Děkujeme za pochopení.
K64a34t57e37ř37i52n26a 88M76i83r25u35s
Nám se stará o auto známy v Neumarktu , jsem fakt ráda a klidně tak těm par kilometrů zajedu, tam je to v pohodě
Z15d29e82n32k80a 96S29v79o50b84o56d16o97v18á
Jojo, kde jsou ty časy, kdy si kluci v garáži na koleně sami vytunili starou plečku, aby mohli vozit děvčata na zábavy ....
Horste
H32o59r41s55t 40A92n36t54o75n 17H25a50s10l24b61a42u47e62r
Zdeni, dobrá připomínka. Hezký večer!
I95r15e27n18a 47M93o42n88d38e73k62o51v78á
Dobrý a zajímavý text... hezkou neděli, Horste!
H51o25r39s37t 16A93n21t66o30n 32H96a19s76l41b77a28u15e31r
Ireno, děkuji! I (s většinou kolegů blogerů, tedy virtuálními přáteli si tykáme) TOBĚ hezký zbytek neděle
J82i46ř77í 45J92i16r10o16u86d49e14k
Inu, bejvávalo. Ale dnes, kdy jsou mnohá auta chytřejší než jejich řidiči, co s tím naděláme,že
H29o75r92s58t 29A88n25t30o25n 68H22a28s39l84b94a20u37e26r
Jirko, a bude hůř. Budou určovat rychlost, zpomalit tě na povolenou rychlost, nepouštět předjíždět, boxovat tě do hlavy když zavřeš oči atd. Měj se fajn!
M41a86r16t31i33n 36I10r16e70i61n
Samozřejmě jsme se v době, kdy existovala parta, která se pravidelně přibližně každý večer scházela v hospodě, bavili mimo jiné i o ženách. Ovšem na přetřes přicházela i jiná témata, jako:
1. Středověká filosofie.
2. Klasická neměcká poezie.
3. Moderní pětiboj.
4. Paličkování.
5. Optimalizace tokijského metra.
6. Význam písní Karla Gotta pro mezinárodně politickou situaci s přihlédnutím k nutnosti udržet světový mír.
Auta se dostala do debaty až při rodinných setkáních, která téměř pokaždé, ač je to s podivem, skončila alkoholovou intoxikací. Přes auta byl nejlepší odborník švagr automechanik, pro kterého neexistovalo auto, u kterého by nedokázal přijít závadě, jak my teoretici říkáme, na kloub. O tom, jako obvykle, až někdy jindy.
H10o55r14s60t 57A51n62t97o88n 62H69a27s48l60b97a94u71e88r
Martine, díky za další možnosti k debatě!
J85a38n 93M61a44r33e26k
Ještě k těm autům....před dávnými lety jsem si s dcerkou zalít do Evropy. Přistání ve Frankfurtu, vypůjčení malého Volkswagen Golf. Roztomilé malé auto. Leč po několika srovkách km jsem chtěl zkontrolovat olej. Leč jak otevřít poklop motoru? Knoflík, nebo páčka nikde. Zajel jsem někde v Tyrolsku do velké opravny VW. Ptal jsem se na umístění toho kouzelného knoflíku...ptal jsem se anglicky. jeden mechanik řekl druhému něco jako "Typisch amerikanisch idiot", netuše, že takové mezinárodní větě budu rozumět. Tan záhadný knoflík byl v tom kamrdlíku po pravé straně palubní desky.!!!!! Tady se tomu říká 'glove compartment' Poděkoval jsem jim a ujistil, že fršténduji Deutsch. mechanik se hormpádem omlouval, druzí se chechtali...inu dobrodružství s auty..
V41o82k92o95u88n 67V16l57a77d83i48m16i76r
Jo, to se stava. A to otvirani kapoty ma opravdu kazde auto jinak. A navic dvakrat jistene. Pokud to teda neni prastare BMW, kde se ta kapota otvirala obracene.
J68a59n 57M21a77r77e98k
Zdravím tě Horste...také mám s autama zkušenosti. Jako kluci jsme museli znát všechny modely vyskytující se c Česku. Za války ještě jezdilo hodně aut na dřevoplyn. Každé mělo namotovanou takovou jakoby popelnici v kufru a na střeše pytel se dřevem nařezaným na malé kostky. Když auto 'chcíplo', pan řidič z toho pytle nasypal pár kostek do té 'popelnice' a zachvilku se odhrkal za notného smradu z výfuku nadzvukovou rychlostí 40 Km h.
