- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Většina evropských států má hranici 0,5 a nehodovost je u nich spíše nižší, než u nás, kde je hranice nulová.
Takže problém je asi někde jinde, než u té naší nulové tolerance.
ODS - když docházejí ideje, nastupuje populismus
Zatímco snížení jízdného a zvýšení důchodů nemá s populismem nic společného
Naštěstí ODS může chtít co chce a je jí to pendrek platné.
Zrovna toto je čiročirý populismus jak vyšitý z učebnice PR.
A proč teda dnes,kdy je zákonný limit absolutní nula, jezdí někteří ožralí jak slíva?
Těm je to totiž jedno, ale absolutní nula je legislativní nesmysl, protože existuje nějaká fyziologická hranice. Takže podle současné legislativy vám při naměření 0,1 promile vás můžou odvézt kamsi na odběr (a poté, co od doktorů dostnou papír, že nejste pod vlivem, vás tam klidně nechají a dojeďte si k autu taxíkem). Nebo dokonce sebrat řidičák a ani za půl roku ho nedostanete zpátky (případ z Karlových Varů).
Je na diskusi, jestli 0,5 není přece jen moc, ale absolutní nula popírá přírodní zákony, to je nesmysl od samého začátku.
Absolutní nula nepopírá přírodní zákony, je z technických důvodů nedosažitelná. Níže jsem odkazoval kolegu Flašku na článek, který jsem psal před nějakými 14 lety pro podnikový časopis Dopravního podniku hl. m. Prahy. Po konzultaci s lékaři jsem v něm uvedl, že do 0,2 promile není laboratoř schopna vyhodnotit, zda je člověk pod vlivem alkoholu nebo není. Takže do 0,19 je v pořádku, od 0,20 v pořádku není. Prostě laboratorní možná chyba.
Nač ta hysterie,je snad rozdíl dát si po obědě sklenici piva a být ožralý jak hovado.Jezis měnil vodu na víno,aby měl co pít.Dnes se křesťanství bránit nebude?
Tohle bude zase celospolečenská diskusní mela. Tak za mě troška:
Jsem pro! Tudíž jsem pro toleranci i u cyklistů.
ALE: výrazně zpřísnit sankce za překročení a případné způsobení nehody i pod malým vlivem.
Souhlas. Takto to funguje ve většině států Evropy a řidiči si tam dávají sakra pozor, aby nesedli za volat pod vlivem. Zůstat doživotně bez řidičáku nebo jít za katr si každý rozmyslí. Proto argument, že na každého ta dvě piva působí jinak v neobstojí, protože ti, kteří ví, že je to na ně moc, si je tam nikdy nedají. Ale absolutním pokrytectvím po česku je nulová hranice pro cyklisty. Drtivá většina si dá během své vyjížďky nějaké to pivo a přitom je to zakázáno a také přehlíženo
Tak hlavně na každého těch 0,5 promile může působil jinak, ten kdo je zvyklý, zvládne bezpečně řídit i po 4-5 pivech, někomu se zamotá hlava i po jednom.
Strana, která má ambice to tu vést, by měla předkládat smysluplnější návrhy.
Na rozdíl od ODS to s tou naší odpovědností nevidím tak dobře. Vám karma.
Ani já ne... jsem lakomej, takže se snažím řídit tak, abych neplatil pokuty. Dneska to není o stokorunách, ale o tisících – a mně je líto platit za to, že jedu třeba rychle. Když ale jedu po okresce rychlostí 95 km/h (i tak porušuju silniční zákon...), tvoří se za mnou kolona, jsem „problikáván“ dálkovými světly a kde to jde, tam jsem předjížděn.
Takže o odpovědnosti našich řidičů si iluze v nejmenším nedělám.
K řízení a alkoholu jsem napsal článek už před dobrými čtrnácti lety, ten se ale týkal profesionálních řidičů MHD (a vlastně obecně i o alkoholu v práci) – tehdy šlo ale v podstatě jen o zbytkový alkohol. Lze ho najít, pokud Vás zajímá, na straně 6 a 7 časopisu Dopravního podniku hl. m. Prahy DP KONTAKT (http://www.dpp.cz/download-file/266/07-cervenec-2005.pdf).