z čj.? Vy jste v životě potřeboval slovní či větný rozbor? Nebo jste potřeboval znát, kdo byli Sultán a Tyrl? A přesto nikdo o maturitě z českého jazyka nepochybuje.
Vám přece zejména nikdo nenařizuje, abyste dělal maturitu jako takovou! Prostě žijte bez ní. Pokud se však chcete vykazovat maturitním vysvědčením, nemělo by to znamenat, že máte papír, ale že máte všeobecný rozhled.
To je ten rozdíl mezi pohledem Vaším ("Kruci, nechte mě udělat maturu z čehokoliv, hlavně ať mám splněn jeden z předpokladů vyššího zařazení") a těch, kdo pořád ještě chápou, čím má maturita a následně maturitní vysvědčení být (dokladem o všeobecných znalostech a odborných dovednostech). Pokud některé obory takový všeobecný rozhled nepotřebují, nezatěžujme je maturitami, vystavujme vysvědčení o vyučení či získání jiné odborné dovednosti.
jo, a nikdo ještě neodpověděl na ten text z upoutávky autora....
zatím mi nikdo neodpověděl na jednoduchou otázku, jakým právem, někdo nařizuje že má být matematika povinně maturitní předmět,, to si tak večer upletete cop a ráno zjistíte, že jste postiženi rozumem, tak to nařídíte?
Právem provozovatele školství. Podle vaší logiky se ptám, jakým právem se vůbec dělají jakékoliv zkoušky a proč není příslušný papír vydán na základě okolkované žádosti (a jakým právem je žádán kolek?).
Prostě, podle vás: Narodil jste se, takže dostanete automaticky výuční list, maturitní vysvědčení a vysokoškolský diplom. Tak nějak to myslíte?
Zdá se, že pro dnes už je ,,odmaturováno". Tak dobrou
Můžu se zeptat všech diskutujících, který předmět by naopak degradovali? Tedy ten předmět, který si nezaslouží být "povinným maturitním předmětem"? A jaký je důvod této degradace?
Nemluvte o degradaci toho, či onoho předmětu. Možná spíše o jisté degeneraci. Nikoli předmětů vyučování, ale populace Maturitě se pro nic za nic neříkalo zkoušky z dospělosti
Matematika (nikoli tupé šprtání vzorečků, ale snaha o pochopení podstaty) je vynikajícím tréninkem logického myšlení. A logické myšlení se v životě hodí každičkému člověku, ať dělá cokoli.
Já jsem spíš nikdy k ničemu nepotřeboval třeba znalosti životopisných dat různých spisovatelů (ani těch, od kterých jsem si s chutí něco přečetl), které do nás cpali v češtině.
Ovšem i to Vám trénovalo pamět, nutilo přemýšlet a ,,tříbit" si svůj přehled i názory
Středoškolská matematika je potřebné minimum k logickému uvažování. Ten, kdo nedokáže toto minimum zvládnout si jen stěží osvojí svobodné myšlení.
Středoškolské vzdělání s maturitou je ukázkou schopností absoloventa. Ovšem, atˇ již jde o ÚSO, či všeobecné, bez matematiky si je lze těžko představit. Jistě nikdo nepožaduje, aby měl každý absolovent SŠ z matematiky vyznamenání, Ovšem základy z ní by měly být bezpodmínečnou podmínkou, a kdo je nedokáže pochopit a nastudovat, nemá na SŠ prostě co dělat
Zminujete pana, kterey zprotredkuje studium v zahranici i ve Svycarsku. Tam je matika pri maturite povinna, uz jen zkousky z matematiky na stredni skolu stoji za to.
Je to možné, na druhou stranu se také negativně zmiňuje o systému českého školství v porovnání se zahraničím...
mám zatím jen dvě otázky, pak možná další..
1) co je ta skutečná podstata?
2) jaké znalosti z jakých oborů vám pomohly v životě?
Vážený pane Bartoš,
skutečná podstata současného školství spočívá v tom, aby se dlouhodobě určil směr, jakým se bude české školství ubírat (bez ohledu na ministra a politickou stranu, která bude aktuálně u moci) - např. jak zatraktivnit učňovské školství, aby se naplnily obory, které dnes nejsou žádané. Každodenně jsem v kontaktu s firmami, které si stěžuji na to, že na dané prac. pozice zkrátka nemají odborníky a jediné co jim zbývá, jsou rekvalifikace z úřadu práce, to podle mě není dobré řešení. Jistě mi dáte za pravdu, že takový dlouhodobější horizont tu dlouhodobě není.
Osobně jsem se zaměřil na humanitní obory, posléze jsem se uplatnil v odvětví marketingu a propagace, živím se jako OSVČ.