Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Souhlasím, že je zbytečné toto řešit. Nesouhlasím ale s tím, že když už to řešit, tak že by bylo možné to účinně řešit na národní úrovni.

Jak bude český úředník řešit klamavou reklamu? Byť i u tak profláklé značky jako je Coca Cola (u mnoha jiných by situace byla ještě těžší)?

Úředník českého kontrolního orgánu vejde do prodejny nebo skladu v ČR a vezme si láhev Coca Coly pro provedení kontroly.

1. jak přijde úředník na to, že je Coca Cola třeba v Dánsku, Bulharsku nebo v Brazílii jiná?

2. jak bude úředník dokazovat, že je Coca Cola v Dánsku, Bulharsku nebo v Brazílii jiná? Budou úředníci jezdit po placených služebních dovolených (pardon, cestách) a tam sbírat vzorky limonád? Na základě jaké autority budou v zahraničí provádět kontroly?

3. bude postižitelné už to, když bude kdekoliv na světě Coca Cola jiná? Nebo kdekoliv v EU? Nebo jaká varianta Coca Coly (a jak to vůbec může definovat zákon) bude vzorová, aby bylo možné podle ní porovnávat tu "pravost"? Když bude v Bulharsku prodávána horší kvalita, pojede to zjišťovat náš úředník do Bulharska a pak budeme pokutovat Coca Colu za to, že u nás prodává lepší kvalitu než v Bulharsku?

2. v čem bude spočívat ta klamavá reklama? Co přesně zákazníkovi v ČR říká obal kupovaného nápoje, co by nebyla pravda?

0 0
možnosti

Poslední je bod 4. samozřejmě.

0 0
možnosti

Zdravá strava a méně stresu v každodenním rytmu prodlužuje život a tak jsem rád, že alespoň ,někdo z českých europoslanců dělá něco pro národ...ostatní jen ohrnují pysky a berou tučný příspěvek...

0 0
možnosti

No, to je právě náš věčný národní problém.

Zase někdo má za nás něco dělat (byť bychom mohli sami), abychom my sami nemuseli dělat nic, a potom si mohli jen stěžovat a nadávat u piva, jak nám zase někdo ubližuje.

Tady přece nejde až tak o to, jakou Coca colu pijeme, ale o naše sebevědomí, identitu, suverenitu, jestli jsme někomu rovnocennými partnery a nebo něčími vazaly.

:-)

0 0
možnosti

Člen komise má pracovat pro EU jako celek, domnívat se, že má zastupovat národní zájmy, je výrazem nepochopení fungování orgánů EU. Dvojí kvalitu potravin v různých zemích (které jsou však součástí společného trhu) asi těžko vyřešíte na úrovni státu jednoho. Budiž důkazem i to, že se to našemu státu dosud nepovedlo (a pokud vím, ani jiným státům s podobným problémem). Jeden stát těžko může výrobcům přikázat, co mají dělat v jiném státě.

0 0
možnosti

Domnívám se, že klamavá reklama, uvádění v omyl, a pod. jsou u nás už teď řešitelné, legislativně postižitelné ..... , tak v čem je problém?

Ať např. Cola cola doplní etiketu u nás o "special only for Czech" a přes roh střihne trikolóru a bude všechno asi v pořádku.

Spotřebitel tak bude vědět co je a co není originál receptura, že se v tomto případě jedná o speciální úpravu pro Čechy (asi proto "aby byla pro ně snadněji stravitelná ....").

Problém kauzy dvojí kvality potravin pro východ a západ vidím v klamání spotřebitele a ne v rozdílu samotné kvality, pokud se nejedná o ohrožení zdraví, .... .

A že se to neřeší na naší národní úrovni je jen náš problém, že není zájem to řešit, a nebo "lobbing" těch nadnárodních firem je tak silný, že dokážou "motivovat" naše orgány ve svůj prospěch. Ale zase, to je náš problém, jako posledních 25 let.

:-)

0 0
možnosti

Jsme součástí EU, Jourová je tam od nás nominována, aby pracovala pro EU a tím pádem i pro nás. Pokud vystoupíme, budeme si vše řešit doma sami, ale nebudeme mít vliv na dění v EU ani volný přístup na velký trh EU. Můžeme si vybrat, nikdo nás k ničemu nenutí.

0 1
možnosti

Proč stále operujete něčím, co vůbec není na pořadu věci . Jen strašíte a rozeštváváte tak lidi.

Nikdo prvoplánovitě nechce vystupovat z EU, pokud není zbytí, což je tím úplně posledním (proto jsme tam dobrovolně nevstupovali).

Dnešní chování a jednání orgánů EU je zjevně kontraproduktivní, nepřispívá a nenaplňuje původní 4 strategie a myšlenku EU.

A že se proti tomu od lidí jednotlivých států ozývají nesouhlasné hlasy, to není ještě vystupováním a rozbíjením EU, ba naopak.

