Návrh podnětu katolíků církevnímu soudu ve věci mons. prof. T. Halíka

Zde je návrh podnětu katolických laiků církevnímu soudu , neboť se domnívají, že  mons. Tomáš Halík  nepřímo podporuje teroristickou organizaci Islámský stát, teror a genocidu páchanou na křesťanech v Sýrii.

Církevní soud
Arcibiskupství pražské
PRAHA

Věc: Podnět katolíků církevnímu soudu k prošetření stížnosti na mons. prof. PhDr. Tomáše  Halíka, Th. D., dr.h.c., LTC.

My, níže podepsaní laici Katolické církve, v souladu s kánonem 212/3 Kodexu kanonického práva / Věřící mají právo, ba dokonce někdy i povinnost,…, sdělit posvátným pastýřům svůj názor na věci týkající se dobra církve, a také oznámit tento názor i ostatním věřícím,…/ podáváme  podnět k prošetření naší stížnosti na  mons. Tomáše Halíka, neboť se domníváme, že jeho veřejné projevy naplňují kánon 1374:  "Kdo se stane členem sdružení, vyvíjejícím jakýmkoliv způsobem činnost proti církvi, ať je potrestán spravedlivým trestem. Kdo takové sdružení podporuje nebo řídí, ať je potrestán interdiktem."
 Máme důvodné obavy, že jmenovaný nepřímo podporuje teroristickou organizaci Islámský stát, teror a genocidu páchanou na křesťanech v Sýrii, islamizaci Evropy a přenesení války v Sýrii do Evropy.

Odůvodnění

  Současná válka v Sýrii znamená nesmírné utrpení lidí, kteří nemají tisíce Eur na to, aby pašerákům lidí mohli zaplatit cestu do Evropy. Existuje mnoho svědectví o tom, že křesťané v Sýrii podporují prezidenta Asada, protože za jeho vlády nebyli pronásledováni, zatímco dnes jsou vystaveni teroru a genocidě ze strany Islámského státu, Al-Kaidy, Al- Nusry atd. Jedno z těchto svědectví můžeme citovat:
  „V roce 2010 jsem já, otec Daniel Maes, premonstrátský kněz z vlámského opatství Postel-Mol přišel sloužit do syrské řeholní komunity Mar Yakub v Qâra …
  Je pravda, že individuální a politické svobody v Sýrii nebyly příliš rozvinuté a nebyly ani tak důležité, (mezitím došlo ke změnám a vznikl pluralitní systém politických stran). Na druhé straně tu byla harmonická společnost složená z mnoha náboženských obcí a etnik žijících po celá staletí v míru. Kromě toho zde existovala východní velkorysá pohostinnost a tak vysoká míra bezpečnosti, jakou jsme ve své vlasti nikdy nezakusili. Krádeže a násilnosti se tu prakticky nevyskytovaly. Země nebyla zadlužená a nebyl tu žádný bezdomovec. Naopak, byly zde přijaty stovky tisíc uprchlíků z okolních zemí a bylo o ně postaráno stejně jako o zdejší občany. Každodenní život byl navíc velice ekonomický, potraviny laciné. Školy, univerzity a nemocnice byly zadarmo i pro nás, cizince patřící k syrské mnišské komunitě, jak jsme sami zakusili. 
  Mezitím vypukla strašná válka. Na vlastní oči jsme viděli, jak cizinci (nikoli Syřané) organizovali manifestace, které byly filmovány Katarskou televizí Al Jazeera a potom vysílány do celého světa s falešným výkladem, že se syrský lid bouří proti diktatuře. Tito cizinci pak lákali mladé lidi z naší vesnice, aby se k nim připojili. Došlo k atentátům a vraždám v sunnitských a křesťanských kruzích, což vyvolávalo dojem, že jde o jakési projevy msty podobné občanské válce.

  Navzdory těmto pokusům vyvolat nenávist a chaos, zůstal syrský lid sjednocen. Jako jedna rodina protestovali Syřané proti zahraničním teroristickým skupinám a zemím, které je podporují. Stovky tisíc nevinných lidí bylo zabito, včetně mnoha vládních vojáků a příslušníků bezpečnostních složek. Školy, nemocnice a infrastruktura byly srovnány se zemí. Několik milionů občanů uteklo do zahraničí. Většina jich však našla útočiště v těch částech země, které jsou pod ochranou armády. Vláda se totiž rozhodla, že nebude chránit svoje ropná ložiska v poušti, a její absolutní prioritou se stala ochrana obyvatelstva. V listopadu 2013 jsme se i my stali cílem ozbrojených útoků.

