Děkujeme za pochopení.
M24i13l35a60n 30V37a93l30á15š38e61k
Nosnost mostů není problém ČR ale i Slovenska , Ukrajiny i Polska. Polsko už před lety dostalo od USA miliardy na modernizaci mostů (proč asi?)a i Slovensko dostalo peníze na mosty. Ruské (Sovětské) tanky mají běžnou hmotnost do 50 tun , západní většinou přes šedesát. Běžně most jednotlivou zátěž v pohodě přenese ale pokud pojede kolona může nastat problém v dynamice mostu ,proto byl na mostě povel pro vojsko zrušit krok.
P53e15t14r 60N97e57d62v12ě82d
Zajímavé čtení. Jen bych řekl, že naše mnohdy katastrofální mosty jsou v podstatě jedno. Včetně komunikací. Vždyť se ničí mezi prvními. Věřím, že se armáda dovybaví i u ženistů. Pokud to ještě existuje...

J13a68r56o91s53l78a63v 89Č58e33r33v66e27n88k11a
Jak je popsáno níže, nejde jen o mosty. A často je rychlost přesunu nutná...
D42a23n 31R70o71z63s14í43v65a89l
Myslím, že by jsme se klidně mohli spokojit s modernizací na 2A7.

J13a71n 80M14a94r36e25k
To tam máte jen 77 tanků? Co s nimi chcete dokázat? Sloužil jsem u pěšího pluku, kde bylo tanků 9. (6 tanků a 3 samohybky) a to byl pluk pěší. A potom...tank je zbraní útočnou. Na koho tam chcete útočit? Na San Marino?

J12a28r84o35s91l39a28v 98Č35e90r12v19e91n85k20a
No, Rusové dnes používají tanky jako stacionární dělostřelectvo
Z16d83e97n23ě23k 30V56e85p78ř23e29k
Máte velký přehled. Díky za počtení a vám karma.

J98a59r41o61s61l93a17v 70Č74e60r66v23e43n23k84a
Já děkuji, pane Vepřeku
P69e29p64a 41Z96a58h85r92á64d96k16a
leopard tank trailer – Vyhledávání Google
P80e23p94a 55Z42a15h22r72á40d67k66a
V dobách míru se tanky transportují vlakem nebo na spec.přívěsech s více nápravami a v německu tak vozí i 70t Abramsy, takže souprava má ke 100t. Důležité je zatížení na nápravu. Za války asi moc mostů nezbude....A vy jste přesvědčen, že to rozhoduje min.Černochová?
Maximální povolená hmotnost na nápravu
Jednotlivá náprava – 10,00 t
Jednotlivá hnací náprava – 11,50 t
Dvojnáprava motor. vozidla s rozvorem náprav:
do 1,0 m – 11,50 t
od 1,0 m a méně než 1,3 m – 16,00 t
od 1,3 m a méně než 1,8 m – 18,00 t
od 1,3 m a méně než 1,8 m, je-li hnací náprava vybavena dvojitou montáží pneumatik a vzduchovým pérováním, nebo pérováním uznaným za rovnocenné, nebo pokud je každá hnací náprava opatřena dvojitou montáží pneumatik a maximální zatížení na nápravu nepřekročí 9,5 t – 19,00 t
Dvojnáprava přípojného vozidla s rozvorem náprav:
do 1 m – 11,00 t od 1,0 m a méně než 1,3 m – 16,00 t od 1,3 m a méně než 1,8 m – 18,00 t 1,8 m – 20,00 t nad 1,8 m, nezávislé nápravy, je tedy povoleno 10 t na nápravu. Trojnáprava přípojného vozidla s rozvorem náprav: do 1,3 m včetně – 21,00 t nad 1,3 m do 1,4 m včetně – 24,00 t nad 1,4 m do 1,8 m včetně – 27,00 t
P38e17p12a 30Z21a59h49r69á63d10k38a
třeba zde detaily, přetížený třínápravový křáp z pískovny je pro silnice větší problém...
Oshkosh M1070 - Wikipedia
R60o36s30t47i25s69l22a66v 75J64e54z23e93k
Ahoj Járo, jako obvykle dobrý rozbor situace. Jezdil jsem pár pátků s kamionem, tedy 40 tun a na spoustu mostů a hlavně mostků jsem správně vůbec nesměl. Někde jsem četl statistiku, už si přesně nepamatuji ale řádově sedm tisíc mostů a mostků je u nás v havarijním stavu.
Druhá věc je jak psal pan Dvořák, mosty jsou dimenzované na násobky u mostů je to tuším 2,5, a ještě obvykle na celé zatížení, takže jedno vozidlo může přesahovat povolenou hmotnost třeba i třikrát. Je to dobře vidět v Německu okolo Raimsteinu, značka třeba třicet tun a pod tím ikona tanku šedesát.
Druhá věc, právě v logistice, která je úplně zanedbaná je dostatek "podvalů". Náš standardní podval Leoparda neuveze, resp bude překročena jeho povolená nosnost. Už s T72 byly problémy, protože drtivá většina krom skutečně speciálních, pochází ze šedesátých let a je tady stavěna na T54. A protože tank jaksi nebude po silnicích jezdit po vlastní ose, Bavíme se o ještě úplně jiných hmotnostech . Tahač, v našem případě Tatra 815 obvykle v osmikolové verzi váží řádově 18 tun, podval sám o sobě má nějakých osm možná deset, už si to přesně nepamatuji. Jseš rázem klidně na osmdesáti tunách.

J74a28r27o60s11l70a81v 26Č12e56r35v33e94n37k73a
Ahoj Rosťo. Perfektní, pošmáknul jsem si. Díky
J42u25r36a 51D79o83l43e28ž21e66l
Nejdůležitější je to, jestli ti Leopardi splňují EURO 7!!!
Pokud ne, tak rozhodně nekupovat!

T95o12m27á10š 89F17l82a92š17k55a
Hlavně by je měla řídit umělá inteligence. Protože představa, že by tomu velel Jura je teda děsivá.
P92a41v87e68l 92H27e21k
V době míru to je jedno a v době války či době kdy se území ČR stane válečným polem bude těch pár tanků bez tak k ničemu. Řeky či říční údolí které se nedají překročit bez mostu či veliké objížďky spočítám na prstech jedné ruky.

J58a79r93o23s30l41a47v 33Č60e37r13v42e19n40k10a
Tak určitě na tom něco je.
Žebříčky
- Josef Nožička
Protivládní demonstrace versus Dny Nato aneb logika, hodná Markéty Pekarové Adamové
- Markéta Šichtařová
Demonstrovat, či nedemonstrovat?
- Jaroslav Červenka
Zelenskyj to tentokráte opravdu přehnal
- Josef Prouza
Naši rodiče nás schválně ohrožovali na životě i zdraví
- Táňa Lišková
5 typů lidí, s kterými fakt nechcete jet na dovolenou
- Jan Šik
Dívka jedoucí v metru a zapáchající čerstvě vykopanou hlínou
- Miroslav Václavek
Nemám aplikaci Lidl
- Jan Bartoň
ODS na cestě do ráje
- Bohumír Šimek
Pohrdáme lékaři?
- Jiří Turner
Volební právo jen s IQ nad 110!
- Josef Nožička
Protivládní demonstrace versus Dny Nato aneb logika, hodná Markéty Pekarové Adamové
- Markéta Šichtařová
Demonstrovat, či nedemonstrovat?
- Josef Prouza
Naši rodiče nás schválně ohrožovali na životě i zdraví
- Jan Bartoň
ODS na cestě do ráje
- Bohumír Šimek
Pohrdáme lékaři?
- Jan Vavřík
Jak správně pohřbít svého psa aneb Bez policajta ani jámu!
- Pavel Ďuran
Markéta zase jede
- Miroslav Václavek
Nemám aplikaci Lidl
- Jaromír Šiša
O tom, jak jsem si žil na zámku Loučeň a coural po okolí.
- Jaroslav Červenka
Zelenskyj to tentokráte opravdu přehnal