Tyto propagandistické praktiky jsou dobře známé a léta užívané jako účinné techniky k ovlivňování lidí v kdejakém společenství. A potom kdo má nějaké výhrady a nedrží "hubu a krok", tak je automaticky za třídního nepřítele a je potřeba k němu tak přistupovat a s ním také tak nakládat.

:-)

0 0
možnosti

Tohle na národní úrovni ošéfujete těžko. Podívejte se na jeden z dílů Pekla na talíři, který byl z italské výrobny uzenin. Tam uvidíte, jaký je rozdíl v tom, co vyrábí do jednotlivých zemí, přitom se to jmenuje stejně a je to ve stejném obalu. Než mít 27 jednotlivých zákonů, je lepší zákon jeden.

2 0
možnosti

Když nevíte nic, tak je lepší mlčet. Ty .....voliči Zemana.

1 1
možnosti

A myšlenkami asi úplně někde jinde, že ano?

:-)

1 1
možnosti
Foto

Paní Jourová je placená (a velmi dobře) Evropskou unií a proto musí vyvolávat a utvářet silný dojem, že právě EU je pro kvalitní život obyvatel ve členských zemích zárukou úspěchu - a hlavně se občas potřebuje sama zviditelnit a obhájit svou existenci. ČR bude v EU "béčkovou zemí" ještě dlouho a pokud budou v Česku potraviny stejně kvalitní jako v SRN, tak za patřičné ceny (což v praxi znamená, že ceny potravin budou 4x vyšší a laciné dnešní zboží navždy zmizí)...!!8-o

3 0
možnosti

Mohl jste kandidovat sám. Mohl jste předvést lepší práci než Jourová.

0 2
možnosti

Tento problém nemá na národní úrovni řešení. Jednak by si to vyžádalo šílenou byrokracii, jednak by to narazilo na spoustu mezinárodních dohod.

EU to samozřejmě také nevyřeší, tak proč to řešit? Trh si to srovná

1 1
možnosti

Souhlasím s Vaším posledním řádkem.

Domnívám se, že by úplně stačilo dát věcem určitou publicitu, že se tak děje a nepotřebujeme na to žádný úřad s obrovskými náklady a další dotace.

Např. servery typu http://www.demagog.cz a jiní "hlídací psi", by mohly na základě svého investigativního působení vést nějaký přehled takových výrobků, firem a trh by si s tím už poradil sám.

:-)

2 1
možnosti

KarmaR^. Máte naprostou pravdu. Staré známé přísloví praví: "Jaký pán takový krám". Ovšem zcela zásadní chybou je právě ten pán. Pokud občané uvěří, že levicové strany se o ně postarají, proto je tedy, a to nejen u nás, volí většina občanů bude naše Česko i EU nefunkčními institucemi. Možná namítnete, že to s tím nemá co společného, ale varováním je i volba hlavy Českého státu. Ano M. Zeman je bohužel záplatou pravice, ať se to komu líbí či nelíbí.

1 1
možnosti

Cesti vyrobci potravin, napr. uzenin, dodavaji svym odberatelum stejnojmenne vyrobky podle spolecneho jednotneho statem predepsaneho receptu? Takze je uplne jedno, od ktereho vyrobce si zakaznik koupi spekacky, kabanos nebo Lovecky salam? Firma Coca Cola, jak si svetem putujici Cesi urcite vsimli, rovnez nevyrabi ve vsech zemich sve stejnojmenne vyrobky podle stejneho receptu, a ti Cesi, kteri putuji jenom po sve vlasti, se napr. v restauracich setkavaji s ruzne kvalitnimi a ruzne chutnajicimi jidly, majicimi rovnez stejne nazvy. Zadna Jourova, zadny Brusel a ani zadna vlada v kterekoliv zemi nema vyrobcum co kecat do jejich receptu, splnujicich pochopitelne urcite predpisy. Je pouze na zakaznikovi, zda produkty kupuje a nebo ne,

2 2
možnosti

jenže čeští výrobci mají jiná jména výrobců a jiné obaly.......problém je tam, kde se jedná o jednoho výrobce se stejným obalem..........kdybych vám prodal škodu favorit v kabátě Ferrari.asi byste nebyl nadšen.........pochopitelně za cenu vyšší než je Ferrari.....asi byst to vnímal jako odvod..nebo ne???????

I když je to tak, že tuto taktiku velmi dobře ovládá FORD..........prodává Forda v kabátě Jaguára...........a to je podvod.......

2 1
možnosti
  • Počet článků 118
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1548x
Kategorie 50+. VŠ vzdělání technického směru. Profesně se zabývá informačními systémy a systémy řízení. Zajímá se o dění ve společnosti, protože mu není lhostejné, co bude s našimi dětmi. Je stranicky nezávislý a není nijak vůči nikomu předpojatý. Politicky fandí tomu, co má hlavu a patu a někam pozitivně směřuje.

Seznam rubrik