Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nám se stará o auto známy v Neumarktu , jsem fakt ráda a klidně tak těm par kilometrů zajedu, tam je to v pohodě

0 0
možnosti
ZS

Jojo, kde jsou ty časy, kdy si kluci v garáži na koleně sami vytunili starou plečku, aby mohli vozit děvčata na zábavy ....

Horste R^

0 0
možnosti
Foto

Zdeni, dobrá připomínka. Hezký večer!:-)

0 0
možnosti
Foto

Jeden opozdeny palecR^

0 0
možnosti
Foto

Dobrý a zajímavý text... hezkou neděli, Horste!

0 0
možnosti
Foto

Ireno, děkuji! I (s většinou kolegů blogerů, tedy virtuálními přáteli si tykáme) TOBĚ hezký zbytek neděle!:-)

0 0
možnosti
Foto

R^;-) Inu, bejvávalo. Ale dnes, kdy jsou mnohá auta chytřejší než jejich řidiči, co s tím naděláme,že;-)

0 0
možnosti
Foto

Jirko, a bude hůř. Budou určovat rychlost, zpomalit tě na povolenou rychlost, nepouštět předjíždět, boxovat tě do hlavy když zavřeš oči atd. Měj se fajn!:-)

2 0
možnosti
Foto

Samozřejmě jsme se v době, kdy existovala parta, která se pravidelně přibližně každý večer scházela v hospodě, bavili mimo jiné i o ženách. Ovšem na přetřes přicházela i jiná témata, jako:

1. Středověká filosofie.

2. Klasická neměcká poezie.

3. Moderní pětiboj.

4. Paličkování.

5. Optimalizace tokijského metra.

6. Význam písní Karla Gotta pro mezinárodně politickou situaci s přihlédnutím k nutnosti udržet světový mír.

Auta se dostala do debaty až při rodinných setkáních, která téměř pokaždé, ač je to s podivem, skončila alkoholovou intoxikací. Přes auta byl nejlepší odborník švagr automechanik, pro kterého neexistovalo auto, u kterého by nedokázal přijít závadě, jak my teoretici říkáme, na kloub. O tom, jako obvykle, až někdy jindy.

1 0
možnosti
Foto

Martine, díky za další možnosti k debatě!:-)

1 0
možnosti
JM

J85a38n 93M61a44r33e26k

18. 9. 2021 16:37

Ještě k těm autům....před dávnými lety jsem si s dcerkou zalít do Evropy. Přistání ve Frankfurtu, vypůjčení malého Volkswagen Golf. Roztomilé malé auto. Leč po několika srovkách km jsem chtěl zkontrolovat olej. Leč jak otevřít poklop motoru? Knoflík, nebo páčka nikde. Zajel jsem někde v Tyrolsku do velké opravny VW. Ptal jsem se na umístění toho kouzelného knoflíku...ptal jsem se anglicky. jeden mechanik řekl druhému něco jako "Typisch amerikanisch idiot", netuše, že takové mezinárodní větě budu rozumět. Tan záhadný knoflík byl v tom kamrdlíku po pravé straně palubní desky.!!!!! Tady se tomu říká 'glove compartment' Poděkoval jsem jim a ujistil, že fršténduji Deutsch. mechanik se hormpádem omlouval, druzí se chechtali...inu dobrodružství s auty..

2 0
možnosti
VV

Jo, to se stava. A to otvirani kapoty ma opravdu kazde auto jinak. A navic dvakrat jistene. Pokud to teda neni prastare BMW, kde se ta kapota otvirala obracene.

1 0
možnosti
JM

J68a59n 57M21a77r77e98k

18. 9. 2021 16:22

Zdravím tě Horste...také mám s autama zkušenosti. Jako kluci jsme museli znát všechny modely vyskytující se c Česku. Za války ještě jezdilo hodně aut na dřevoplyn. Každé mělo namotovanou takovou jakoby popelnici v kufru a na střeše pytel se dřevem nařezaným na malé kostky. Když auto 'chcíplo', pan řidič z toho pytle nasypal pár kostek do té 'popelnice' a zachvilku se odhrkal za notného smradu z výfuku nadzvukovou rychlostí 40 Km h.

