Gulášová reklama za všechny prachy

Česká republika se opět předvedla! Sice za 90 milionů korun zvítězila v pomyslné soutěži národních domů agentury AP, ale díky své malosti a hrabivosti opět přispěla k vykreslení ostudné představy o pohostinnosti země české. Český dům navíc díky cenám předkládaného menu zcela popřel myšlenku olympijských her a snížil se na pozici obyčejného kšeftu.

Z vlastních zkušeností, z médií a vlastně odkudkoliv, kde se prezentují jednotlivci, firmy nebo státy víme, že je na podobných akcích nabízena spousta nejrůznějších pozorností zcela zdarma nebo za sníženou cenu právě s ohledem na prezentaci. Tento systém se rovněž používá při otevírání nových obchodů, především obchodních řetězců.

Přirozeným způsobem prezentace kohokoliv bývá, že se snaží oslovit svou nabídkou co největší skupinu obyvatel. K tomuto účelu používá výrazné snížení cen. Pro Český olympijský výbor asi platí naprosto jiná kritéria.

Český dům je převážně financován ze státní kasy. I když, ani tato otázka není uspokojivě vedením ČOV zodpovězena. Jak je v České republice zvykem, i tito funkcionáři tají soukromé přispěvatele a tím paradoxně sami vytvářejí mnoho otazníků o průhlednosti financování. Nicméně tento stánek není pouze propagací českého sportu, ale České republiky jako celku. Olympijské hry jsou jedinečnou možností celosvětové propagace naší země, poněvadž jsou zde obyvatelé a zástupci médií mnoha zemí světa. Co si ale řekne rodinka s průměrným příjmem? „Česká republika? Asi velmi zajímavá země, ale za ty ceny jídla bychom měli další dovolenou.“ A je vymalováno!

Otázkou zůstává, kam půjde zisk z téhle markantně předražené kuchyně? Neshrábne jej nakonec najatá cateringová firma? Nebo se snad i Český olympijský výbor zapojil do celonárodní akce „Krademe rychle a spolehlivě“? Nebyl by to v dnešní době a v našem státě žádný div.

Máme v České republice úžasné lidi, kteří dovedou neotřelým způsobem upozornit na naši republiku. Například klikující double-decker Davida Černého. Nebo úžasný nápad s holínkami. Český národ vnímá holínky pořád spíše grossmannovským způsobem „Co tančíš, když máš na nohou pluhy, ty burane“. Ale ve světě jsou holínky již drahnou dobu módním doplňkem pro sychravé dny. U nás mimo klasické černé gumy známe snad jen žluté bezpečnostní a barevné dětské.

A pak přijde nějaký hloupý český Honza a prohlásí: „Tak ty ceny pěkně znásobíme, ať si svět nemyslí, že máme holé zadky.“ A jestli je to navíc ještě stovková gramáž, tak potěš…

Zatím, co svět v Londýně srká kdovíjakou "žbluňu" za pět stovek, na Valašsku si na mysliveckých výletech můžete pochutnávat na srnčím guláši za trapných 70 Kč. Množství cibule a chleba samozřejmě dle vlastního přání. Hello London!

Čtěte i další články:

České paradoxy boje proti hluku

Ministerstva lidem lžou a platí za zmetky desítky milionů

Jak se vyrábí rasisti po česku   

Autor: Radomír Dolanský | středa 8.8.2012 7:02 | karma článku: 19,92 | přečteno: 1667x