Čtvrtek 18. srpna 2022, svátek má Helena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 18. srpna 2022 Helena
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J25a38n71a 12S38t22e11h50l27í19k50o74v72á 6418281775438

Pravda, je to zlo, já třeba o manželství vůbec nestojím a teď se bojím, že když pro všechny, tak budu muset taky :-P

+10/0
doporučit
23.6.2022 14:44
Foto

M58i49c73h83a22l 73P87a94u37l82í78č73e79k 2583405455535

Přátelé, opět se někteří lidé ohání premisou, že "pro ostatní se přece nic nezmění", ale to není vůbec pravda. Jednak existuje hodně lidí, kteří si manželství a rodiny v klasické podobě váží, a jejím zrelativizováním ve formě "manželství s každým" (to je opravdu trefné) se dotyční mohou a budou cítit uraženi, a považovat to za urážku vztahu mezi mužem a ženou (přičemž párování a láska mezi mužem a ženou a plození dětí bylo vždy adorováno a uctíváno jako jeden z klíčových prvků společnosti - proč asi?). A dále, tento trend také obsahuje snahu změnit názor a myšlení lidí, a nutí tak lidi, aby si mysleli a také přijali něco, s čím třeba vnitřně nesouhlasí. Stejně jako kdyby mi někdo tvrdil, že názor "Země je placatá" je stejně validní a hodnotný jako názor o kulatosti Země, a tím že to budu tolerovat mi přece nijak neublíží - není to pravda, považoval bych za urážku sebe sama, pokud bych něco takového měl připustit.

A ne, to že se lidé rozvádějí nebo ubližují v manželství ženám, vůbec nic nemění na obecném principu, že je potřeba, aby se párovali muži s ženami. Stejně jako třeba existují psi nebo kočky po úraze se dvěma nebo třemi končetinami, nemění to nic na obecné premise, že psi a kočky mají obecně končetiny čtyři. Jenomže to někteří nechtějí vidět a melou si stále své...

+24/−12
doporučit
23.6.2022 12:17
Foto

J75o28s94e26f 22S48u31k 4275360270664

Manželstí je svazek muže a ženy. Snaha stejnopohlavních párů dosáhnout tohoto označení zákonou normou je asi většinou snahou o potvrzení "normálnosti" jejich stavu společností. Podle mne je to snaha o zmatení pojmů a moji podporu nemá.

+18/−8
doporučit
23.6.2022 16:09
Foto

P93a64v53e14l 24V65ě82t15r41o25v97e24c 6426848282701

Jen poznámka: přes dva tisíce let je v římském právu ukotveno manželství jako výlučný a trvalý svazek (nejvnitřnějšího... i společenského života) jednoho muže a jedné ženy, založený na komplementaritě (fyziologické, anatomické, psychologické, spirituální) partnerů zaměřený svou přirozenou povahou k plození potomstva a vytváření relativně stabilního prostředí k jeho výchově, růstu, zkušenosti pro narozené děti (odtud slovo rodina). Pokud se pojem manželství od nějaké doby začne používat jinak než předtím, pak nastane zmatení pojmů i právních předpisů. Manželství je totiž velmi specifická, a ano, chcete-li i poněkud diskriminující smlouva.

Jiná věc je uznání či rozšíření práv osob, které žijí mimo manželství. Pokud třeba žijí dva kamarádi spolu v bytě, proč by ho nemohli vlastnit a vzájemně dědit oba - a nemusejí být jen právě dva. Nebo třeba prateta a prasynovec. Pro tyto právní účinky dědictví, spoluvlastnictví přece není nutná žádná sexuální "součinnost", konečně ta není ani v některých manželstvích... (přijde mi až zvláštní, kolik heterosexuálních párů žije "na hromádce" a homosexuálové se perou o "manželství").

+9/−2
doporučit
24.6.2022 19:24
Foto

S52t39a91n44i37s87l96a12v 24T59o42s37t34e61n 8945462690385

Jasně, jako ta profesorka co řekla na americké univerzitě "Anyone Lives Matter", a pak ji vyrazili...

To samé adopce dětí u homosexuálních párů: nejdříve to nepřipadalo v úvahu, pak se začali "domáhat svých práv", a dnes v některých zemích je to uzákoněné. A co se asi stane, třeba v takové zemi, kde je nepřípustné "Anyone Lives Matter", když o nějaké dítě k adopci současně zažádá heterosexuální i homosexuální pár, aby daná instituce nebyla podezřívána (nebo snad přímo osočena) z homofobie?...

A to vše samozřejmě přichází i k nám, stále ve větší míře.

A to ani nemluvím o chudácích dětech vychovávaných homosexuálními páry - to je na celé téma, a vývojoví psychologové k tomu mají určitě co říci (pokud tedy u nich také není "trestné" "Anyone Lives Matter")...

+13/−6
doporučit
23.6.2022 18:31
Foto

M42a27r35t68i65n 91B56o39k21ů16v77k13a 6619419921

Nevěřím žádné statistice, kterou si sám nezfalšuju.

Woke levice je stále hlasitější a zdravý rozum přes ten řev aktivistů není pořádně slyšet.

Je vidět, že se má západní Evropa příliš dobře, když se můžeme zabývat těmito tématy. Jako civilizace jsme se ocitli na vrcholu vývoje, dekadence přebírá vládu a brzo nás převálcují barbaři.

+13/−7
doporučit
23.6.2022 22:31
Foto

J76o78s87e44f 82B39á16r67t50a 7880632338556

Když 4% tolik stojí o manželství, tak zkusme vymyslet jiný název pro hetero páry. Za jak dlouho by ten nový název chtěli taky?

+7/−2
doporučit
23.6.2022 10:25
Foto

V79l29a60s53t14i52m11i45l 82K72r98a86u96s 3763894344203

Ano, heslo "Manželství pro všechny" je klamavé a manipulativní. Institut manželství má své nějaké kontury a pravidla prověřená staletími. Umožnit manželství i pro páry stejného pohlaví by vedlo k rozplizlosti a beztvarosti této instituce.

Došlo by i k dalším nesmyslnostem. Není dovoleno uzavírat manželství mezi předky a potomky, mezi sourozenci a ani mezi pěstounem a svěřeným dítětem.

Do manželství by pak mohli vstoupit například dva cizí muži, dva bratři však nikoliv. Pro odmítání manželství dvou bratrů by ale nebyl žádný logický důvod - zde nehrozí, že by mohli zplodit geneticky postižené dítě.

+8/−3
doporučit
24.6.2022 13:58
Foto

J96a10r43o57s81l16a11v 86K97v35a58p84i78l 9116686114593

Titulek "Manželství s kýmkoliv" je silně manipulativní, protože o tom článek není. Je o tom, že aktivisté z "Jsme fér" používají podle autorky manipulativní heslo, že jsou zmanipulované průzkumy veřejného mínění a že podle autorky Richterová lže. Kromě toho ekvilibristika s hesly "Manželství pro všechny" a "Manželství s kýmkoliv" je na úrovni vtipu Vlasty Buriana z filmu "Ducháček to zařídí" o tom, jestli se napíše cena "za všechny" či "dohromady".

+10/−5
doporučit
23.6.2022 9:42
Foto

A20n70n16a 20H30u94s74a49r30o70v91á 6136362936950

Podle mě neodůvodněná úvaha, jejíž prázdnota se objeví už hned v úvodním, jednoduše formulovaném "problému": autorka předkládá tvrzení, že heslo "Manželství pro všechny" je klamavé a manipulativní. A to prý proto, že heslo vyvolává dojem že právo uzavírat manželství je u nás někomu upíráno, konkrétně homosexuálům. Tak zní úvodní teze.

