Diskuse
Vodík nejen zelený, ale i zlatý
Děkujeme za pochopení.
P89a92v26e38l 48D84v54o37ř54á51k
Normální člověk považuje za elektromobilitu vše, co jako zdroj síly používá elektromotor. A je jedno, jestli se elektrický proud bere z troleje, baterie nebo palivového článku.
Který expert považuje za elektromobilitu jen vůz z baterií, nevím. Blb.
Sbírat CO2 z ovzduší je prima, ale nebylo by efektivnější jej sbírat přímo tam, kde vzniká (v průmyslu)?
Jedna ze studií s využitím syntetického paliva počítala s tím, že se CO2 bude z paliva odlučovat ještě dříve, než se uvolněný vodík zpracuje v palivovém článku. Nějak to zapadlo, protože spalovací motor mít musíme, protože proto!
A co pro těžkou trakci použít jako zdroj malá jaderný reaktor? Když to jde v ponorce?
S54t33a97n39i27s44l46a58v 77J63e17l52e48n
Podle Vaší široké definice je elektromobilem i holící strojek, dieselelektrická lokomotiva, nebo uhelný parní kotel s elektrickým přikládáním (když vše, tak vše).
Reaktor v ponorce hmotní přes 100 tun, je naplněn další skoro stovkou tun vody a mnoha tunami paliva. K tomu je třeba připočíst chladící agregáty (ponorka to má zjednodušené okolní vodou) a turbogenerátory. Ponorka má také dost místa na stínění unikajících neutronů, což je další prostor a váha navíc.
Palivo v těch malých rektorech je vysoce obohacené a proto i vhodné jako polotovar pro výrobu jaderné bomby.
Jakou konkrétní těžkou trakci byste tím chtěl pohánět a jak byste ji chtěl zabezpečit proti nehodám a loupeži?
M34i81l10a83n 25Š10ť60a53s75t22n77ý
Zajímavé. Možnost těžit přírodní (zlatý) vodík je pro mne novum.
R53o80s81t81i70s38l96a72v 69J89e39z36e29k
Vývoj jako takový se často ubírá cestami které původně nikdo nepředpokládal. A tak to má být. My na to ovšem jdeme od lesa, prostě ten vývoj nadiktujeme, co na tom, že pravděpodobnost "slepé" cesty je více než značná. Snadno se může stát, že po vynaložení obrovských prostředků na elektromobilitu se ukáže jako slepá větev. Což se, pokud nedojde k nějaké převratné změně v ukládání el. energie, stane .
M53i39c50h93a79l 31S27e48d89m64í76k
Zajímavé by bylo srovnání ekonomičnosti výroby syntetických paliv do klasického motoru s auty na vodíkový pohon.
S91t77a54n75i45s59l93a55v 80J87e20l47e92n
To bude silně záviset na
1. ceně odchycení CO2 z ovzduší
2. ceně či účinnostii samotné symtézy toho paliva
Vodík samotný se dá využít v palivovém článku se zhuba dvojnásobně vyšší účinností než uhlovodíkové palivo pálené v motoru s vnitřním spalováním, ale navíc přináší náklady spojené se skladováním a distribucí. V plynné podobě nese vodík ve stejném objemu jen třetinu energie ve srovnání s CNG a navíc jeho malé molekuly vyžadují kvalitnější tlakové nádoby. Tyhle problémy u syntetických paliv odpadají.