Diskuse
Je opravdu známkování blbost?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J11a28n83a 24T60h41o34m56s44e16n 53S73o29b62o59t57k98a
Po přečtení vašeho příspěvku si nejsem zcela jistá, zda jste se opravdu a do hloubky zajímala o to, jak mají nová vysvědčení vypadat. Neboť vaše návrhy jakoby přehlížejí již existující. Velmi doporučuji například projektové stránky Pedagogické fakulty MU, která tato vysvědčení v rámci škol testovala. https://vysvedcenijinak.ped.muni.cz/ukazka-vysvedceni. Máme děti na laboratorní škole, kde jsme jako rodiče zvyklí na různé novinky i na to, že změna je proces, která se neobejde bez chyb. Právě chybami se učíme a to jak individuálně, tak systémově. Děti jsou zvyklé se sebehodnotit i sami definovat své vzdělávací potřeby nebo vyjádřit, jak si stojí v rámci učení se. Nejsou pod tlakem známek a hodnocení pro ně je běžný proces, který nevytváří napětí. Nové vysvědčení vnímáme jako krok dopředu ve srovnání se známkami i se slovním hodnocením. Srovnání autorky článku s menstruačním kalendářem mi přijde zcela mimo a opravdu doporučuji na novou podobu vysvědčení alespoň nahlédnout, než si uděláte úsudek (odsudek). Je snadné se nechat ovlivnit a vytvářet si domněnky. Děkujeme všem, kteří se snaží v českém školství o změnu k lepšímu. Bohužel největšími blokátory změn ve školství jsou rodiče, kteří se stále domnívají, že když něco "přežili", tak že je to v pohodě a slouží to svému účelu. Máte-li srovnání z jiných zemí a z jiného vzdělávacího a výchovného systému, uvidíte snáze, že česká společnost je složena se zraněných dětí v dospělých tělech. Tito dospělí nezažili nic jiného než jen neustálé upozorňování na chyby a nezažili skutečné ocenění. Proto také neumí vidět svět jinak než negativně. Tato zranění a traumata se bohužel projevují i u lidí ve vedoucích pozicích, kteří jsou pro "ocenění" nadřízené šarže (neprojevenou lásku a podporu rodiče, učitele) schopni pak udělat mnohé a zapomínají na hodnoty či vlastní rozum a cit. Změna způsobu hodnocení ve školách pak i pozvolné proměně společnosti, což ale trvá generaci či dvě.
J68a87n 92K62a95r15a94s66e11k
ono se toho uz hodne zkouselo a takovy pekny priklad, kde se zaci nestresuji a nejsou pak negativni jsou Waldorfske skoly. V Nemecku o nich koluje nasledujici vypraveni:
matematika na ruznach skolach.
zakladni skola:
Sedlak prodava pytel brambor za 500 Kc. Vyrobni naklady jsou 400 Kc. Spocitej zisk.
realka:
Sedlak prodava pytel brambor za 500 Kc. Vyrobni naklady cini 4/5 z prodeje. Spocitej zisk.
Gymnasium:
Pracovnik v agrarni sfere prodava urcite mnozstvi produktu typu subterraneus fructus za penize v mnozine P. P ma mocnost 500. Pro elementy z P plati: P = 1. Mnozina ma vyrobni naklady N. N je o 100 elementu mene mocne nez mnozina P. Zobrazte mnozinu N jako dilci mnozinu mnoziny P a zodpovez reseni R na otazku: jak mocny je zisk?
Waldorfska skola:
Sedlak prodava pytel brambor za 500 Kc. Jeho naklady jsou 400 Kc a zisk cini 100 Kc. Podtrhni slovo brambor a diskutuj ulohu se sousedem.
J16a96n 63K80a53r66a96s42e56k
[...] Nebudou se marně vrhat do něčeho, co jim nejde, ale rozvíjet své skutečné talenty [...]
jak deti poznaji jake maji talenty a zejmena jake nemaji a tedy na cem maji pracovat?

J71a63n46a 26M83a37r59t71i93n60c88o34v22á
Podle toho, co je bude/nebude bavit, co jim půjde/nepůjde během školního roku. Nejen ve škole, ale i v kroužcích a jiných mimoškolních aktivitách. Vy jste to během školní docházky nezjistil? Podle čeho jste si vybral povolání?
M64a46r91t56i49n 21P42e41t69r
Mě přijde, že někteří učitelé by nejraději, aby rodiče děti vše naučili a oni nemuseli v podstatě dělat nic.
Hlavně jim rodiče nesmí do ničeho mluvit.
Běda jak něco řeknete.
P66a90v51e39l 92C54h91m14e35l88í53k
Pokud někdo argumentuje pro neznámkování tím, že jsou pak děti kvůli špatným známkám ve stresu a narušuje to tak jejich psychiku, tak jen podotknu, že nic takového není pravda, protože má-li dítě rozumné, laskavé a chápající rodiče, kteří dobře znají limity svého dítěte, tak nemůže k takové situaci, kdy je dítě vystresované ze známek, dojít.
Druhá věc je v tom, že děti bývají velmi často vystresované svými učiteli, kteří si na dětech vybíjejí své komplexy. Pak je úplně jedno, zda bude existovat slovní či jakési tabulkové hodnocení, nebo hodnocení klasické, dlouhodobě ověřené, t.j. známkování.
Neustálé řešení vnějších, zcela podružných zbytečností je proto již z podstaty špatně. Řešit se mají hlubší věci, které skutečně souvisejí s kvalitou vzdělávacího procesu.
J46a74n 26P55e31t62r93z61e11l95a
s ADHD nemusi byt spojovana jen hyperaktivita, jen neudrzeni pozornosti
aspon co jsem vycetl
nebo se pletu, kazdopadne casto, at uz behem vyuky nebo cteni, pripadne !rozhovoru! tzv vypnu a myslenky mi jdou uplne jinam:-)

J73a54n43a 15M78a89r35t98i80n61c68o13v94á
Ano, jedná se pak o ADD: https://www.babyonline.cz/vyvoj-ditete/specificke-poruchy-chovani-a-hyperkineticke-poruchy
J26a92n 59P43e74t47r90z20e32l75a
a) sympaticka zenska
b) zajimave cteni
ja se znamkami souhlasim, v prvnim pololeti byla jen jedna a na konci roku uz bylo full
co si vybavuju, tak slovni hodnoceni by me znicilo, podle dnesnich meritek jsem jako dite byl ADHD, vydrzelo mi to doted, fakt se musim soustredit, abych udrzel pozornost a vzhledem k povolani obcas delam hodne hodin v kuse, abych udrzel nit (obcas se zapomenu i najist)
nicmene by me zajimalo, jak by me ucitele ohodnotili slovne ve druhe tride zs, kdyz jsem tam defacto kvuli zdravotnimu problemu nebyl, na pololeti mam na vysvedceni neklasifikovan, na konci roku uz ano, mel jsem tenkrat tzv domaci vyuku (ktera moc neprobihala) a postoupil jsem do treti (kde uz jsem mel i nejake dvojky:-), protoze zdravotni indispozice pokracovala, tak jsem ve treti spise nebyl, nez byl)
takze v ramci noveho systemu si dokazu predstavit, ze bych si zopaknul druhou (a mozna i treti) tridu, protoze ucitelka by asi v mem pripade nemela co hodnotit. pritom jsem vysel tehdy osmiletou zakladku jako premiant
znamkovani me ve druhe a treti tride motivovalo a ucitelka (i rodice) vedela aspon, ze nejsem blbec a ze i pres totalni absenci muzu jit dal

J55a78n74a 57M13a36r58t97i93n46c51o65v11á
děkuji, jste-li ADHD, tak to bychom si rozuměli
M92i86l42a49n 80Š47ť11a77s71t30n38ý
Stupnice 1 až 5, doplněná ještě případnými mínusy, je dostatečně široká paleta pro hodnocení žáků, a nakonec i pro samotné žáky je nejlépe srozumitelná. Nevidím jediný důvod, proč ji nahrazovat slovním (nebo jiným) hodnocením, nebo zatahovat do hodnocení žáky.

J12a60r85o63s15l43a50v 78H86e36r13d41a
Celý život jsme všichni někým a nějakým způsobem hodnoceni. A to i sami sebou. Problém ve známkování nevidím žádný. Jeho nahrazení čímkoli jiným považuji za variaci na totéž. Pokud kantor i vychovává a dbá na to, aby každý svěřenec byl respektován s tím, co umí, co zvládá snadno a co obtížněji, se svými slabinami i přednostmi, pak proč vymýšlet okliky a jakoby vlídnější prostředí, když se hodnocení stejně nelze vyhnout.
Z31d72e31n63ě74k 65Z53a60v90a41d50i87l
Měl jsem možnost shlédnout jedno takové slovní hodnocení jednoho prvňáčka.
Ani prasátko se v tom nevyzná a můžete si jej vyložit jak chcete.
M14i51l39a84n 74K77ř16e53p29e73l33k97a
Normálně bych vám dal čtyřku.
Ale vzhledem k tématu vám řeknu, že pokud jsou známky dobré k tomu, aby se na ně ostatní mohli dotávat, tak tady bude argumentačně každý rada drahá. Děkuji za ranní pousmání
Doporučuji sedmero ještě nejak dopracovat aby dávalo lepší představu o tom, co jste vlastně chtěla říci. Protože takhle to vypadá jako kupa kravin. Jako hodnocení bych se rozepsal, ale nejsem za to placen a přeci jenom už jsem tomu vašemu plácnutí do vody dal příliš mnoho energie.
R22a40d41i17m 24P32o39l65á82š10e28k
Tolik jsme učitelům zvyšovali platy, aby skutečně učili a neutíkali od toho učení a od své odpovědnosti, ale oni přesto od své odpovědnosti utíkají.

Žebříčky
- Martin Vavruša
Měním daňový domicil, pa pa
- Markéta Šichtařová
CBDC – nová hrozba, kterou zná málokdo
- Zdeňka Ortová
Pražáci jsou na slovo skoupí a někteří mají potíže slušně odpovědět
- Filip Vracovský
Metály u nás dostává kdejaký kolaborant.... Šimon Pánek vhodný není...
- Lucie Tučková
Pane Lacino, nemám dům se zahradou, chci jenom kvalitní vzdělání pro své děti!
- Jaroslav Červenka
Petr Fiala opět mluvil hezky, je opravdu nutná účast na dalším summitu?
- Ladislav Větvička
Pochutnejte si na Big Banderovi
- Ladislav Větvička
Kdo chce pomoci Ukrajině, nepojede letos do draheho Chorvatska, ale do Užhoroda
- Jaroslav Červenka
Vláda nemá odvahu, schodek je naprosto neúnosný
- Kateřina Lhotská
Od klimatického aktivismu ke klimatické tyranii
- Petr Hannig
Přátelství a zrady
- Martin Vavruša
Měním daňový domicil, pa pa
- Markéta Šichtařová
CBDC – nová hrozba, kterou zná málokdo
- Kateřina Lhotská
Od klimatického aktivismu ke klimatické tyranii
- Ladislav Větvička
Kdo chce pomoci Ukrajině, nepojede letos do draheho Chorvatska, ale do Užhoroda
- Lucie Tučková
Pane Lacino, nemám dům se zahradou, chci jenom kvalitní vzdělání pro své děti!
- Jaroslav Červenka
Petr Fiala opět mluvil hezky, je opravdu nutná účast na dalším summitu?
- Ladislav Pokorný
GEN (2) Miroslava Němcová: V jednoduchosti je síla
- Ladislav Větvička
Konečně su v bezpeči - sudruzi v parlamentu brzo podepišu smluvu o pobytu vojsk
- Josef Nožička
Umí inženýr Stanjura počítat?