Nyní se zeptejme: jak autorka své tvrzení, že pouhá tato dvě slova - manželství pro všechny - jsou skutečně manipulativní a že vyvolávají nějaký mylný dojem? Vždyť sama následně vyjmenuje řadu osob a situací, ve kterých manželství možné uzavřít není. Z toho vyplývá, že manželství skutečně není přístupné pro libovolnou dvojici lidí. Což pro opodstatnění onoho autorkou kritizovaného hesla stačí, i pokud tedy budeme spolu s autorkou trvat na doslovném čtení hesla a odhlédneme od toho, že k významu slov patří i kulturní kontext, který je lidem dané kultury obecně znám. Tedy, i když se budu opakovat, jakým způsobem by mělo heslo Manželství pro všechny uvést někoho v omyl, když manželství pro všechny skutečně určeno není? Snad je chyba ve formulaci, snad autorka nemá na mysli skutečně "všechny", ale jen právě homosexuály, avšak svůj úsudek neobratně rozdělila do dvou vět - nejprve pro všechny, pak jen pro homosexuály.

Jenže pak se stává problém "manipulativního" hesla ještě záhadnější: jaká logika přivedla autorku (a k tomu prý i celou veřejnost) k závěru, že tímto heslem jsou míněni zrovna homosexuálové? Autorka zde opět argumentuje doslovným zněním zákona: v něm totiž homosexuálové zapovězeni nejsou. To je sice pravda, jenomže iniciativa, která chce Manželství pro všechny ani netvrdí, že homosexuálové jsou vyloučeni z manželství. Nebo přesněji - jedná se zde o iniciativu za svazek pro osoby stejného pohlaví, nikoli o přímo osoby homosexuální, když už autorka staví na doslovné přesnosti. Ovšem jak chce doslovně obhájit tvrzení, že slova Manželství pro všechny někomu navozují dojem, že se homosexuálové nesmějí ženit, zůstává nepochopitelné.

+11/−10
doporučit
23.6.2022 10:58
Foto

T20o13m39á51š 67V97ě49r10n44ý 9957486581799

Vždyť by vám ten věčný boj chyběl.Co byste pak dělali?

+6/−4
doporučit
23.6.2022 11:36
Foto

E70v12a 16H59a82s28n34í27k29o32v52á 1704281126514

Boj proti manželství pro gaye má stejnou hodnotu jako boj proti ponožkám v sandálech nebo boj proti ananasu na pizze.

- Pro běžného člověka se nic nemění.

- Nikomu se nic nevnucuje.

- Registrovaní si stejně říkají manželé.

- Pokud je manželství taková svátost, proč polovina žije na hromádce a z druhé půlky se polovina rozvede?

Dříve se bojovalo proti volebnímu právu pro všechny, školství pro všechny, rozvodům atd. Dneska nám to přijde naprosto normální a předchozí stav scestný.

+8/−7
doporučit
23.6.2022 10:00
Foto

J78i87ř86í 26K21o24n84r89á44d 8653598285702

Bla, bla, bla. Přitom stačí žít a nechat žít.

+10/−10
doporučit
23.6.2022 12:03
Foto

J69a71n 23V81ě45r93n78ý 3282633420309

Ježiš další mlácení prázdné slámy. Pořád se zde bohužel najdou takoví co musí bojovat za status quo, přitom historie již nespočetněkrát ukázala marnost takových šarvátek, nechte už ty gaye žít.

+11/−12
doporučit
23.6.2022 9:23
Foto

Z18u68z77a89n80a 85B80e49n94d97o30v55á 2186312473658

Škoda, že nejde dát antikarma.

+10/−11
doporučit
23.6.2022 13:56
Foto

M85a22r70e92k 32V98a63l56i57č18e69k 2351339324320

Základ, myslím, je v tom, že jsou přející a nepřející lidé. Proč nedopřát všem to ,co někteří mít mohou - sňatek, manželství. Argumenty o tom, že manželství je téměř posvátný svazek muze a ženy a hlavním důvodem spojení těchto dvou jsou děti, promiňte, dnes už neobstojí. Lidé mají děti bez sňatku, rozvodovost stále vysoká, ale je to holt to nejvíc... Přej a bude ti přáno. Na to v dnešní době lidé zapomínají, a právě proto ti mezi lidmi v dnešní době takhle vypadá.

+10/−12
doporučit
23.6.2022 11:07
Foto

V25ě55r66a 18F52o46l93t18ý58n84o20v32á 1728496267159

Na co manželství? 8-o Stejně se lidé rozvádějí. Zrušit ! a bude po problému.

