- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Elektrická autíčka povolit jenom taková, co si nabíjejí baterky z FV panelů na kapotě a na střeše vozítka!!! :-D :-D
Dobrý nápad. A spalováky povolit jen takové, co mají výfuk vyvedený do interiéru. Hahaha.
Vysvětlete dětem, že elektrická autíčka se nabíjejí hodiny. A to ráno, když se autička zapoměla dát večer do nabijecky. A že vybité elektroauto je potřeba odtáhnout.
Vodík je budoucnost..
Detem nic vysvetlovat nemusite, deti uz dnes chapou, ze vy zrejme nechapete. Mam tady v supliku mimo jine telefon S6, se ktery jste take musel nabijet hodiny, byt na prijmu vydrzel malo res 24 hodin a telefonovat jste mohl take asi tak hodinu.
Vyvoj se zkratka nezastavil.
Problém vidím v tom, že měření (ať už kouřivosti nebo kysličníků dusíku nebo kysličníku uhličitého) probíhá v nějaké konkrétní metodice.
Ale nikdo z nás v ní reálně nejezdí.
Každý jezdí podle dopravní situace a své nálady.
Pokud někdo trvale a beze zbytku využívá výkon i neupraveného motoru, bude mít vyšší emise (a dost bodů na kartě řidiče) než ten, kdo s korektně načipovaným autem nebude limity motoru využívat.
Pane Kounovsky aurta se uz dobre 2 roky testuji podle WLTP normy, ktera simuluje ten bezny provoz daleko lepe nez ta stara NEFZ.
čímž se zvyšuje ve válcích teplota a tlak (chladnější vzduch umožnuje lepší hoření), protože výfukové plyny jdoucí z motoru mají až 900°C, kdežto okolní vzduch bude mít teplotu řádově zcela jinou
Zdroj: https://ditetova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=719338
Faktické připomínky:
- snižuje se tím teplota nasávaného vzduchu ve válcích
- do válců se u uvedeného TDI motoru nedopravuje okolní vzduch, ale vzduch, který má za turbem tak 150 st.C a za intercoolerem tak 65 st.C
Sandro, nejste vy převlečený muž milovník aut? Slušný zbytek neděle beze smrádku z výfuků
“Je vidět, že elektrická auta nepotřebujeme a že pořádné motory mohou být i ekologické a přitom výkonné, jak je patrné z grafu dole, kde jsou emise NOx u zahřátého motoru defacto nulové.”
Zvídavý dotaz - kolik % aut má v pražské ranní špičce zahřátý motor a o kolik to bude horší v zimě? Emise spalováků jsou vždy o takových podivných kompromisech.
Díky za článek, už se těším na díl o elektromobilech.
Elektrická auta nebo hybridy potřebujeme.
Resp. potřebují je zejména výrobci aut a nám je musí vnutit.
Vzhledem k tomu, že Evropská komise před Vánoci schválila s platností od 1.1.2021 limit emisí CO2 95 g/km. To je technicky neřešitelné jinak, než tím, že spalovací motor, ověšený všemi možnými emisními vychytávkami, doplním o elektropohon s drahou lithiovou baterií. To auta zdraží o cca 200 tisíc.
Auta sice někdy neujedou na elektropohon ani 30 km, ale díky cca 50 g CO2 v emisním cyklu tak automobilkám pomohou výrazně snížit flotilový průměr, aby se tak automobilky vyhnuly drastickým pokutám od EK.
Mimochodem, ten 95-ti gramový emisní limit neplní ani motor Mercedesu článku.
95 g CO2 na km odpovídá spotřebě 4,0 l benzínu nebo 3,6 l nafty na 100 km.
A tak má smůlu, že kysličníky dusíku skoro neposílá do ovzduší, ale má to spočtené.
Kde se vzalo to číslo?
Nikdo neví, protože s výrobci automobilů jednala EK naposledy v roce 2012.
Zřejmě se jedná o romantickou inspiraci úředníků EK, kteří našli nejbližší hezké číslo nižší než 100 a to uzákonili. Technické zdůvodnění nemá žádné.
Stejně jako stát, strkáte nos do věcí, do kterých vám nic není.
Máme demokracii a paní nebo slečna si to docela dobře nastudovala a logiku ten článek dává. Že je to trochu na hlavu, když nám stát na jednu stranu vnucuje nízkoemisní sra.ky a na druhou nechává "tuningáře" vydělávat nehorázné peníze je přesně ta věc, kterou by měli řešit pošahaní zelení mozci a ne se přivazovat k elektrárnám :-D
Jak jste přišla na to, že chiptuning nebo rozšíření jednotky o další jednotku je vždy nelegální? Vypadá to, že o schvalovacím procesu a zkouškách nevíte vůbec nic. Samozřejmě že pokud je na jakékoliv rozšíření typová homologační zkouška, je potom taková úprava prováděná i sériově naprosto legální. Takové úpravy nabízí skoro všechny automobilky i u nás. A jsou i firmy, které se specializují jen na úpravy. Co třeba Brabus? Ten je podle vašeho vyjádření také nelegální. JAsně že není. Jde jen o to, že někdo to bere zodpovědně a svoji úpravu si nechá schválit a vyzkoušet v akreditované zkušebně a jiní na to kašlou. Spíše by jste se měla zaměřit na to, aby stát měřil všem stejným metrem a kontroloval dodržování pravidel, ne se vozil po spotřebitelích. On toti chiptuning může mít i opačný efekt. NE každý chce do motoru hnát co nejvíc tlaku a paliva. Jsou lidé, kteří si naopak nechají motor optimalizovat na spotřebu.
Můžete mi někoho takového ukázat? Chtěl bych vidět někoho, kdo si koupí třeba RS Octavii a nechá si ji očipovat na 55kw aby mu nežrala :-D
Těším se na další blog o elektroautech. Díky.
Ten clanek byste mela preposlat tomu panovi poslanci co navrhuje zvysit poplatek za dalnici.
V ceske legislative je tolik nesmyslu, ze by se konecne nad tim nekdo mel zamyslet.
Vite kdyz udelate v Nemecku neco podobneho a vozidlo automaticky ztraci ABE ( tedy povoleni k provozu na verejnych komunikacich)
Ale muzete pozadat (pokud nejak vyhovi zakonum) o individualni povoleni, ktere vam TÜV nebo DEKRA velmi radi udelaji za cenu nekolikrat prekracujici cenu te ojetiny.