Útoky a ostřelování kolem nás desítkami tisíc ozbrojenců byly tak masivní, že lidsky vzato neexistovala žádná možnost, jak uniknout smrti a zkáze. Díky Bohu, byla celá naše komunita zázračně zachráněna a dodnes zůstala nedotčena spolu s obyvatelstvem v Qâra, díky armádě. Včasný ruský zásah na žádost syrské vlády vedl ke hluboké proměně a rázně potřel všechny typy teroristických skupin, za což je syrský lid hluboce vděčný. Je tu naděje. Nicméně, tisíce zahraničních, ozbrojených, vycvičených a placených džihádistů nadále přichází do Sýrie, aby se znovu pokusili zlomit houževnatý odpor národa…“(1)

   Naproti tomu mons. Halík Rusko a prezidenta Putina velmi často a ostře kritizuje:

„. Nezapomeňme, že hlavní silou v Rusku od carských dob přes Stalina po Putina je politická policie a že velkoruské mesianické sny jsou tam stále oživovány, hlavně v dobách, kdy se režim dostává do úzkých. Putin pracoval u KGB už v dobách, kdy její šéf Andropov zakládal v Československu Prognostický ústav. Stará láska nerezaví....
A mně osobně nejvíc vadí Putinovo cynické zneužívání křesťanství a pravoslavné církve a posluhování pravoslavné hierarchie tomuto režimu. Jejich demagogické pomlouvání svobodné společnosti („zkaženého Západu“) nachází odezvu i v jistých katolických kruzích u nás a na Slovensku. … A dnešní Rusko je ještě nebezpečnější než brežněvovské Rusko. „(2)Nebo zde:“  A na mezinárodní scéně Putin vytváří koalici těch nejhorších sil. Od fašizujících nepřátel Evropské unie včetně paní Le Penové přes posilování spolupráce s Kubou až po styky s některými kryptokomunistickými vládami v Jižní Americe. Před očima nám tady vzniká jakási globální protidemokratická koalice…(3) Ve svém televizním vystoupení v pořadu "Interview ČT24" v pátek 22. 4. 2016, prohlásil, že Rusko je kriminální stát a  dokonce tvrdil, že Rusko je dnes větší riziko než islám. Od toho vystoupení se distancovala i ČBK.

  Nám je sice jasné, že tato kritika je pronášena často v souvislosti s Ukrajinou, ale také to dokládá, že osud křesťanů v Sýrii je mu celkem lhostejný, anebo je to ještě horší, stojí na straně teroristů Islámského státu, Al-Kaidy, Al-Nusry a jejich sponzorů.

  Dobře známou skutečností je to, že velkým podporovatelem Islámského státu a války v Sýrii je Saudská Arábie. Viz  zpráva, která pojednává o tom, že Saudové nakupují legálně zbraně v Evropě, i v ČR, a v rozporu s mezinárodním právem je pak dodávají teroristům Islámského státu, Al-Kaidy a Al–Nusry. (4)  V této souvislosti si můžeme všimnout, že prof. Halík kritizoval Saudskou Arábii v jednom rozhovoru roce 2007: „"Jak vnímáte skutečnost, že i v moderní době je konvertování ke křesťanství v Saudské Arábii trestáno smrtí?"

Prof. Halík: "Jako něco, s čím se svět nesmí smířit a kde je třeba poukazovat na to, že tato drastická intolerance odporuje i některým zásadám islámu; i když na druhé straně lze v Koránu a muslimské tradici najít i mnohé, čím muslimové tyto zločiny proti svobodě náboženství zdůvodňují. Musíme vidět, že islám má dvě tváře – podporovat tu pozitivní, ale nezavírat naivně oči před tou druhou. ... Snad jednou i muslimové najdou odvahu se podobně distancovat od principu násilí ve svých dějinách – a vykoření ho i ze své současné praxe."(5)

  Zdá se však, že prof. Halík se s tím smířil velmi snadno, protože v dnešní době jsme žádnou takovou kritiku od něho nezaznamenali. Vzniká tedy otázka, jak je to možné?

  Zde je pojednání o tom, jak Saudové podporují univerzitu v Oxfordu, která nedávno udělila mons. Halíkovi čestný doktorát, zatímco své odpůrce popravují.(6)Také  Katar štědře sponzoruje univerzitu v Oxfordu, kde učí  i Tariq Ramadan, vnuk zakladatele Muslimského bratrstva. Ten ze své pařížské kanceláře v Saint-Denis razí pro své 2 miliony sledujících na facebooku tezi, že „islám je francouzské náboženství a francouzština je jazyk islámu“. Podle Gatestone Institute je jedním z hlavních zastánců islamizace Evropy a silným oponentem snah o integraci. Viz (7)Pokračování příště.

Prameny:

(1) http://www.csi-cr.cz/pdfs/km_kveten_2016_web.pdf   str. 12
(2) http://halik.cz/cs/tvorba/rozhovory/clanek/273/(3) http://nazory.aktualne.cz/rozhovory/tomas-halik-ted-uz-na-me-nedoplivnou/r~fe55089410dc11e49c2f0025900fea04/ (4)  http://www.securitymagazin.cz/zpravy/ceska-republika-byla-obvinena-z-dodavek-zbrani-ktere-konci-v-rukach-islamistu-1404051934.html(5) ) http://halik.cz/cs/tvorba/rozhovory/clanek/118/

 (6) http://dudr.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=532501
 (7) http://www.securitymagazin.cz/zpravy/islam-v-tichosti-dobyva-evropu-1404052170.html

Autor: Pavel Dudr | pondělí 15.8.2016 22:31 | karma článku: 36,93 | přečteno: 1463x