+5/−4
doporučit
23.6.2022 9:54
Foto

P60a97v37e91l 15D92r48o96t18á14r 7303414729264

Vy si můžete vzít dospělou svéprávnou osobu, ke které jste citově a sexuálně přitahována, pokud s tím ona osoba souhlasí.

Gay si dospělou svéprávnou osobu, ke které je citově a sexuálně přitahován, vzít nemůže, ačkoliv s tím ta druhá osoba souhlasí.

Ergo, nemá stejná práva.

+6/−7
doporučit
25.6.2022 9:08
Foto

R55o25s72t74i15s98l50a23v 93C29a90h13a 6223177227761

Staré známé argumenty, kterými se snažíte ospravedlnit něco co nedává smysl – omezování některých lidí.

A to i přesto, že se snažíte to omezování manipulativně vyvracet. Tak snad jenom dotaz: vás by to nějak ohrozilo nebo omezilo, kdyby se jim to schválilo?

+7/−11
doporučit
23.6.2022 16:31
Foto

J89a17k41u12b 19Š36o94l39c 8261318164695

S manželstvím jsou spojené určité benefity, které by se stejnopohlavních párů neměly týkat, např. vdovský důchod. Proto by mělo být "partnerství", kde by naopak proti současnému registrovanému partnerství měla být spousta věcí dořešena, např. SJM.

+3/−2
doporučit
23.6.2022 12:53
Foto

K10a47r25e61l 45K41o39l94a59ř97í43k 8266636465130

Celá ta taškařice s manželstvím má jeden jediný smysl - umést cestičku k adopci dětí (komukoli).

+2/0
doporučit
24.6.2022 20:31
Foto

J18i11ř12í 79M41a84c40h 5242225109

Třeba by zároveň s tím mohla být uzákoněna možnost manželství pro zoofily a pedofily, ať se to blbnutí odbude najednou.

+3/−3
doporučit
23.6.2022 18:05
Foto

Z69d17e28n29ě42k 57Z82a92v80a22d56i14l 8380668794768

Z těch 4 % se to bude týkat maximálně nějakého zlomku, takže to nestojí ani zato řešit.

Příšerná inflace, kterou zapříčinila tato vláda, se ale týká nás všech !

:-P

+4/−7
doporučit
23.6.2022 11:17
Foto

B27r27o91n73i25s48l71a33v 86G38a24b50r74y84š 2682339121

To by bylo, aby si náboženská fanatička Lhotská na toto téma taky nepřisadila. ;-D Už jste se k tomuto tématu několikrát vyjadřovala. To Vám nestačilo? Proč se k tomu pořád vracíte? Kdyby se u Vás něco změnilo, tak bych to pochopil, ale plácat pořád jedno a to samé...? To Vás baví? Nic důležitějšího nemáte?

Jinak Vy byste určitě o manipulaci psát neměla. Vy určitě ne. ;-D Vy, která jste skočila na největší manipulaci na světě, a sice jakési náboženství.

Ono je ve výsledku jedno, kolik lidí je tomu nakloněno. Např. v Německu bylo v době narovnání práv pro rozšíření manželství na stejnopohlavní páry jen necelá polovina obyvatel.

+5/−17
doporučit
23.6.2022 10:45
Foto

M61i75l34o21s74l27a49v 59J32o82s34í55f14k72o 6452106633672

Celé to je nesmysl! Pokud si někdo myslí, že je Napoleon, tak mu dáme k dispozici několik vojenských pluků , aby si mohl hrát? Ježkovi voči PROČ?! A pokud si nějaký chlap myslí, že je ženská, tak mu umožníme, aby se vdal za jíného chlapa? Ježkovi voči PROČ?

+2/−4
doporučit
26.6.2022 7:38
Foto

M23i31c48h84a31l 44H93u42š13á43k 2417276945535

Šel bych dál. Manželství s čímkoliv :-). Není možné diskriminovat gumové pany.

+1/−3
doporučit
25.6.2022 9:37

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz