- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Poněkud mne zneklidňuje, že u Českých drah dochází ke třem (!) mimořádným událostem denně!!! Od častého projetí vlaku na červenou až po srážky na přejezdech a srážky vlaků. Čím více technického zabezpečení, tím více havarií! Jak je to možné?
Za srážky na přejezdech České dráhy nemohou. Tam je jiný viník.
U ostatních nehod mám pocit, že za to může lidský faktor, ale jinak, než je prezentováno. 1. Zvyšují se rychlosti. 2. Díky kůrovci je spousta míst, kde byl stín najednou jasné světlo. Tahle kombinace razantně snižuje viditelnost signálů a je mnohem snadnější je přehlédnout. Lidské oko je nedokonalé a v tomhle už je to na hranici lidských schopností. A třetí věc - jde o věk. Lidé mají odcházet do důchodu až v 65. Ale už dávno před tím věkem dochází k degradaci oka a jeho schopnosti vidět ostře. A ani mladší lidé nemají zrak v pořádku. Oči mají unavené od věčného koukání do mobilů a nebo na jiné obrazovky. Naše oči na to nejsou stavěné. Vývoj nepočítal s tím, že se člověk bude pohybovat rychleji, než je schopen na vlastní pohon a oko na to prostě není přizpůsobené. Vše je dané limitem lidského těla.
Padání hlav to vyřeší? Je to jako s řidiči...nevěnují se jízdě...
Za císaře pána byla pracovní doba strojvedoucích pět a půl hodiny na den!
Opravdu rozumně - Nic se nestalo. Svého druhu i běžnost, nicméně ! Tvoří se řetězec nepřízně, který jde za odpovídajícím ministrem. Žel, něco je skutečně špatně. Já opravdu, (bez ideologie), považuji za špatné výdaje - Slevy na cestování. To tupý populistický krok k nákupu přízně. Prachy nejsou - nebudou ! ...
Již byla vydána částka, zhruba 10 miliard Kč - Mimo efektu pro železnice samotné ! Nehody byly - budou. Příčin kopec - Únava obsluhy - strojvůce, mají někde OSVČ přivýdělku, odpočinek ? Pořád je co zlepšovat, investice do bezpečnosti, školení a mezd. Toto se neděje. To považuji za systémově špatně - Plytká - plýtvavá ! Špinavost dneška vlády s jejím jasnozřivým vůdcem ...
Něco je na železnici špatně, což je zřejmé a řešit by se to mělo. I na úrovni ministra dopravy
Ale za ty nesmyslné a přímo odporně populistické slevy nemůže.
PS. I když je příjemné si z Brna zajet za cenu rovnou půllitru točené Plzně do Prahy, po cestě si dát v jídelňáku ranní kávičku s míchanými vajíčky a přečíst noviny. V Praze si zajít třeba do nějakého muzea a odpoledne zpátky. Pro důchodce příjemně ztrávený den za pár kaček .
Pouze bylo potřebné počkat na několik po sobě jdoucích dnů, kdy se v tomto státě s "tureckým systémem hospodaření" téměř všechno v jednom okamžiku podělá. A to se právě stalo na železnici.
Sedět by měl ten kfo skrtl všechny věci které bezpečnost na železnici kontrolovali, proč už vlak nevypravuje že stanice vypravci? Třeba...
Za rok fungování už stály přes 5,6 miliardy korun x 2 roky = !? Sedět by měl ten, kterému je milejší vlastní oblíbenost nad bezpečností cestujících - Třeba ...
I do železniční dopravy se promítl bordel v našem státu; jde o systémové věci, nikoli jen o "selhání" jedince či techniky. Zčásti se tu zřejmě promítá chování zaměstnavatelů, zčásti zaměstnanců, zčásti se ptám, jak se zaměstnanci školí vč. psychologic. testů, dále se ptám po kontrol. mechanismech - co se vlastně děje v této oblasti.
Vstupní nároky na výkon práce strojvedoucího jsou dnes nízké, stejně jako na řidiče autobusů. Bere se každý a tak klidně mohou vozit lidi i psychopati, aby vůbec někdo byl tu práci ochoten dělat.
Dřív byla práce strojvedoucího nebo autobusáka pro mladé prestižní povolání . Dnes je u mladých více prestižní povolání více školit evropské hodnoty, či práce v LGBD neziskovce. Tak se není čemu divit, že pro tato povolání lidi nejsou.