- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevím, zda jste někdy řídila natož vlastnila elektromobil. Asi ne, protože byste věděla, ze právě opotřebení brzd je u elektromobilů vzhledem k rekuperacnimu brzdění motorem ve srovnání s auty se spalovacím motorem (a zejména s “moderní” automatickou převodovkou) naprosto minimální. Na opotřebení pneumatik má mnohem větší vliv styl jízdy než hmotnost vozidla. Ostatní, tj. zejména vliv na celkové množství CO2 v celosvětovém měřítku bude asi +- pravda, ale nejsem v tom odborník.
Když brzdím, tak brzdím brzdou proto, že potřebuji rychle zastavit. Pomalé brzdění rekuperací je totožné s brzděním spalovacím motorem. Tedy podle mě těžší elektroauto více opotřebovává brzdy, jak píše autorka.
Od koho máte koupené akcie? Uhelné sklady nebo Pražská plynárenská?
Ano, každému, kdo si to myslí, doporučuji postát hodinku na křižovatce u Letenského tunelu (v Praze). Pokud se podaří jej na plicním oddělení resuscitovat, možná tu "směšnou" snahu vypudit páchnoucí vozidla ze silnic.
A vy o někom víte, koho museli resuscitovat nebo jste to jen tak plácnul?
Poznamka k vasemu prvnimu odstavci: kyslicnik uhlicity ma nepatrny vliv na oteplovani.
To ano, ale vypoustime ho ze zeme do vzduchu obrovska mnozstvi.
Elektricke osobaky si nejako predstavit dokazem / vlastne ani nemusim, lebo existuju /, nahradu relevatneho poctu osobakov so spalovacim motorom za osobaky elektricke , cize deklarovanu elektromobilitu by som este nejako vo fantaziach zvladol.
Dalsi level budu elektricke kamiony, nakladne auta, stavebna technika, kombajny atd a este dalsi level nakladne zaoceanske lode. To uz je asi pre Asimova.
Elektrobusy už leckde jezdí, dokonce se úspěšně vyzkoušela letadla, malý náklaďák používají u nás ve městě Technické služby (svoz odpadu).
No a co ponorky? Že by měly instalován parní stroj?
Nevím jestli jste už byla ve městě, kde je převážně doprava elektrizovaná ( Busy, poštovní rozvážka, taxi i privátní dopravy) tam se žije "trochu" lépe než ve městech se spalovacími smrady, často i bez jakýchkoliv filtrů.
Váš článek neobsahuje ani jednu novinku, originální nebo novou věc. Každý má nějak nastaveno myšlení, ať mladý či starý a o tom to je. Je to pořád dokolečka dokola. Staré je lepší, nové stojí za p.d, a to nepůjde, to nepůjde, to nepůjde. Půjde. Protože staré je minulost a nové budoucnost. A sebevětší pláč a stesky tomu nezabrání. Hezký den
Proč to nové tedy musí být dotováno? Neprosazují se náhodou nové, lepší věci lepšími užitnými vlastnostmi, potažmo výhodnější cenou?
Dovolte mi prosím, vážená madam Dítětová, abych se k Vám připojil. Taky se moc těším na ten soudní proces ohledně aféry elektro-gate, jak jste ji správně nazvala. Zamlouvám si místo v první řadě, hned vedle Vás. Zejména mám pifku na japonskou Toyotu, která do vývoje automobilových elektro baterií investovala už celý jeden bilion dolarů, což je odhadem v korunách, nechce se mi to počítat, zhruba 15(?) ročních rozpočtů ČR, a momentálně má cca jeden tisíc (!!) podaných patentů na různé typy baterí, zejména na ty s pevným elektrolytem. Rovněž mám pifku na Čínu, která zcela nezodpovědně vyrábí nejvíc elektro automobilů na světě. V neposlední řadě mám pifku na Ameriku, která se snaží Čínu v počtu vyrobených elektrických vozů dohnat a předehnat a bohužel se jí to, zejména díky Muskově Tesle, daří. Nejmenší pifku mám na Evropskou unii, která díky své celkové technické zaostalosti a zkostnatělosti nemá absolutně na to, aby Čínu, Japonsko či USA byť jen z povzdálí sledovala. A tak jsme díky naší evropské zaostalosti všichni zachráněni. To místo v první řadě Vám každopádně budu držet, madam Dítětová.
Bilion dolarů ? Kde by na to vzali ? To by museli prodat Hokaido, Kjušu i Šikoku. Bude to miliarda.
Drobný rozdíl je v tom, že elektroauta resp. baterie jsou na počátku svého technického vývoje a spalovací motory na konci. To je něco jako dřív srovnávat kočár s šestispřežím grošovaných lipicánů s první diesel drožkou. To byl taky podvod jak hrom.
Pokud je to životaschopné, dejme tomu šanci, ale netlačme to kupředu násilím.
To vždy špatně dopadlo.
VŘSR, reálný socialismus, plánovité hospodářství, pětiletky KSČ, svobodná volba pohlaví a elektrická auta. Mají jedno společné. Pro mne, civilizační úchylky lidstva. To je celé. Nazdar. Elektrická autíčka ano. Na pouti pro děti ...