- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zvažoval bych to u letadel, tak nějak po evropsku
Britský Institute of Advanced Motorists zveřejníl už v roce 2014 zprávu, že ulicích s rychlostním limitem 20 (32 km/h) vzrostl počet nehod s vážným zraněním v roce 2013 o 29%, s lehkým zraněním o 19%.
Co se týče nehod jako takových, tak vážných přibylo na silnicích s 20-kou 26%, lehkých 17%.
Naproti tomu na ulicích s 30-kou (48 km/h) ubylo vážných nehod o 9% a lehkých o 5%.
I na ulicích se 40-kou (64 km/h) došlo k poklesu všech typů nehod.
Přesto všechno aktivisti pořád omílají ty nesmysly, že rychlost zabíjí.
Jsem zvědav - až se jim vyhoví - za jak dlouho budou považovat za potřebné snížení na 12 km/h (rychlost koně) a ty, kdo by se chtěli řítit městem 30-kou budou považovat za nebezpečné šílence.
A co se průjezdnosti týče, tak to je úplný nesmysl.
Při vyšší rychlosti projede - třeba za hodinu - stejným úsekem víc aut než při rychlosti nižší, to pochopí i školní dítko, ale aktivisti očividně ne.
A že spotřeba paliva (a s ní spojené emise) není přímo úměrná rychlosti jízdy se aktivistům asi taky vysvětlit nedá.
Třicítka znamená jízdu na nižší rychlostní stupeň a tím vyšší spotřebu paliva. Úměrně tomu stoupnou i exhalace. Takže toto opatření zhorší kvalitu ovzduší. Dále pak třicítka sníží průjezdnost a přinese nárůst vozů v kolonách, což kvalitu ovzduší dále zhorší.
Ale nám venkovanům je to celkem šumák, dělejte si v těch městech co chcete.
Třicítku okamžitě zavést ... v Praze. Ať je vidět, jak jsme evropští, když jsme se už konečně zbavili Zemana.
Pokud skupinka pochodujících "dopravních expertů" argumentuje tím, že třicítka přispěje k čistotě ovzduší, pak se vydávají na pochod mé nervy. A to nemusím ani sedět za volantem. Netuším, jak k takovému objevu dospěli. Vlastně tuším, žijeme v době postfaktické.
Ještě by to chtělo aby spolujezdec šel před autem se žlutým praporkem.
Přílby,nákoleníky,náloketníky,ocelovou obuv a co ještě?70roků jezdím z vinohradu do sklepa a dom.Kvůli cikloturistům hnedle budu vypadat jako zbrojnoš.Dejte nám už pokoj!
K projetí města v délce 10 km je třeba při v 30 km/h 20 minut a při v 50km/h 12 minut. Pokud jedno auto zabere 10 m na trase, projede v prvním případě městem za hodinu 3 tisíce aut a v druhém případě 5 tisíc aut. Snížení povolené rychlosti by mělo v husté dopravě způsobit zácpy a zhorší kvalitu vzduchu.
"Našim řidičům garantujeme, že snížení rychlostního limitu v obci ze 60 km/ na 50 km/h jim naopak na řadě míst přinese zvýšení povolené rychlosti, protože spolu s ním budou odstraněna dopravními značkami stanovená omezení na rychlost 40 km/h."