Děkujeme za pochopení.
T73o31m52á65š 65T79a40t57í66č26e31k
S výpadkem proti "encyklopedickému učení" nemohu naprosto souhlasit - jednak se tak vyučovalo v dobách, kdy Evropa suverénně vedla před celým světem na poli vědy a techniky, jednak mám k dispozici taky malý příběh ze života: Syn mé bývalé pijavice strávil se svým vyvedeným taťuldou rok v USA, kde samozřejmě chodil do školy, do 8. ročníku, pokud se nepletu. Dostal téměř premiantské známky, což lze samozřejmě vysvětlit, když na rozdíl od svých spolužáků uměl např. počítat. Ovšem za ten rok se tam nenaučil anglicky ani natolik, aby ze sebe dokázal vypravit větu.
No a jinak? - Úkolem je "dle neziskovek učit více o změně klimatu" - no a co je úkolem dle ministerstva? Kromě toho, že učit žvástat, v první řadě inkludovat. Hlavně nic nepožadovat, že ano?
P68a78v56e62l 12C48h97m43e96l92í69k
O neziskových organizacích raději ani nemluvit - to je kapitola sama pro sebe.
Co školství dle mého názoru nejvíce potřebuje, je nezavalovat děti informacemi, které ony nejen nemohou pochopit, ale pro jejich věk jsou naprosto neadekvátní a mnohdy zcela nezajímavé či nestravitelné (politická masírka, detailní, nepřiměřené informace o sexu včetně různých sexuálních odchylek, zbytečné (ale účelové) přednášky, a co je nejhorší - že je dětem opětovně podsouvána jedna jediná pravda.
Děti by se měly pořádně naučit základním předmětům a naprosto nezbytným by se mělo stát také důkladné rozvíjení jejich estetického cítění.
A hlavně - učit je kriticky myslet, dovolit jim pokládat různorodé otázky a poskytovat jim co nejobjektivnější odpovědi. To je ale mnohdy dost problematické, protože je nemálo učitelů, kterým kritické myšlení vysloveně chybí a kteří nemají ani dostatečně přirozenou autoritu, aby si mohli dovolit dávat žákům co největší prostor pro samostatné uvažování.
T82o90m86á71š 82T27a25t70í68č25e47k
Blá, blá blá - já čtu, že chceš, aby se děti naučily efektivně vokecávat fakt, že nic neví.
P56e71t96r 27B23r48o64d14s96k40ý
..... tak o co více změny klimatu, o to méně národního obrození a panslavismu, méně fyziky, minimum matematiky ...... a pak sa dostáváme k mému oblíbenému citátu : "Dnešní generace do 20 let je zoufale nevzdělaná, neschopná nést zátěž, neschopná nést soustředěnost, neschopná cítit ambice či soutěživost. Je pracovně do značné míry nepoužitelná!" (autor ?),- .... toto je pravý stav českého školství, takže "více klima" už to nezachrání!
Z15d54e82n86e18k 26H37r19d68i82n34a
Méně panslavismu a národního obrození by bylo jen ku prospěchu. A hlavně by se mělo zdůrazňovat, co vznik národů na jazykovém základu v 19 století způsobil ve století 20. Dvě světové války. Podle mě by bez národních obrození (samozřejmě nejen českého) ke světovým válkám spíše nedošlo.
V19l51a48d69i85m86í31r 62Š89ť11a98s60t31n31ý
Mě trochu zklamává, alespoň zvenčí to tak vypadá, pasivní postoj školství ke společenské debatě na toto téma. Školy blahoskonně nechávaly své žáky a studenty prodemonstrovávat pátky někde na náměstích, ale nasměrovat své svěřence k odborné debatě jako by je ani nenapadlo. Bylo by tak těžké pozvat někoho z oboru výroby elektrické energie aby žákům vysvětlil klady a zápory jednotlivých zdrojů energie, problematiku jejího přenosu a fyzikálních zákonitostí, které nám velí mít spíše mix různých zdrojů, než upínání se na jednu jedinou technologii?
Možná by bylo také vhodné poukázat na to, že přírodě ubližujeme nejvíc především my sami, a jestli je rozčiluje zaneřáděný les, demonstrace místo pátečního vyučování ho neuklidí, a když už se chtějí ulít z vyučování a udělat zároveň něco pro ten les, tak brigádou na úklidu místo planého pindání na ulici.
Souhlasím s vámi, že pokud se tématu zmocní neziskovky, půjde o ideologicky pochybnou nalejvárnu bez kladného dopadu na správné uvědomění si problému a jeho řešení.
V83l65a84d34i58m78í92r 94Š39ť77a45s13t84n73ý
Paní Blahová, vy jste takový Polický v sukních, vždy mě bez debaty zdrtíte nekompromisním mínusem. To i ten Polický se občas vyjádří.
J87a60k10u41b 23K47n30e58c57h37t60o42v50s16k39ý
Naše zem potřebuje ve školách (zákaldních a středních) volitelné předměty jako sůl.
J15a93r61o64s33l60a52v 84L19i14m40a
Vazeny pane Josefe Nožičko.Zakladni skola (9 let) by mela ucit presne ty zaklady, podle kterych je skola nazvana. Ty stredni a potom ty vysoke musi ucit aplikaci uceneho materialu do praxe. Znat teorii je krasne, ale prevest tu teorii do praktickeho vysledku je uzitecnejsi.
Poukazovani na ucebni methody v USA panem Gazdikem, jsou tou nespravnou koncepsi. Vsak vypusteni 22.prosince letosniho roku Webova dalekohledu, je tou ukazkou, jak ta aplikace teorie do praxe ma vypadat. Studenti ASU (arizonska statni universita) se podileli na vystavbe tohoto gigantu. Snad i pro znalost "know how" z drivejsi prace na tom velkem dalekohledu v Chilske pousti.
I zde jsou odvetvi, ktere chrli mnozsti absolventu teoristickych uceni, kteri po graduaci nemaji moznost se uplatnit prave pro tu neschopnost vyuziti znalosti v beznem zivote. Snad jedine co je diferentni, je osobni financovani teto vyuky. Grandy a stipendia jdou prave pro podobne studenty, podilejici se na tom Webovu dolekohledu.
Zde je ta velka iniciativa pro pana Gazdika usmernit vyssi vyuku na predmety dulezite pro republiku. Teorie zmeny klimatu mohou byt soucasti predmetu, ktere narazeji na toto tema. Take ty grandy a stipendia musi byt zakladem znalosti po skonceni studia.
J23o22s70e33f 82N12o57ž61i12č49k98a
Zdravím, pane Limo. Ohledně prvního odstavce s Vámi určitě souhlasím.
Co se týče úrovně amerických škol, je asi hodně rozdílná a je dosti možné, že syn té kamarádky pana Gazdíka navštěvoval některou z těch horších. Ono i já jsem kdysi učil na střední škole studenta, který patřil mezi sotva průměrné. Někdy ve 3. ročníku školu přerušil a absolvoval rok studia v USA. A když se ho pak spolužáci po návratu ptali, jaké tam měl známky na vysvědčení, tak tvrdil, že samé áčka...
Tímto nijak nezpochybňuji, že v USA je i řada kvalitních a náročných škol, jejichž absolventi se v životě vesměs velmi dobře uplatní.
P28a17v83e63l 17K36u96c97h45t51a
Jen maličkost - Gréta je Švédka ze Stockholmu. K tomu okecávání - bratr manželky žije od r.1969 v USA a jeho názor bych formuloval - neučit se či spíše nebiflovat tolik faktů ale vazby, souvislosti, postupy. To že se Komenský narodil v r.1592 a neví se přesně kde, si žáci (studenti) v případě potřeby vyklikají na počítači. Ty v době mých studií neexistovaly, navíc "železná opona" atd.
J88o98s71e50f 50N29o49ž49i44č75k89a
Za chybu ohledně národnosti Grety Thurnbergové se omlouvám - již jsem to v článku opravil.
K tomu druhému - já také rozhodně nejsem příznivcem biflování, ale druhým extrémem je podle mne zase to, když někdo razí teorii, že je zbytečné učit se vše, co lze nalézt na internetu. Ono když v některé oblasti nebudete mít aspoň základní znalosti, tak ani dost dobře nebude moci posoudit, zda ta či ona informace, nalezená na internetu, je pravdivá...
J37i81ř33í 18K87u33b54í58č84e88k
Následující literární styl se jmenuje parafráze:
Je v zemi, jejíž obyvatelé zvolili za prezidenta mstivého alkoholika milujícího Čínu a Rusko, ve vzdělávání dětí opravdu tou nejdůležitější věcí odborná výchova? Nejsem si jistý, nakolik v takové zemi znalost výpočtu výslednice tíhové a odstředivé síly pomůže. Dnešní, zejména starší učitelé, kterých je většina, mají sice dobré znalosti o technické podstatě jevů, ale hlubší představa o souvislostech, především těch společenských, a o tom, jak by se mohli do nápravy některých negativních jevů zapojit, jim chybí.
Jistě nechci potřebu odborné výchovy zlehčovat, myšlenka je to nepochybně správná, ovšem nejsem si jistý, jestli například pokus oponovat průzkumu provedeném sociologicky korektním postupem na reprezentativním vzorku několika tisíc lidí údajnými vlastními zkušenostmi, je něco, čím lze ke zlepšení současné situace přispět. Mám například obavu, aby to nebylo tak, že někteří údajní odborníci, jejichž odbornost spočívá především v tom, že už to dělají strašně dlouho, jsou na tom s praktickým dovednostmi hůře, než někteří jejich žáci.
O14d88s15t74r54a80n69ě53n25ý 86U21ž67i88v34a22t97e81l
J41o82s17e22f 67N73o19ž90i34č60k55a
Moc nerozumím tomu, proč by měl být každý, pro koho nejsou klimatické změny či ekologické otázky obecně prioritním tématem, pravidelným návštěvníkem hospod či dokonce příznivcem SPD. Vy myslíte, že např. většina voličů ODS chce energie převážně z obnovitelných zdrojů a fandí aktivistce Gretě?
J28o12s52e48f 60B62á84r20t66a
To je jednoduché, už ve škole je třeba vymýt mozky a prosazovat Green Deal.
O74d94s47t79r95a28n87ě77n68ý 92U98ž95i88v50a22t75e76l
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky