Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Odpověď na otázku, kdo je vinen, zní: stát a potažmo ti, kdo řídili a řídí. Investuje se do všeho možného, především pak do toho, z čeho se dá něco uloupnout, ale úplně se kašle na lidi. Ti pak buď úplně chybí nebo jsou přetížení nebo špatně vyškolení. A není to jen na železnici, ale i ve státních lesích nebo třeba na poště. Dokud se vše bude řídit jenom mírou zisku a nikoliv úrovní poskytovaných služeb, nic se nezmění.

1 0
možnosti
DM

no například srážka vlaků na Karlovarsku je na vině jednoznačně stupidní systém komunikace=nekomunikace mezi vlaky.

Ostatně letecká přeprava až po mnoha destíkách havárií vypilovala systém checklistů ,tudíž k srážce letadel dnes již téměř nedochází.

Pokud jedou 2 vlaky na jednokolejné trati a neexistuje žádná komuniukace ve smyslu

Dojel jsem na křižující nádraží Nové Hamry - čekám

Druhý vlak potvrdí -Potvrzuji.pokračuji směr křižování

Pokud druhý vlak neobdrží ono hlášení-NEJEDE či naopak ,tak se prostě nic nemůže stát

Smutné je že podobná opatření bývají přijata až po tragédiích,protože do téí doby je to přeci zbytečné a předvídavost vyžaduje jistou dávku inteligence-schoúpnost analyzovat..

Ostatně já čekám že až bude pár mrtvých díky neslyšným elektromobilům začnou se povinně montovat emulátory zvuku motorů-ale až po pár sražených chodcích-do té doby je to zas a znovu zbytečné...

0 0
možnosti
JT

J93i53r31i 64T62o21m38a71s

16. 7. 2020 22:54

"Na železnici dějou se věci. Na dráze jsou zaměstnáni švarní mládenci." Cesta je podle mne automatizovaný provoz bez strojvůdce. Řízení na dálku.

0 0
možnosti
SL

Zatím nejsme jako Japonci ... ;-D;-D;-D

Máme k ním pořád daleko . (asi půl obvobu zeměkoule :-))

0 0
možnosti
HO

Jenom jestli vysílačka a tablet není trochu málo pro strojvůdce....

0 0
možnosti
PK

Podle vyjádření kolegy z piva, bývalého výpravčího, je těch možných důvodů mnohem více. Jedním z důvodů jsou údajně jejich turnusy, kdy přebíhají z jedné lokomotivy na druhou, údajně jim jsou různě krácené doby na odpočinek, aby jim nemusela být proplácena nocležna a tak čas potřebný k odpočinku tráví na lokomotivách. K tomu připočítejme nepřetržitý turnus, zodpovědnost za kde co, přesčasy pro nedostatek lidí. Něco podobného prý hrozí i u výpravčích... Na hlavních tratích je práce řízená že dvou centrálních pracovišť, takže pro mnohé to znamená dlouhé dojíždění do Přerova či Prahy, menší počet výpravčích, kteří ovládají i dvě stanice. Navíc v obou profesích dochází k tomu, že mnoho lidí odchází buď pryč od železnici nebo do důchodu a do praxe přichází "rychlokvašky" ... Kolega musel studovat 4 roky železniční průmyslovku, aby mohl dělat výpravčího, u strojvedoucích to prý bylo stejné. Dnes prý stačí několikaměsíční kurz. Pravdou je, že jsem před cca půl rokem četl v jakýchsi železničních novinách (Obzor? Nebo tak nějak) rozhovor s kuchařem, který se těšil na to, že brzy začne řídit lokomotivy. Takže těch problémů bude na železnici jistě víc než dost.

3 0
možnosti
SL

Kdysi byla i hrdost, že patří k modré armádě ;-D;-D;-D;-D;-D.

Něco o tom vím. Můj děda začínal jako topič na páře, po maturitě jako strojvedoucí a do důchodu šel jako vlakvedoucí ...

0 0
možnosti
Foto

Před časem se živě diskutovalo, jak strojvůdci jsou přetížení, že jich je málo a že si je firmy přetahují.

Není vysvětlení zde?

1 0
možnosti
OP

Přetažení u drah prý nejsou. Jen dělají melouchy pro jiné.

0 0
možnosti
OP

Přijde mi to že tyhle neštěstí jdou vždy ve vlnách - jestli jsou zaměstnanci nervoznější po první masově propírané nehodě a dělají pak chyby. Ale stýskat si po dobách kde byla na každých pár kilometrech budka s železničářem..kdo by to platil? V mnoha případech by myslím stačilo nechat odpovědnost na mašinách, ne nynější zabezpečení říká ne ale prostě to jako strojvedoucí projedu protože je dneska sobota a ne čtvrtek.

0 0
možnosti
AK

Víte p.Punda,to by nesměl být menežment nenažraný a dávat si nehorázné platy,které stejně neodpovídají jejímu pracovnímu nasazení.Tak by mohli mít alespoň nějaké ty budkaře na tratích kde je to potřeba a nespoléhat na strojvedoucí a zabezpečovací zařízení.Jenže proč by si menežment odpíral od vlastních úst,že!!

2 1
možnosti
DV

Maléry posledních několika dní? Dlouho dohromady žádný malér až poslední dny několik. To se muselo stát něco, co dřív nebylo. Nějaká nevhodná organizační změna anebo něco na ten způsob. Tam bych hledal příčinu. Není to přece normální, dlouho dohromady nic a teď tolik mimořádných událostí za několik dní.

Pokud budeme hledat chybu jen u strojvedoucích, koledujeme si o další malér v brzké době.

5 0
možnosti
RK

R79a42d56e47k 25K11o82h10u56t

15. 7. 2020 19:49

Nevím jestli to bylo loni, ale tam byly prý dvě nehody v roce a obě dva dny po sobě.

0 0
možnosti
MV

netvrdim, ze zcela ministr dopravy, ale kdyz si upovidany pana Havlicek, nejschopnejsi ze vsech schopnych, sedl na dve zidle najednou, mel by z poslednich udalosti na zeleznici pan premier jiste zavery vyvodit

3 4
možnosti
RK

R90a41d22e84k 54K30o57h16u34t

15. 7. 2020 19:49

Jj. Havlíček měl být v těch mašinách a pěkně řídit místo ministrování.

4 0
možnosti

Ahoj Pavle, napsal jsi to moc dobře. Ve Studénce byla původně plánována kompletní výluka, ale vyšlo by to na mnoho milionů, tak se jezdilo. A pak přišla chyba lidského faktoru...

0 0
možnosti

Malér už jsou samotné ČD :-/Rv

2 1
možnosti
LH

Malér je rozdrobeni zodpovědnosti.....

1 0
možnosti
  • Počet článků 405
  • Celková karma 27,00
  • Průměrná čtenost 1469x
Je mi 61 let. Dívám se a občas i vidím.

Seznam rubrik