Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SL

Mám rád absurdní humor a nemám rád přílišné teoretizování.

Proto přidávám něco, co některé rozhodí ;-D;-D;-D.

Do království nebeského se nemáme podle "Starého zákona" vůbec šanci dostat! Vždyť i Ježíš Nazaretský byl nemanželský (narodil se do manželství, ale Josef nebyl jeho biologický otec) ...

PS. blog jsem dočetl asi do poloviny, protože mi došlo, že jde o ztrátu času. Je tam příliš mnoho protichůdných informací a nemá cenu o nich diskutovat (můj známý jednou začal teorii o kapičce jedu (rozlišování různých výkladů témat z Bible) a tím mi to znechutil). Tak nějak vznikají náboženské války. Pravda je jen jedna a tu mám JÁ ...

Můj učitel (ZEN) nám říkal: měli by jste pochybovat o tom, co Vám říkám! Můžu Vás taky úmyslně mýlit! Cestu si musíte hledat sami (třeba i podle nápověd) a ne slepě věřit tomu, co někdo napsal.

Stejné to asi bude i s Biblí :-).

Už jsem ji jednou přečetl (Kralickou verzi) a nebude to můj koníček :-P;-D.

0 0
možnosti
Foto

P44a10v96e68l 11K94r63á21l

8. 7. 2022 13:25

Líbí se mi, že chcete hledat a najít vlastní cestu. V té první fázi stačí, když se podíváte kolem sebe a položíte si otázku: Kde se tady to všechno vzalo? A přitom se během přemýšlení nenecháte ovlivnit žádným dosavadním -izmem, se kterým přišli lidé. Docela by mě zajímalo, na co přitom přijdete.

0 0
možnosti
JN

J25o22s80e34f 55N90o35v70á45k

27. 6. 2022 12:09

Smilstvem se rozumí všechen sex, kromě toho po církevním sňatku?

A když tedy 10 gerací je pak tímto zatíženo taky, tak asi nepomůže, když někdo ve 3 generaci udelá řádný církevní sňatek, jejich děti i tak mají smůlu?

(píšu o výchozích premisách blogu)

0 0
možnosti
Foto

P55a28v74e14l 12K11r26á83l

27. 6. 2022 18:08

Lepší je dočíst text až do konce. Máte pravdu, že citovaný text ze Starého Zákona je nekompromisní. A já jsem položil Bohu otázku (tak to mám vždy v sobotu ráno ve zvyku), jestli opravdu tyto děti nemají žádnou šanci? Prozradím vám, že mají. A to úplně stejnou, jako všichni ostatní lidé. Více se dozvíte v plném textu mé úvahy.

0 0
možnosti
Foto

Vida, jako ateista jsem si myslel, že logika bible je mnohem jednodušší a přímočařejší. Tedy, je-li smilstvo hřích a Bůh poslal Vykupitele z hříchů lidstva (Ježíše), tedy postačí tohle přijmout jako fakt (přijmout Ježíše i jako svého Vykupitele) a je pak jedno, že jsem případně plodem smilstva :)

1 0
možnosti
JN

J51o86s84e95f 80N44o35v23á79k

27. 6. 2022 12:11

Bible je právě místy hodně složitá a popírající sama sebe.

0 0
možnosti
Foto

Pořád ve mně hlodá červ pochybnosti o tom, že by o případném vstupu do nebe rozhodovala nějaká kádrová komise.

Navíc po celém světě existují tisíce náboženství a každé má nějaké to své nebe. A zároveň každé je přesvědčeno, že to jejich nebe je to správné.

0 0
možnosti
Foto

P26a21v42e69l 96K64r96á83l

27. 6. 2022 7:27

No v tom s vámi souhlasím. Na druhé straně existují lidé, kteří by rádi do nebe vstoupili. Přitom prožili něco, co v nich vzbuzuje pochybnosti. A právě jednoho typu pochybnosti se týkala má úvaha. Cílem bylo povzbudit ty, které tato konkrétní věc trápí.

1 0
možnosti
Foto

Chápu třeba radost nebo určitý smysl v těchto disputacích. Ale považuji je za naprosto zbytečné. Nový zákon je obsáhlý jen z toho důvodu, aby byl uveden dostatek příkladů toho, co jest láskou. Protože nic jiného Ježíš Kristus nekázal. Žiju v lásce k člověku, lidem? Pak tedy žiji správně, pokud mě ta láska vede. Strávil jsem nějaký čas diskuzemi o tom, jak se bezvěrec může dostat do nebe. A je jedno, co tím "nebem" je. Životem v lásce, protože to Ježíš kázal. A nevěřím tomu, že pokud člověk při tom neděkoval Bohu, nebyl by přijat, i ten nejsposlednější z posledních. Možná právě ten jako první. Je Bůh (řečnická otázka)? Pak tedy nepochybně čistý člověk, stane-li mu tváří tvář po "smrti", nepochybně přijme beze slov jeho velikost. Církev je zlo a jakékoli mylné výklady také. Jako příklad bych uvedl jednu věc. Je-li v člověku homosexualita od narození (jakože věřím, že je), pak je i ona od Boha a ne od ďábla. A dotyčný se rodí jako čisté dítě. Je jen otázkou, zda bude žít v lásce či ne. Diskuze nad dítětem počatým v "nečistém" vztahu je středověkou, dogmatickou a naprosto zbytečnou záležitostí.

0 0
možnosti
Foto

P29a69v19e19l 80K54r67á30l

26. 6. 2022 21:56

Málem jsem si myslel, že připomínáme 13. kapitolu Korinťanům. Ale tou zmínkou o homosexuálech jste mne vyvedl z omylu. Přiznám se, že jsem zatím nenašel v Ježíšových výrocích slovo, které by rušili výrok Nebeského Otce o lidech s tímto zaměřením. Ježíš k sobě zve všechny lidi bez výhrad. Ale pokud nebudou řádně oblečeni na svatbu, tak bohužel zůstat nebudou moci.

0 0
možnosti
JL

On to neřekl Hospodin, čili Jahve čili Bůh Otec, ale nějaký prorok jako spíše toužebné přání, není-liž pravda? Bůh se totiž s lidmi moc nevybavuje. Pokud si Mojžíš a spol mysleli, že se s nimi baví Bůh, můžeme předpokládat, že měli halucinace a mluvili sami se sebou případně s nějakou jinou entitou.

0 0
možnosti
Foto

P48a19v65e47l 97K96r63á70l

26. 6. 2022 20:03

Tak zpochybnit se dá cokoliv. Problém je, že ani jeden z nás přitom nebyl. Takže můžeme jen věřit, že to promluvil Hospodin nebo věřit, že to nepromluvil Hospodin. Exaktně - vědecky to nemůže ani jeden z nás dokázat nebo popřít.

1 0
možnosti

R^

Bůh je Pravda a Láska! Věřím, že nás má rád takové, jaké nás stvořil!

:-)

3 0
možnosti
Foto

Je to celkem jednoduché: Bible je napsána natolik mnohoznačně, že si jí může odůvodnit prakticky kdokoliv cokoliv.

Kdo tedy usoudí, že se daný potomek do nebe nedostane, zdůvodní si to z Bible. Kdo usoudí, že dostane, také si to z Bible zdůvodní.

Mohou se nad tím vést potenciálně nekonečné biblické disputace, nebo se to dá prostě hodit za hlavu jako nepodstatné.

4 0
možnosti
Foto

P84a64v19e14l 70K21r82á89l

26. 6. 2022 16:11

Otázka tedy je, co je skutečně podstatné ? A jsme schopni o tomto podstatném zjistit pravdu ?

0 0
možnosti
KT

Tzv. křesťanské nebe je peklo...

1 0
možnosti
Foto

P31a21v27e37l 64K10r97á88l

26. 6. 2022 15:56

Sice jsem tam zatím nebyl, ale ti, co tam byli, tak nám napsali, že to bude stát za to.

0 0
možnosti
LJ

Pěkné téma, pěkná úvaha. Já vycházím z toho, že mnohá ustanovení Mojžíšova zákona Ježíš zmírnnil a některá naopak zpřísnil. Například u Marka v 10. kapitole stojí:

Tu přišli farizeové a zkoušeli ho: ptali se ho, je-li muži dovoleno propustit manželku. Odpověděl jim: „Co vám ustanovil Mojžíš?“ Řekli: „Mojžíš dovolil napsat rozlukový lístek a propustit.“ Ježíš jim řekl: „Pro tvrdost vašeho srdce vám napsal toto ustanovení."

Z tohoto verše mi vychází, že v Mojžíšově zákoně jsou zapsány nejen příkazy Hospodina, ale i tvrost srdce Izraelitů. Možná by bylo vhodnější napsat "ale i tvrdost lidského srdce", abychom si náhoduóu nemysleli, že my jsme leší. Z tohoto úhlu pohledu je, podle mne, třeba se dívat na Starý zákon.

2 0
možnosti
  • Počet článků 189
  • Celková karma 4,67
  • Průměrná čtenost 139x
Jsem křesťan a bible je pro mne čím dál tím více vzácnější knihou. V poslední době ji opakovaně čtu od začátku až do konce a pokaždé díky Bohu objevím něco nového, co mě osloví. A právě to předkládám čtenářům tohoto blogu. Více o bibli zde: https://bible-kde-jsi.webnode.cz/

Seznam rubrik

Oblíbené stránky