Diskuse
Vodík nejen zelený, ale i zlatý
Děkujeme za pochopení.
P40a12v48e72l 82D22v63o78ř80á11k
Normální člověk považuje za elektromobilitu vše, co jako zdroj síly používá elektromotor. A je jedno, jestli se elektrický proud bere z troleje, baterie nebo palivového článku.
Který expert považuje za elektromobilitu jen vůz z baterií, nevím. Blb.
Sbírat CO2 z ovzduší je prima, ale nebylo by efektivnější jej sbírat přímo tam, kde vzniká (v průmyslu)?
Jedna ze studií s využitím syntetického paliva počítala s tím, že se CO2 bude z paliva odlučovat ještě dříve, než se uvolněný vodík zpracuje v palivovém článku. Nějak to zapadlo, protože spalovací motor mít musíme, protože proto!
A co pro těžkou trakci použít jako zdroj malá jaderný reaktor? Když to jde v ponorce?
S71t73a57n77i16s70l46a49v 88J63e61l91e15n
Podle Vaší široké definice je elektromobilem i holící strojek, dieselelektrická lokomotiva, nebo uhelný parní kotel s elektrickým přikládáním (když vše, tak vše).
Reaktor v ponorce hmotní přes 100 tun, je naplněn další skoro stovkou tun vody a mnoha tunami paliva. K tomu je třeba připočíst chladící agregáty (ponorka to má zjednodušené okolní vodou) a turbogenerátory. Ponorka má také dost místa na stínění unikajících neutronů, což je další prostor a váha navíc.
Palivo v těch malých rektorech je vysoce obohacené a proto i vhodné jako polotovar pro výrobu jaderné bomby.
Jakou konkrétní těžkou trakci byste tím chtěl pohánět a jak byste ji chtěl zabezpečit proti nehodám a loupeži?
M53i17l33a80n 47Š66ť34a71s88t37n22ý
Zajímavé. Možnost těžit přírodní (zlatý) vodík je pro mne novum.
R77o90s70t48i39s94l56a69v 93J63e88z25e43k
Vývoj jako takový se často ubírá cestami které původně nikdo nepředpokládal. A tak to má být. My na to ovšem jdeme od lesa, prostě ten vývoj nadiktujeme, co na tom, že pravděpodobnost "slepé" cesty je více než značná. Snadno se může stát, že po vynaložení obrovských prostředků na elektromobilitu se ukáže jako slepá větev. Což se, pokud nedojde k nějaké převratné změně v ukládání el. energie, stane .
M94i64c59h40a25l 22S55e38d81m46í45k
Zajímavé by bylo srovnání ekonomičnosti výroby syntetických paliv do klasického motoru s auty na vodíkový pohon.
S10t25a98n97i19s93l16a91v 97J51e64l91e88n
To bude silně záviset na
1. ceně odchycení CO2 z ovzduší
2. ceně či účinnostii samotné symtézy toho paliva
Vodík samotný se dá využít v palivovém článku se zhuba dvojnásobně vyšší účinností než uhlovodíkové palivo pálené v motoru s vnitřním spalováním, ale navíc přináší náklady spojené se skladováním a distribucí. V plynné podobě nese vodík ve stejném objemu jen třetinu energie ve srovnání s CNG a navíc jeho malé molekuly vyžadují kvalitnější tlakové nádoby. Tyhle problémy u syntetických paliv odpadají.