Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J83o74s33e40f 32S68o65u26k94u12p
Většinou s Vámi souhlasím, ale tentokrát to není tak úplně jasné. V každém případě nějakým zákazem by se tržní prostředí řešit nemělo. I když ta cena vlaku určitě není předražená. Po silnici by to stálo víc. Nejen phm , ale i dálniční poplatky a amortizace.
T98o29m23á35š 38D67v45o59ř15á67k
Z Paříže do Bordeaux je to necelých 600 km. Pokud ta cesta vlakem stojí 100 euro, tak nám to pro jednoho cestujícího vychází na 17 centů na km, to je 4,33 Kč/km. Myslím, že do toho se při troše snahy vejde jak palivo, tak dálniční poplatky a amortizace (uvažuji vůz nižší střední třídy).
Pro více cestujících už to bude cenově vycházet jednoznačně ve prospěch auta. Časově je na tom vlak lépe (údajně 4 hodiny, oproti 6 hodinám v autě).

M17a92r59t40i62n 71F24a95l75t58ý72n
Jinak, cena letenky Paříž-Bordeaux a zpět je srovnatelná - ceny začínají cca na 5.200 Kč.

E62d28v70a25r98d 10N22i23c89h44t23b17u91r24g55e98r
Ono to opravdu nemá smysl letět tam, kde jsem vlakem pod dvě a půl hodiny. Tak třeba Paříž-Lyon se jede vlakem TGV dvě hodiny. Ale to je z centra do centra. Když se připočte čas na cestu na a z letiště a čas strávený na letišti před a při nástupu, apod., tak se dostaneme možná i na čtyři hodiny z centra do centra.
Ani cenově to vlastně nevychází hůř. Jak na letadlo tak na vlak je třeba koupit s předstihem, aby se dostala dobrá cena. A u letu je třeba připočítat cenu za dopravu na a z letiště.
V Evropě v podstatě nemá smysl letět tam, kam dojedu za méně než (nebo asi tak) za čtyři hodiny. Tak u nás nemá smysl létat z Prahy do Brna, ani do Bratislavy a ani do Vídně (leda, že se jedná o přípoj k dalšímu letu).
M44a55r38e65k 50V53a53l14i89č25e91k
je opravdu "zvlastni", ze nekdo vydelava...teda - "zvlastni" to je pro paní Ditetovou...
L76a59d53i68s50l45a39v 45H11n52y19k
....Cílem ekologie má být ochrana životního prostředí.....
Ale toto se netýká dnešních kapitalistů.Za komunistů nám výrobky vydržely 20 a více let.Dnešní doba vyrábí šmejdy, které sotva vydrží 7 let, tak se musí stále kupovat nové.Takže do dvaceti let životnosti za komunistů musíte mít nejméně 3 což znamená více elektřiny, více vody, více odpadu, více benzínu a nafty na dovoz komponentů, více benzínu a nafty na rozvoz hotových výrobků, více papíru na návody, více papíru na balení, více plastu na zabalení, více dřevěných palet na přepravu.
Zkrátka všeho více.Jenže takto nad tím nikdo nepřemýšlí.V diskuzích mně píší, že ale staré výrobky sežerou více elektřiny.Jenže kolik elektřiny spotřebuje starý spotřebič a kolik elektřiny je potřeba na výrobu 3x více spotřebičů?
Mým rodičům vydržela vodárna Sigma Olomouc 60 let.Už dosloužila a když jsem hledal na netu novou, tak mně nejvíce dostala recenze od jednoho majitele nové vodárny, kterou vychvaluje, že mu vydržela při denním používání 8 let???
Kolik těchto vodáren si musím koupit aby mně vydržely tolik co stará?A to nás bylo 5 členů rodiny a 10 arů zahrady, která se v létě stále zalívala.
Takže kapitalismus ničí více životní prostředí než komunisti.
P66e32t46r 25D33r92a85p67a26l
a žebřiňák ste mohl dokonce dědit po generace
I17v71o 78B49o46u91š31e
No vidite, takovy je svet - vzdycky na vsem nekdo vydela a vzdycky to zaplati lide. Ale to vam mohli uz davno rict tatinek a maminka.
V19l73a65d34i83m18í44r 62T45e75m72l71í61k
Když je uvedená cena jízdy TGV, kolik bylo za letenku ?
P20e14t57r 75D69r86a73p28a13l
nebylo by košer napsat, kolik stojí letenka, aby bylo srovnání, jestli je ten vlak o tolik a zda vůbec dražší?
P52a17v36e36l 85K84u54c58h87t83a
Ano, ale "ekonomická", včetně ekologie, ne ty za jednu korunu. I když platily jen pro pár míst.
- Počet článků 147
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3101x
www.mojezelena.cz