Jako kluci jsme museli znát každé auto, má li ventily OHC nebo OHV, i všechny začky. Auto union, KDF bojový, Jawa minor, aero 45, Aero prd prd cylilink, Citroen 42, Škoda Rapid, Škoda popular, Bugatti, atd...motorky Jawa robot, Jawa 175, Jawa 250......500, ČZ 175, Norton, AJS, BWV Sahara,Indian Scaut, Harley davidson....říkávali jsme "Kopni do Davida bičuj" A já nevím co ještě. Jeden kluk v ulici prohlásil, že motorka jeho táty má 'periskopy' spletl si to s teleskopy. Nikdo s ním pak 14 dní nepromluvil.
Po příletu do Kanady jsem koupil starší ojetinu Chevrolet Biscayne. Motor jen spokojeně hučel. Po dvou měsících se začal klepat až pak úplně doklepal. Pan prodavač ojetin dal do oleje velice jemné pilyny. Když se vypálily, motor se odporoučel.
Jinak Horste piš dál, máš smysl pro DOBRÝ humor.který zde na blogovišti citelně chybí
H24o48r55s33t 38A63n20t30o41n 66H48a20s79l43b25a67u68e11r
Honzo, s potěšením jsem tě tu objevil. Děkuji za tvé líčení a přeji hezký zbytek víkendu do Kanady!
S93t62a69n69i76s58l87a94v 30Š35e80v81e82č66e34k
v BMW rozvodový řemen ?
H12o92r37s69t 67A35n57t85o25n 21H44a37s36l42b52a90u87e20r
Jsou různé značky aut, které mají také různé rozvody...
A77n82t45o53n77í78n 73K49o68u89n93o60v83s65k53ý
Ten popsaný způsob výměny oleje je hrůza pro ojniční i hlavní ložiska, kterým po spuštění motoru bez oleje chybí hydrodynamické mazání.
Můj postup je opačný.
Horký motor, ano.
Demontovat olejový filtr a vytřít prostor pro filtrační vložku.
Vypustit olej a po hodině se vrátit.
Namontovat nový filtr a nalít nový olej.
Odpojit svíčky (jedno auto má benzínový motor, druhé má benzínový motor s turbem).
Startovat dokud nezhasne kontrolka mazání. Dvakrát tak dlouho u turbomotoru, aby se namazala i ložiska turbodmychadla.
Zapojit svíčky, vymazat v diagnostice chyby, nastartovat, po pár sekundách zkontrolovat/upravit hladinu oleje a jezdit.
Určitá kontaminace nového oleje zbytky starého oleje je nevyhnutelná, ale když měním olej nejpozději po 10 tis. km, není tak významná, abych ji ještě dál řešil.
H55o41r32s40t 98A43n74t46o76n 54H58a41s31l61b61a77u44e91r
Antoníne, když se ještě u motorů embéček a stovek museli po osmdesáti až stotisíci kilometrech měnit vložky a písty, ojniční a hlavní ložiska jsme mohli nechat původní. A to tenkrát olej nestál za nic a bylo zapotřebí ho měnit maximálně do pětitisíc km. Vaše výměna už po desetitisíci není nutná při dálkových jízdách, a když se v zimě nejezdí krátké tratě aniž se stačí motor zahřát. Tenkrát jsme po vypuštění oleje nalili výplachový, krátce projeli, vypustili a až poté nalili nový olej. Dnes dokonce existuje druh oleje, který není třeba měnit vůbec. Testovali ho na mnoha autech i stotisíc kilometrů a motory jsou v pořádku. Do toho bych asi nešel. Ale na můj Shell najedu i třicet tisíc. Do pěti kilometrů chodím pěšky a auto na takové vzdálenosti nepoužívám. Olej by se ale měl měnit jednou za rok i kdyby se najelo jen málo kilometrů. Hlavně ti, co se zařazeným vyšším rychlostním stupněm jedou tak pomalu do kopce, že klepají ventily. Automatika, diesly a turba nejsou u mě v oblibě. Přeji mnoho kilometrů bez závad!
- Počet článků 620
- Celková karma 18,37
- Průměrná čtenost 763x