Pondělí 6. února 2023, svátek má Vanda
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 6. února 2023 Vanda

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L54u88k82á47š 11H19i45n89t19e38r33b45u77c19h60n11e13r 6425306927203

Je to bordel, lidi si volí, jak se jim zachce.

+1/0
3.12.2022 11:58
Foto

M24i77l45a11n 55Š18ť30a95s81t11n34ý 8228982535317

Tak ono nebýt "podrazu" spolustraníků, mohl Miloš Zeman strašit na postu prezidenta už v roce 2003, kdy ještě nebyla přímá volba.:-)

+3/0
3.12.2022 12:21
Foto

B30o61h11u78m29í38r 75Š64i20m12e50k 3951150544454

R^

Opakovaně mám chuť volit roajalisty! Království s osvíceným králem by možná bylo lepší než postkomunističtí lháři a mstiví nenávistci!

:-)

+4/0
2.12.2022 23:15
Foto

Z33b67y34š55e40k 21H47l46i54n11k25a 3931373370983

To by sice bylo, ale je tu kardinální problém: kde sehnat osvíceného krále? A až zemře, kde najít dalšího?

0/0
3.12.2022 9:07
Foto

B32o77h64u38m79í50r 40Š50i72m80e48k 3221340974144

Vaše úvaha je předčasná! :-)

0/0
3.12.2022 10:39
Foto

Z22b24y51š45e76k 65H87l52i23n20k82a 3251563770143

Vůbec ne! Víte dnes o někom osvíceném, který by mohl být jmenován za krále? Pokud ne, vaše úvaha je z oblasti zbožných přání a pak je lepší na krále zapomenout. Pokud máte, jaká je pravděpodobnost, že se po smrti tohoto krále objeví další vhodná osobnost?

0/0
3.12.2022 10:44
Foto

B44o48h37u20m78í72r 40Š76i73m93e91k 3271600744904

Potvrzujete předčasnost úvahy! :-)

0/0
3.12.2022 11:14
Foto

Z97b22y47š49e87k 10H51l90i59n42k44a 3351513280953

Takže nic nemáte, kromě zbožného přání. To je dost málo. ;-D

+1/−1
3.12.2022 11:19
Foto

B35o83h71u67m46í10r 84Š24i29m41e81k 3471760514834

Rv!!:-)

0/0
3.12.2022 11:24
Foto

P48a36v77e31l 21D70v77o16ř89á14k 5919565764760

Měl bych tip: Tomáš Czernin.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_Czernin

Je to potomek české šlechty, jeho činnost vypovídá o všem a pár nástupců už má také k dispozici.

Podle zdejších zvyklostí mohl být král volen příslušným sněmem, viz Jiří z Poděbrad, pokud nebyl jiný přímý nástupce.

0/0
3.12.2022 11:01
Foto

Z43b46y88š57e77k 68H18l55i91n37k90a 3231973270183

Když už, pak bych upřednostňoval voleného krále. Dědický nárok na trůn se moc neosvědčil, s potomky to bývá vždy všelijaké. Samozřejmě že by mohl být zvolen i potomek krále, ale vždy by tam musela proběhnout volba.

Czernína neznám, tedy neumím posoudit, zda je dostatečně osvícený a zda by se nenechal zkorumpovat mocí.

+1/0
3.12.2022 11:18
Foto

V16l62a74s49t75i93m18i57l 29K17r34a57u77s 3803634534523

Král může být také hloupý, šílený nebo opilec. Historie zná spoustu takovýchto příkladů. :-/

0/0
3.12.2022 15:23
Foto

B17o46h84u94m91í89r 98Š82i75m91e43k 3491390974724

Možná, ale český král by určitě nesloužil Putinovi! :-)

+1/0
3.12.2022 16:09
Foto

J59a97r82o50s27l17a11v 81L35i88m68a 1495527211

Toho osviceneho krale nejdete kde, pane Simku? Kralovsky rod zde v CR nemame. Potom to potrebuje najmuti z Evropske aristokratie. Zase cizaka na trun. Jsme tak maly, ze to chceme? Mozna "prazska vrchnost. Zde v tom Moravskem Markrabstvi asi ne. Na ten celo cesky "gulas" ta Praha staci i s ceskou politickou vrchnoti.. A mit tam cizaka za krale a narodni jidlo budou "spagety"? To uz vubec ne. ZAVRHNUTO !!??

