Návod, jak (ne)sestavit nově zakoupený nábytek

Koupíte nábytek, přivezete slavnostně domů, s napětím otevíráte jako vánoční dárek, hledáte návod a.......ejhle! Kde asi udělali soudruzi z NDR chybu??

Bohužel budu teď mluvit čistě z vlastní zkušenosti za posledního půl roku. Nakupování nábytku se pro mě v poslední době stává téměř noční můrou. Při každém rozbalování si v duchu říkám: "Copak to asi bude tentokrát?!"

Začnu hezky chronologicky od začátku.
Nedávno jsme se s přítelkyní přestěhovali do nového bytu, který byl třeba téměř kompletně zařídit novým nábytkem. Byla to krásná představa, jak si vše uděláme konečně podle sebe, nakoupíme něco online, něco v kamenném obchodě.
Začali jsme vybírat rozkládací pohovku do obývacího pokoje. Nechtěli jsme nic drahého, spíše jsme chtěli co nejvíce ušetřit a tak jsme nakonec našli dle parametrů a vzhledu ideální pohovku na internetu. BUM! Už NIKDY neobjednám nábytek z internetu! Pohovka sice dorazila již za pár dní až k nám domů, ale po rozbalení jsme zjistili, že je z části poškozená. To by ovšem nebylo to nejhorší, protože přes reklamaci by se to snadno vyřešilo. Ta horší věc byla, že pohovka byla naprosto nekvalitní, úplně fórová, byla to v podstatě jen jakási dřevěná konstrukce obalená slabou vrstvou čalounění. O ty ostré hrany a rohy by se člověk okamžitě zranil. Zvolili jsme tedy cestu vrácení zboží a to bohužel bylo možné jen na vlastní náklady, skoro 200 km daleko. Při navrácení nám ještě bylo odečteno asi 5% z ceny zboží, že prý našli ještě další vadu, kterou jsme nenahlásili a tudíž jsme ji podle nich způsobili my. Měl jsem sto chutí dát někomu pořádně po tlamě, ale raději jsem sednul do auta a co nejrychleji zmizel.
Nakonec jsme k plné spokojenosti zakoupili pohovku v kamenném obchodě o pár tisíc dražší.

Peripetie nicméně nekončí.
Další v pořadí byl jídelní stůl se 4 židlemi. Při rozbalení a sestavení jsme zjistili, že jedna z židlí má popraskané čalounění a lehce ohnutou konstrukci. Hned následující den jsme onu židli vezli na reklamaci s tím, že jsme očekávali, že ihned dostaneme místo ní židli novou, jelikož byla na skladě. OMYL! Máme si počkat 30 dní, až reklamaci vyřídí. Toto vážně nechápu, místo, aby zákazníka ihned uspokojili dostupnou výměnou, tak ho nechají čekat dlouhé týdny.

Již jsme skoro na konci, ale ještě musím zmínit 2 věci.
Po zakoupení a rozbalení šatní skříně jsem zjistil, že návod je totálně chaotický, nepřehledný a udělaný tak, že ten, kdo skládá skříň třeba poprvé v životě, tak se nikam nepohne.
I mně chvíli trvalo, než jsem se zorientoval. Když se tak stalo, zjistil jsem další nemilou věc. Dle návodu mělo být určitých šroubů 16. Při zkoumání obrazových schémat a jednotlivých dílů bylo jasné, že těchto šroubů je třeba rozhodně 20. V balení jich bylo ovšem jen 12! Při návštěvě obchodu jsem chybějící šrouby bez řečí dostal.

A jako poslední věc tu máme zkušenost ze včera.
Opět klasika! Koupíme si malou úzkou knihovnu, kde je jen pár kusů. Při kontrole opět zjišťuji, že chybí jeden velký skoro 2m dlouhý kus zadní části a místo toho tam jsou 2 jiné kusy úplně o jiných rozměrech. Chápete to?

Měli jsme štěstí jen u televize, pračky a lednice. Asi zřejmě proto, že je to již sestavené.
Kdo to proboha připravuje? V dřívějších letech jsem s tím neměl skoro žádné problémy a teď je to na denním pořádku. Všiml jsem si ovšem jednoho společného faktoru všech těchto věcí....Polsko!

Autor: Dominik Bican | pátek 15.5.2020 12:26 | karma článku: 17,33 | přečteno: 563x
  • Další články autora

Dominik Bican

Udělejme za koronavirem tečku!

28.5.2021 v 11:16 | Karma: 22,76

Dominik Bican

Quo vadis česká politiko?!

14.5.2021 v 23:27 | Karma: 13,08

Dominik Bican

Zavedení eutanázie v ČR

13.5.2021 v 13:26 | Karma: 14,64