Proč do Bulharska letět, když můžete jet autem

Slíbila jsem vám popsat cestu autem do Bulharska, pokud se třeba bojíte létat, nebo milujete řízení tak jako já. Zde je zkrácený popis cesty po dálnicích a silnicích první třídy ve směru Praha – Brno – Bratislava – Budapešť – Bělehrad – Sofie – Burgas.

Skoro celá cesta probíhá velmi pohodlně po dálnici. Ani mě nepřekvapilo, že nejhorší cesty jsou v Česku. Naší D1 nebo D2 na Bratislavu se asi nic nevyrovná. Kvalita cest byla mimo Českou republiku velmi dobrá. Občas vás to může svádět i k porušování maximálních povolených rychlostí. U nás se bát pokut prakticky nemusíte, protože na dálnicích nikde pevně zabudované radary nemáme (měří jen hlídky PČR, nebo passaty).

Slovensko, Maďarsko, Srbsko
Na Slovensku je to podobné, ale v Maďarsku si dejte pozor na všech mýtných branách. Skoro na každé bráně je umístěn pevný radar, který fotí vozidla vždy ZEZADU, tzn. dost často si ho ani nevšimnete, bývaly umístěny i mezi středovými svodidly. Brány s radary byly v průměru každých 35 kilometrů. Nebylo v plánu překračovat limity, ale občas o 10 km/h ujedete a je lepší vědět, kde se hlídat. První sjezd z dálnice je až v Srbsku, za městem Niš, kde dálnici teprve dostavují. Pokračuje se po silnici I. třídy, na které všichni jeli minimálně 100 km/h. Cestu do Bulharska jsme tamním úsekem projížděli okolo půlnoci a v některých místech jsme jeli stabilních 110 km/h.

Bulharsko
Příjezdem na bulharské hranice opět začíná dálnice. Známky na deset dní neznají, takže jsme koupili dva kusy na sedm dní za sebou za deset eur celkem. Veškeré známky jsme kupovali vždy až na hraničních přechodech. ÚAMK v Praze dálniční známky prodává také, ale cenu mají vyšší a přišlo mi zbytečné platit navíc. Na hranicích si můžete udělat přestávku a protáhnout se, než řidič nalepí novou známku.

Jeden z nepříliš dobrých úseků je okolo Sofie přímo v Bulharsku. Jedná se o městský okruh, na který najedete z dálnice a ze kterého opět na dálnici najedete za městem. Je veden po jednoproudé silnici s výmoly, kde se mísí i nákladní a autobusová doprava s osobními vozidly. Průjezdu se bát nemusíte, křižovatek je minimum a na každé hlídkovaly policejní vozy (dokonce i při nočním příjezdu do země).

Ze Sofie až na pobřeží už nic zvláštního nečekejte a užívejte si rovné silnice. V Burgasu je vedena cesta po dvouproudé komunikaci skrz město a následně na sever nebo jih se postupně svede do běžné silnice I. třídy.

Detailní rozpis měst, která budete míjet, naleznete níže, ne všechny budete mít na cedulích, vypsala jsem je orientačně, abyste si mohli cestu projet i na papírové mapě. Většinu cesty jsou na cedulích u cest značena jen velká města (zvýrazněna):

PrahaBrnoBRATISLAVA (SK) – Gyor (HU) – BUDAPEST (HU) – Kecskemét (HU) – Szeged (HU) – Horgos (Sr) / Sobotica (Sr) – Bačka Topola (Sr) – Vrbas (Sr) – Noví Sad (Sr) – Stara Pazova (Sr) – BELEGRAD (Sr) – Smeredevska Palanka (Sr) – Lapovo /Brzan (Sr) – Paracin (Sr) – Aleksinac (sr) – Gornja Toponica / Niš (Sr) – Bela Palanka (Sr) – Pirot (Sr) – Dimitrovgrad (Sr/Bg) – Dragoman (BG) – Slivnitsa (BG) – SOFIA (BG) – Pazardzhik (BG) – Plodiv (BG) – Stara Zagora (BG) – Nova Zagora (BG) – Burgas (BG)

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Kalina Draganová | neděle 29.6.2014 12:32 | karma článku: 12,51 | přečteno: 1569x