0/0
3.12.2022 20:44
Foto

B40o73h38u83m47í15r 60Š41i22m23e72k 3751660104124

:-)

0/0
3.12.2022 21:21
Foto

J73a18r88o18s61l96a79v 97L23i36m45a 1155637591

Dekuji za usmev.

0/0
5.12.2022 22:05
Foto

T15o33m49á55š 70S44i28v15á64k 9908928216288

Tak hlava státu je všech zemích na světě. Mimo monarchie má prezidenta každý stát na světě, i ve Švýcarsku, kde je spíš taková rada, tak vždy jeden z nich vystupuje jako prezident, nevím, v čem by si naše republika pomohla, kdyby jako jediná na světě neměla hlavu státu. :-/

+2/0
2.12.2022 21:47
Foto

P84e69t76r 50L49o11r79e60n80c 1787412907233

Jeden člověk na Hradě (zvolený snadno zmanipulovaným davem, jenž nemá čas, sílu nebo mentální schopnost opatřit si všechny relevantní informace) se z "jistého zahraničí" dá snadněji a spolehlivěji "ošéfovat" než 200 poslanců a 81 senátorů.

Poslední naši "prezidenti" byli jen nadbytečnou a zlomyslnou šaltpákou v ruce darebácké cizí mocnosti strčenou do slábnoucího motoru naší demokracie. Přímá volba prezidenta nebyl omyl, ale úmysl zvenčí...

Nepsáno pro www.blahosfera.cz ;-)

+5/0
2.12.2022 20:22
Foto

B60o75h24u56m12í98r 96Š81i17m89e33k 3301940644824

Ano, jen přímá volba umožňuje volit služebníky jiných velmocí! Mají v Kremlu svoji složku? :-)

0/0
2.12.2022 23:28
Foto

D68a52n 97R25o49z78s93í38v45a84l 3950142820984

Souhlas. Pouze bych k tomu ještě přidal ty pouze vlastními rodinami a příbuzenstvem volené senátní politické zkrachovalce.

+1/−1
2.12.2022 20:15
Foto

P34a54v18e63l 57C83h52m89e18l88í92k 5245465768785

Pane autore,

pokud to myslíte vážně, a já věřím, že ano (jsem m.j. téhož názoru), pak by bylo na místě logicky doplnit, že je třeba zrušit nejen úřad prezidenta státu, ale celý dosavadní, už dávno vyčpělý systém a nahradit ho novým. Takovým, ve kterém se naprostá většina lidí bude cítit zcela svobodnými bytostmi, kterým nebude pár "vyvolených" řídit jejich profesní a soukromý život, protože nic takového dospělý, zralý a zodpovědný člověk nepotřebuje.

+1/−2
2.12.2022 19:57
Foto

M53a30r54i46e 96J91a38n80d25o51v44á 8651473775706

Prostě anarchie ;-D

+3/0
3.12.2022 3:41
Foto

P16a94v24e81l 82C45h25m65e47l79í39k 5775435188325

Aha, takže Jandová si pod jiným (novým) systémem dokáže představit pouze anarchii, o které mimo jiné naprosto nic neví;-D. Tak to potom jo...

+1/−1
3.12.2022 10:01
Foto

M35i42l26a58n 91Š64ť50a66s84t16n95ý 8728912225227

Tak dejte do placu tu vaši představu systému, kde nebude pár vyvolených řídit profesní a soukromý život lidí (mimochodem - on vám ho dnes někdo řídí?).:-)

0/−1
3.12.2022 12:15
Foto

P28a15v22e46l 82D97v98o63ř93á43k 5389635164650

Jemu to řídí kosmické zákony, jak sám uvedl.

0/0
3.12.2022 18:45
Foto

P66a23v93e71l 91C25h12m48e87l85í16k 5645375388745

"Do placu" mohu tak nanejvýš přihodit pár vtipů, nic jiného...:-P

0/0
3.12.2022 21:20
Foto

J85i71ř32í 53J34i61r34o65u96d35e34k 8356789314244

NASTÁVÁ. Vánoční čas. Lze psát i přáníčka vánoční. I Ježíškovi. Nebo, alespoń na blogu. Oněch přání jistě mohou chopit se i zákonodárci. Pokud budou i v jejich zájmu. Tedy, v jejich většinovém;-)

0/0
2.12.2022 19:23
Foto

V63l10a44s11t28i92m11i11l 10K95r20a78u26s 3353394284693

Vzpomínám, jak jsem kdysi ve školních třídách vídal obraz s portrétem a nápisem: Antonín Novotný, 1. tajemník ÚV KSČ a prezident republiky. Jako dítě jsem nechápal, proč je tam napřed napsáno "1. tajemník ÚV KSČ" a teprve potom "president republiky". Až později jsem pochopil, že ta prvně uvedená funkce byla tehdy významnější.

+5/0
2.12.2022 18:45
Foto

I70v87a18n 71M15i20n80á14ř 7412574957461

Mně jen velmi vadí, že po třech desítkách let, těžce nabyté demokracie, má nezanedbatelná část veřejnosti snahu - zvolit do čela státu - dva prokazatelné komunistické zaprodance.

V 50. letech zde komunistická strana rozpoutala teror - srovnatelný jen s předválečnou diktaturou fašistického Německa. To sice převážná většina našich občanů ví, ale již ho nezažila na vlastní kůži. Vzpomínky na Husákovskou éru jsou mnohdy naší nejmladší generaci interpretovány a zúžovány jen na jakousi obecnou nesvobodu - nedostatek čočky a toaletního papíru. Jen připomenu, jak i po relativně uvolněné atmosféře 60.let, neváhala KSČ po vpádu okupačních vojsk SSSR - znovu rozpoutat atmosferu strachu a dusna. Stranické čistky se zdaleka neomezovaly jen na vlastní řady, ale paralyzovaly celou společnost. Dehonestován a zbaven sebemenší vedoucí pracovní funkce - byl každý občan, nesouhlasící se "vstupem" sovětských vojsk na naše území.

Rok 1968 byl pro naprostou většinu zastánců marxisticko-leninské ideologie naprostým zhroucením celoživotních představ a .. krutého prozření !! Mnohdy to byli poctiví lidé, nesoucí si svá sociální traumata již z první republiky. Vstoupit po "osmašedesátém" do KSČ bylo poté již jen aktem - vědomé zištnosti, nebo kariérismu.

Přesto je možné některé lidi pochopit. Třeba ty, kteří se takzvaně "obětovali", aby nebyli svým dětem překážkou ve studiu, nebo lidi, kterým by bylo zcela znemožněno vykonávat vlastní profesi.

To však není ani v jednom ohledu případ trestně stíhaného komunisty a bývalého agenta stb Babiše - stejně tak jako u kovaného straníka a předsedy KSČ na svém působišti, generála Pavla. Tito pánové neměli a nemají sebemenší zábrany profitovat z obou režimů - přestože byli aktivními členy strany - která zničila a otrávila život - celým dvěma generacím !

+4/−1
2.12.2022 18:34
Foto

Z67b89y33š26e73k 31H16l30i36n19k81a 3841703320563

Byl jste (ideálně ještě za komoušů) na vojně?

+2/0
2.12.2022 18:48
Foto

B24o81h18u39m66í17r 63Š63i89m23e52k 3571880624954

Naučte se rozlišovat mezi slušným vlastencem a sobeckým grázlem! :-)

+1/−1
2.12.2022 23:33
Foto

Z85b45y15š63e41k 16H85l62i52n13k33a 3961433600153

Jestli mohu přidat svůj názor, já bych ještě zrušil post premiéra. To je taky pěkná řádka různých kašparů, ten předchozí dokonce dělal celému státu mezinárodní ostudu. A když zrušíme i senát, anarchokapitalisti začnou bouchat šáňa. Ale jen krátce, než se tady toho zmocní nějaký despotický diktátor.