Jako kluci jsme museli znát každé auto, má li ventily OHC nebo OHV, i všechny začky. Auto union, KDF bojový, Jawa minor, aero 45, Aero prd prd cylilink, Citroen 42, Škoda Rapid, Škoda popular, Bugatti, atd...motorky Jawa robot, Jawa 175, Jawa 250......500, ČZ 175, Norton, AJS, BWV Sahara,Indian Scaut, Harley davidson....říkávali jsme "Kopni do Davida bičuj" A já nevím co ještě. Jeden kluk v ulici prohlásil, že motorka jeho táty má 'periskopy' spletl si to s teleskopy. Nikdo s ním pak 14 dní nepromluvil.

Po příletu do Kanady jsem koupil starší ojetinu Chevrolet Biscayne. Motor jen spokojeně hučel. Po dvou měsících se začal klepat až pak úplně doklepal. Pan prodavač ojetin dal do oleje velice jemné pilyny. Když se vypálily, motor se odporoučel.

Jinak Horste piš dál, máš smysl pro DOBRÝ humor.který zde na blogovišti citelně chybí

0 0
možnosti
Foto

Honzo, s potěšením jsem tě tu objevil. Děkuji za tvé líčení a přeji hezký zbytek víkendu do Kanady!

0 0
možnosti
Foto

Jsou různé značky aut, které mají také různé rozvody...

1 0
možnosti
AK

Ten popsaný způsob výměny oleje je hrůza pro ojniční i hlavní ložiska, kterým po spuštění motoru bez oleje chybí hydrodynamické mazání.

Můj postup je opačný.

Horký motor, ano.

Demontovat olejový filtr a vytřít prostor pro filtrační vložku.

Vypustit olej a po hodině se vrátit.

Namontovat nový filtr a nalít nový olej.

Odpojit svíčky (jedno auto má benzínový motor, druhé má benzínový motor s turbem).

Startovat dokud nezhasne kontrolka mazání. Dvakrát tak dlouho u turbomotoru, aby se namazala i ložiska turbodmychadla.

Zapojit svíčky, vymazat v diagnostice chyby, nastartovat, po pár sekundách zkontrolovat/upravit hladinu oleje a jezdit.

Určitá kontaminace nového oleje zbytky starého oleje je nevyhnutelná, ale když měním olej nejpozději po 10 tis. km, není tak významná, abych ji ještě dál řešil.

0 0
možnosti
Foto

Antoníne, když se ještě u motorů embéček a stovek museli po osmdesáti až stotisíci kilometrech měnit vložky a písty, ojniční a hlavní ložiska jsme mohli nechat původní. A to tenkrát olej nestál za nic a bylo zapotřebí ho měnit maximálně do pětitisíc km. Vaše výměna už po desetitisíci není nutná při dálkových jízdách, a když se v zimě nejezdí krátké tratě aniž se stačí motor zahřát. Tenkrát jsme po vypuštění oleje nalili výplachový, krátce projeli, vypustili a až poté nalili nový olej. Dnes dokonce existuje druh oleje, který není třeba měnit vůbec. Testovali ho na mnoha autech i stotisíc kilometrů a motory jsou v pořádku. Do toho bych asi nešel. Ale na můj Shell najedu i třicet tisíc. Do pěti kilometrů chodím pěšky a auto na takové vzdálenosti nepoužívám. Olej by se ale měl měnit jednou za rok i kdyby se najelo jen málo kilometrů. Hlavně ti, co se zařazeným vyšším rychlostním stupněm jedou tak pomalu do kopce, že klepají ventily. Automatika, diesly a turba nejsou u mě v oblibě. Přeji mnoho kilometrů bez závad!

0 0
možnosti
  • Počet článků 620
  • Celková karma 18,37
  • Průměrná čtenost 763x
Nejstarší z pěti sourozenců. Máma byla jak ředitelkou, tak klaunem tohoto cirkusu. Knihy o tom jsou v knihkupectvích a jako E-knihy (www.palmknihy.cz/transfuze-antona-horsta.html + www.palmknihy.cz/ruksak.html). V obou knihách se střídá VESELÉ se SMUTNÝM. LEGRACE nebývá NONSTOP!  

Seznam rubrik