Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
M47i97c85h45a74l 29H41u13š74á76k
Člověk se středoškolskou znalostí matematiky a fyziky si mohl tento výpočet udělat už před 10-15 lety. Dokud nebudou k dispozici stabilní bezemisní zdroje, jsou prostě elektromobily nesmysl. Bohužel z toho vyplývá, že v Bruselu zřejmě rozhodují absolventi základní, nebo pomocné školy (pokud nejsou podmazaní od EV a FVE výrobců ).
A65l24e97š 64P33r51o18c57h64á11s52k70a
Já jsem si ho udělal. Ne takhle precizní, ale na těch 20 kg hnědého uhlí na 100 km jsem se dostal :-) Záruka mínusů, mračounů a emotivních nesouhlasných komentářů v jakékoliv diskusi :-) Lidi (významné procento lidí) to jednoduše nechtějí slyšet a v rámci toho popírají i fyzikální zákony a matematické důkazy :D
M94a62r88t50i35n 20B58o89k83ů39v49k97a
Je naivní domnívat se, že greendealistům jde o ekologii. To je jen nepovedený fíkový list, pod kterým se skrývá nenávist k individuální svobodné mobilitě a svobodám obecně. Agenda Velkého resetu je jasná - nebudete nic vlastnit a budete šťastni.
Nedávno mi jeden nadšený solárník vykládal, že přechod na soláry / OZE a vypnutí stabilních zdrojů je velmi důležité. A že bohužel bude nutné smířit se s faktem, že elektřina už nikdy nebude levná, protože se bude v rámci smart gridu účtovat spotová cena. A že si prostě musíme zvyknout, že může docházet k blackoutům, protože je to prostě danost. A když jsem se ptal, proč raději neposilovat jadernou energetiku jako spolehlivý, čistý a stabilní zdroj, najednou nebyly argumenty.
Celá tahle zelená ideologie je jen nástrojem na ovládání lidí a jejich ožebračení.
V49á15c31l55a63v 75Z76e47l10i36n91k46a
Velmi hezky a výstižně napsáno.
M84a45r26t11i76n 25P54r77o75v29a89z82n85í78k
Jen takový drobný dotaz. Pochopil jsem správně, že poměřujete produkci CO2 při výrobě elektrické energie, potřebné pro provoz elektroaut s produkcí CO2 při provozu spalovacích vozidel? U elektrických máte logicky uvedenu výrobu v elektrárnách a produkci CO2 tam. A u spalovacích vozidle zohledňujete jejich produkci při spalování, také logické. Jak je to s distribucí paliva k automobilu? U elektrické soustavy dochází k minimální ztrátě, ale při distribuci nafty a benzínu je produkce CO2 jaká? A jak je to s výrobou paliva? Také je to srovnatelné? To jen aby byl ucelený obra, ne jen nějaké vytržené informace.
Můj osobní názor ovšem je, že elektroauta jsou budoucnost, ovšem ještě technologie není ve stavu, aby se samy prosadily. Násilné prosazování mi smysl nedává, ale jejich čas přijde.
M15i92l26a85n 81S83m58u66t83n45ý
Prostudujte si největšího odborníka na mobilitu prof. dr. Jana Macka a jeho kolegu Josefa Morkuse z ČVUT.
https://realisticka.cz/2022/10/11/experi-porovnali-studie-green-ncap-a-cvut/
M86a11r11e34k 74S32a77l68a69q51u64a89r92d57a
Na euro-eko-bio fanatiky nějaká fyzika a matematika neplatí; víra je víra.
J23i67ř83í 70V31o30l25n48ý
Vidím to tak, že v brzké budoucnosti budeme mít sazby elektřiny podle ročního období nebo dokonce spotové. V létě nám málem budou za spotřebované kilowaty platit a v zimě přes poledne, pokud bude sluníčko, tak dobijeme solární stolní lampu, případně notebook a jak v noci dojde šťáva, tak budeme používat svíčky a petrolejky.
A69l84e70š 83P31r23o54c18h87á27z61k80a
A zároveň půjde nahoru distribuce..
J23i74ř24í 29V12o52l50n31ý
Tedy, i při zahrnutí našich jaderných elektráren do našeho energetického mixu, vychází, při započtení všeho od výroby po likvidaci, že bateriová auta produkují 2x více oxidů uhlíku a dusíku. A také více pevných částic v ovzduší, díky vyšší hmotnosti. Proto naše nemoudrá vláda letos vyčlenila dvě miliardy na podporu nákupu těchto neekologických baterkáčů, kupovaných převážně velkými a bohatými firmami, placených z daní i těch nejbídnějších. A to se nám všem krásně vyplatí!
J23i43ř23í 25V98o68l72n23ý
Ještě se divím, že američtí obhájci astmatiků a lidí s dalšími dýchacími a jinými problémy, ještě nezačali hon na majitele baterkáčů a jejich výrobce.
M86a45r62t30i48n 40Ř26e63z90á11č
To nemůžete brát našim zelený bratrům jejich víru, že oni jsou ti lepší. Zvlášť ti, kteří si koupili elektromobily a všude vyprávěli, jak to dělají, protože jim záleží na budoucnosti našich dětí.
...a Vy jim teď řeknete, že to byla lež? Že jejich elektromobil v situaci, kdy všechny nízkouhlíkové zdroje elektřiny jsou využity i bez něj, vyžaduje navýšení výkonu rezervní fosilní elektrárny, tudíž má mnohem větší uhlíkovou stopu než auto se spalovacím motorem?
Nechcete jim ještě vmést, že by Rusko Ukrajinu nenapadlo, kdyby nebyl Putin přesvědčen, že Evropa závislá na jeho plynu se bude koukat jinam? Že i za válku na Ukrajině tak může jejich Green Deal a Energiewende? To nepřijmou.
M64a24r61t63i47n 37B22o43k47ů53v64k68a
Na začátku války na UA (nejen) Němci krásně ukázali, kam vlastně patří, když hráli mrtvého brouka a házeli vidle do snah donutit Putlera k jednání. A je to vidět i nyní v jejich obecně vlažné podpoře UA.
M77a79r92t35i36n70a 54D83v61o50ř40á18k10o81v98á
Snažili se jak mohli a stejně vyšlo 2x více. A to tam není započítané, že se budou teď vyhazovat auta, která mohou majitelům ještě 10 let sloužit. Emise za 50 milionů automobilů vyrobených pro Německo úplně zbytečně.
J59o74s43e97f 65K21o51š85í16č60e79k
Nemyslím si, že by to někomu vadilo. Sešrotovat stará dobrá auta a nahradit je naleštěnými nepraktickými krámy, to je také platná součást spotřební společnosti. A nebojte, naše planeta to vydrží. Vydržela už mnohem víc, nějací namyšlení přemnožení savci jsou jen směšná epizoda.
L75u86b85o35š 34U69l44r28i66c81h
Konské povozy majú koľkokrát nižšie emisie CO2 ako spaľovacie motory?
Ak vám tak na emisiach záleží, môžete sa vrátiľ ku konskej preprave tú vám nikto nezakazuje, a takisto ako u elektromobilite sa zbavíte závislosti z nákupu surovín z diktátorských režimov.
P36a23v14e54l 18D16v48o23ř82á52k
Jenže kůň také prdí a vypouští skleníkové plyny, podobně jako vůl a pod. Udává se, že u nás (v Čechách) bylo za R-U 5 milionů koní! To ovzduší si neumím představit!
A co elektrické lokomotivy? Také mají vyšší emise, než parní? To pan autor zamlčel.
D62a64v38i61d 67O13n55d97r56e36j93k86o73v55i94č
Autorem těchto zavádějících článků je bývalý člen vrcholového vedení největší ruské automobilky Avtovaz/Lada a mluvčí Spolku Realistická energetika a ekologie PhDr. Milan Smutný, a tak nepřekvapí, že základem článku jsou jen sofistikovaně odůvodněné dezinformace. Tak především - elektromobil nesmrdí. Zkuste se jít dneska nadechnout do města v dopravní špičce.
Vzhledem k tomu, že elektromobil (BEV) má cca 90% účinnost, zatímco spalovák má max. 40% účinnost a s ohledem na český energetický mix, který tvoří cca ze 40% uhelné elektrárny, to čistě matematicky vychází, že BEV potřebuje oproti i tomu nejmodernějšímu spalováku pouze 0.17777777777 komína uhelné elektrárny, čili i se započítáním těch uhelných elektráren "znečišťuje" elektromobil ovzduší 5,25 krát méně, než nový a dobře seřízený spalovák jezdící na kvalitní palivo. Výrobu samotného BEV oproti výrobě spalováku jsem nepočítal (tady je zátěž pro životní prostředí více méně srovnatelná, ale i ta se bude spolu se zvyšováním podílu energie z besemisních zdrojů stále snižovat). A netvařte se, že k těžbě a rafinaci ropy, stejně jako k výrobě spalovacího auta žádná elektřina zapotřebí není 😁 Elektromobil prostě objektivně JE mnohem ekologičtější než spalovací auto. Kecy, pro ty, kteří elektromobil nikdy neřídili, jsou zjevně jediným obsahem blogu tohoto autora.
S67t96a36n25i70s73l81a25v 26J33e61l39e52n
Zkusil jsem si to po Vás přepočítat:
Elektromobil má účinnost 90%. Uhelná elektrárna má účinnost 40%. Ztráty v přenosové soustavě pro jednoduchost zanedbejme stejně jako fosilní náklady na neuhelné zdroje (třeba zemní plyn). Podíl uhlí necht' je Vašich 40%.
Na 1kWh u elektromobilu potom potřebujeme 1/0,9/0,4*0,4=1,1 kWh chemické energie uhlí.
U spalovacího motoru se dostaneme na 1/0,4=2,5 kWh z chemické energie nafty.
Už takto se dostaneme na 0,46 komína a nikoliv Vašich 0,18.
Pokud za zlo označíme jen CO2, tak se poměr posune ještě o kousek dál, protože uvolnění chemické energie z uhlí vyprodukuje o něco víc CO2 než uvolnění chemické energie z kapalného paliva.
Klidně to ale přepočtěte.
- Počet článků 121
- Celková karma 36,49
- Průměrná čtenost 2365x