+1/−1
2.12.2022 17:43
Foto

O32l10č82a 63V65o31d33o27v38á 3392133356425

Ano, doba nám nyní ukázala, že prezidenta nepotřebujeme, ba naopak, může být ohrožením pro nás všechny. Nejsou žádná pravidla, aby osoba zdravotně nezpůsobilá plně vykonávat činnosti spojené s touto „pracovní pozicí“ (..pobírá plat) mohla být z této pozice odvolána. V tomto jsme došli až k totalitě (hradní osazenstvo), jako v Šíleně smutné princezně... Pokud by se ve firmě vyskytoval zaměstnanec, který je zdravotně nezpůsobilý, byla by mu nabídnuta práce, kterou zvládá, nebo by s ním byl rozvázán pracovní poměr. Funkce prezidenta mi nepřipadá vhodná na práci na půl či méně úvazku za plný plat... Bylo by překvapivé a do budoucna bych si přála, abych se dočkala ještě alespoň jednoho „Havla“, kterýžto by nebyl mstivý a byl by apolitickým jazýčkem na pomyslných vahách dění v zemi. Pro mne je (..tedy měl by být ten někdy budoucí) prezident osobou, která nerozděluje lid, ale spojuje, a to nepolitickým způsobem a navenek působí jako vyzrálá historicky poučená osobnost. A možná bychom mohli začít šetřit...;-D Tomáši, díky za návod k zamyšlení :)R^

+5/0
2.12.2022 17:43
Foto

O12d31s73t27r67a39n33ě46n79ý 16U89ž49i38v29a64t35e43l

Uživatel požádal o vymazání
+5/−1
2.12.2022 17:32
Foto

P19a30v12e84l 90D51v73o35ř95á73k 5619275754340

Je tedy úkolem nově zvoleného, aby opět tomuto úřadu význam vrátil.

0/0
3.12.2022 11:08
Foto

J37a80r53o59s31l39a16v 39L13i37m68a 1525937921

Na toto tema si dovoluji napsat par radku, pane Tomáši Vodvářko. Vy chcete zrusit funkci prezidenta CR. Uzasny a smely krok.

Kdyz si vysvetlime vznik teto funkce, tak mate plnou pravdu. Vysla z potreby usmerneni Ustavy konstitucni monarchie Rakouska/Uherska. Otcove vlasti v roce 1919, opsali celou tuto Ustavu. Nemeli problem az na pozici cisare. Ten byl osobnosti, ktera ridila cele to "C a K" svym rozhodnutim a svym gustem. Snad pro urychleni v predlozeni tohoto zakladniho zakona zeme, tech pet muzu ucinili funkci prezidenta, ale bez pravomoci cisare, jako loutku predstavitele statu. Masaryk a i Benes,prisli jiz k hotove veci. Fiziologicke zkoumani teto funkce nebylo, nebot tech pet cinitelu ten doktorat nemeli.

Snad na ten krok zruseni, chci pripomenout, ze jen Havel nebyl v politickem rizeni statu. Byl presne jak Masaryk jen tim "pokladacem vencu" a predstavitelem te nove CR. Ti dalsi dva se dostali do funce volbou, po katastrofickem obdobi vladnuti CR jako vudci nejvetsich stran. Tety zadna ukazka kvality osobnosti na "trune" CR.

V demokratickem svete znam jen dve zeme, kde funkce prezidenta je postavena na uroven vedouciho te zeme, ze silou vykonou a s plnym zakonnym rozhodnutim. Francie a USA. Rozdil je maly, Francie ma prezidentem urceneho premiera a USA, kde prezident je zaroven premierem vlady.

Jiz nekolikrat jsem psal o potrebe zmeny celeho systemu vedeni statu z parlamentni demokracie na primou demokracii. Zde by premier mel titul prezidenta.

Pane Tomáši Vodvářko. Drzim vam palce pro uskutecneni vaseho snu. Mate moji podporu. Vsak ocekavam neochotu, lenivost ceskeho naroda na realizovani tohoto kroku. A vsazim, ze vas navrh se nedostane dal, jak jen na tyto stranky iDnes. Skoda.

+1/−4
2.12.2022 16:33
Foto

Z23b37y12š68e90k 93H30l82i32n57k21a 3781983900703

Mám dost těžký problém s představou, že by Babiš měl ještě větší pravomoce, než za své vlády měl. I když duo Zeman-Babiš bylo nejtragičtější v novodobé historii, aspoň byli dva a ne vždy si šli na ruku.

+3/0
2.12.2022 18:00
Foto

R65o70s28t13i81s61l67a84v 68C43a95h37a 6783277747251

Prima demokracie je jeste vetsi nesmysl... Neinformovana vetsina bude rozhodovat emocionalne na zaklade PR masirky.

+5/0
2.12.2022 18:24
Foto

J47a57r80o21s67l70a92v 36L80i14m54a 1585947471

Vase reakce, pane Caho, ukazuje neznalost zasad prime demokracie. Nebudu vam dokazovat jeji kvality. Ukazka 230 let ustavniho uskupeni Spojenych statu je postaveno na volbe jedince do vsech pozicich vedeni federace, vsech statu federace a stejne okresnich zastupcu a take na urcita mista MOCI soudni, tedy soudcu a prokuratoru.

Osobne preferuji volbu jedince pred volbou strany. Kvalitni jedinec muze byt clenem jakekoliv strany. Pri jeho volbe, stranicke clenstvi muze byt pomocnikem volby, ale take zatez pri volbe. Obcane rozhodnou.

+2/−2
2.12.2022 20:22
Foto

R51o40s24t67i46s65l49a49v 21C40a54h52a 6423347947661

USA je zalozeno na ZASTUPITELSKE demokracii. Dokonce ani prezident NENI volen primo jako u nas.

+3/0
2.12.2022 20:39
Foto

K50a64r56e41l 73K31a27m79e13n93í77k 3911327770

Jo, tam to je ještě horší paskvil, než u nás.

0/−1
2.12.2022 22:11
Foto

J17a19r88o31s91l65a23v 20L79i18m74a 1975457501

Pane Caho. Zajima me, co minite zastupitelskou demokracii?? Vysvetluji si to tim, ze kandidat ci strana pri zvoleni, zastupuje procento obcanu. V CR strana zastupuje procento obcanu. V USA kandidat zastupuje presny pocet obcanu v okrsku, ktery je urcen pro jednoho zvoveneho. To je do nizsi komory federalniho Kongresu (Parlamentu) Do Senatu pak kandidat je volen celym statem

U prezidenske volby je to podobne. Stat ma urceny pocet volicu. Kandidati z ruznych stran bojuji v kazdem state. Podle procent ve volbe pro kandidata urcuje jeho pocet volicu v tom kterem state . Nejvyssi pocet volicu, ziskanych ve vsech statech, urci kdo je na ctyri roky prezidentem.

Stejny system je pri volbe ve state, ale v mensim. Stejne i v okresech.

Jestli to co jsem popsal, nazyvate zastupitelskou demokracii, budiz. U mne je to prima demokracie.

+1/0
2.12.2022 22:55
Foto

R65o24s38t68i41s24l62a88v 11C63a73h30a 6223437647521

Veskera moc ve state patri lidi... plati pro USA i CR. V obou statech je tato moc uplatnovana pomoci volenych zastupcu, proto je ta zastupitelska demokracie.

Vy si to pketete se zpusobem voleb. Prezident je volen primo, starostu voli zastupci obcanu.

V USA voli prezidenta neprimo..., ale primo voli jine funkce.

0/0
2.12.2022 23:08
Foto

J57a26r43o32s45l63a21v 42L39i52m40a 1835477651

Prirovnani CR jako jedineho celku k federaci, je posetile, pane Caho. CR voli a vytvari Snemovnu ideologicke strany. Stejne jako za cisare pana, jenze bez cisare. Proto jsem pripsal poznamku o zmene kterou preferuji. Jestli je to zastupitelska ci prima demokracie neni dulezit.

Dekuji za uprimnou diskuzi a nashledanou priste. Preji prijemny weekend.

0/0
3.12.2022 15:46
Foto

A75l85e76x23a87n65d19r 60Š18p24á27t17a 3353575717523

Jistě, funkci prezidenta lze zrušit, stejně tak senát. Ale pak to vyvolá nutnost přepsat celou ústavu.

Víte, prezidentská funkce by měla být vrcholnou pozicí profese politika, ve stejném duchu jako pozice třeba předsedy Ústavního soudu. Jistě si dokážete představit, jak by to vypadalo, kdyby tam byl jmenován někdo mimo profesi a řekněme neznámých kvalit stran kompetentnosti. To nesouvisí s volbou přímou či nepřímou. Ve smyslu, že jedna je špatná. Ale s tím, jak je ta funkce chápána. Nu, pokud se vžije, že česká ústava definuje prezidenta v podstatě jako kladeče věnců, kde může sedět prakticky kdokoli, jde o velký omyl. Přečtěte si pozorně článek 64

(1) Prezident republiky má právo účastnit se schůzí obou komor Parlamentu, jejich výborů a komisí. Udělí se mu slovo, kdykoliv o to požádá.

(2) Prezident republiky má právo účastnit se schůzí vlády, vyžádat si od vlády a jejích členů zprávy a projednávat s vládou nebo s jejími členy otázky, které patří do jejich působnosti.

Je to článek, jímž podmínil TGM přijetí funkce prezidenta, jenž mu dovolil mluvit do všech věcí vlády, jakkoli měl konečné slovo premiér za vláda. Nejen tento článek, ale i další – pravomoci (a není jich málo) z českého prezidenta nedělají zcela určitě kladeče věnců, ale plnohodnotnou politickou figuru, která má dle dikce ústavy konkrétní funkci při vyvažování jednotlivých mocí.

Proto funkce prezidenta vyžaduje dle mého soudu především člověka, který politikou prošel, jako politik měl nějakou autoritu, atd. Člověk, který politikou nikdy neprošel, bývá velice snadnou a nesamostatnou loutkou v rukou poradců, chcete-li lobistů.

Proto s mnohým, co je v článku či v diskusi mohu souhlasit, byť mnohde zcela jinak a z zcela jiných konkrétních důvodů. A je docela příznačné kolika kandidátů se to vlastně týká.

+5/0
2.12.2022 15:51
Foto

O78d54s37t30r27a80n11ě27n30ý 60U26ž35i11v70a32t14e63l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
2.12.2022 17:41
Foto

J96a96r43o45s30l76a85v 77L96i18m28a 1145377371

Pane Konrade. Mohu se mylit, ale Ustava byla zmenena. A take se o teto zmene hlasovalo. Staci zmenu ustanovit zakonem. Tohle rika Ustava:

Clanek 9

(1) Ústava může být doplňována či měněna pouze ústavními zákony.

Tedy Snemovna a i Senat hlasuji na ten ustavni zakon.

Prezident je soucasti MOCI vykone. Ma stejnou silu, jako kazdy clen vlady.

Cely soubor pravomoci je urceno Ustavou. Interpretace je jiz neco jineho. Ukazka postoje nynejsiho prezidenta.

0/0
2.12.2022 20:08
Foto

J63o69s85e73f 84W56e26b48r 8936831585927

Tady v tom státě by toho bylo na zrušení povícero,nejenom úřad presidenta.

+2/0
2.12.2022 15:44
Foto

V36l48a82d58i46m91í23r 53K37r59o37u17p58a 8777508521292

No, je pravda, že posledních cca 15 let byl pro nás úřad prezidenta spíše pro zlost, radost z něj mohli a zatím ještě mohou mít jen různí šíbři, omilostěné "bílé límečky" - Klaus, nebo usvědčený vrah Kajínek - Zeman

+5/−4
2.12.2022 15:27
Foto

A71l81e22x91a32n62d65r 25Š96p46á57t46a 3583135597853

To si pane Kroupo vůbec nemyslím. Jak Havel, tak Klaus či Zeman byli ať chcete či ne, skutečnými politickými osobnostmi. To, že se zcela subjektivně na každém z nich nelíbil defakto program - jejich představa politiky, to nemění nic na tom, že takovými osobnostmi byli. Jak pak to bude s většinou kandidátů, kteří v politice nikdy nebyli?

+7/0
2.12.2022 15:55

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS