- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vidím to obdobně. Nadšení z elektroaut jakožto něčeho lepšího a krásnějšího, ovšem už bez otázky, odkud se ta elektřina bude brát. Navíc opravdu síť dobíjecích stanic je nic moc.
To z toho i nic nedělejte, měl jste vidět tu síť benzínek v padesátých letech, vyjet bez kanystru znamenalo koňský odtah.
Aneb: dokud se nenaučím plavat, nikdo mě do vody nedostane.
Za to, že se u nás zaspalo, ovšem e-auta nemohou.
chtěla jsem napsat: do všeho kecám, ale na nic nejsem odborník
Nebylo by lepší, zakoupit hybrid, než pouze electric? Manželův syn zakoupil dvě auta Hybrid Toyota. Jedno pro dceru Prius, jezdím s ním na college a zpátky a jedno pro sebe, protože je s autem velice spokojený. Potom mají SUV, kam se vejde asi sedm lidí, protože jsou velká rodina, ale to je na gas. Také jsem si koupila pro svoje popojíždění auto na gas.
Já bych si myslela hybrid je lepší, než pouze na elektriku, alenejsem odborník.
Nevim jak u Vas, ale tady auta na plyn na spoustu mist nesmi. Jinak hybrid, no, budiz, mozna je to dobre, ale cim slozitejsi, tim potencialne poruchovejsi.
Těch párů let bude asi potřeba víc.
K Norsku: Norsko si může elektromobilitu dovolit. Má dost peněz z produkce a vývozu fosilních paliv, kterými ji může dotovat. Má také jedinečné přírodní podmínky, které mu umožňují, aby z vodních zdrojů vyrábělo i konzumovalo 2x víc elektřiny než my - a to má proti nám jen polovinu obyvatel (celkově tedy skoro 4x vyšší spotřeba na hlavu).
Já jsem asi nějaký marťan. Všichni okolo mě nutně hustě potřebují automobil k životu. Většina z nich má práci do 4 kilometrů od domova a nejčastěji ho mají k tomu aby sjeli dolů k obchodu. A většina z nich mají auto na úvěr a lamentují jak je to drahé. Ne ne, berte mě s nadsázkou. Pro spoustu lidí je vůz nutností. Podle mě však i pro spoustu jen otázkou postavení ve společnosti.
Víte zcela obecně a laicky, snaha uvolnit životnímu prostředí, to je bez diskuse pozitivní. Ale dovolím si prognózovat, že elektroauta – to je cesta, nevím.....Kdysi jsme se učili, že budoucností pro automobilovou dopravu je vodík. A já bych moc rád byl muškou malinkou a měl možnost nahlédnout do sejfů velkých společností, třeba se tam skrývají věci, nad kterými bychom žasli, ovšem ta správná doba pro ně zřejmě ještě nedozrála......
No jo, horsi je ze zapadne od nas jsou uz mnohem dal a dal a dal. Jako se vsim. Mimochodem i v letectvi uz testuji alternativni pohon (kazdopadne ne elektricky). Pozor aby se zde zase nezacly po CZEXITU sroubovat MBcka.
Jako alternativa me napadaji tryskove motory, pohanene bioplynem, vyprodukovanym cestujicimi
Já bych celé to bláznění alespoň malinko chápal, kdyby se šlo cestou od malých, lehkých vozítek jako třeba druhé auto, pro cesty do práce nebo do městského provozu. Když se podíváme, kolik lidí jezdí do práce sami v autě (včetně mé maličkosti, když jsem kdysi do práce jezdil), měla by malá, dvoumístná auta jistou logiku. No a pak kompletní elektrifikace dráhy, městská doprava trolejbusy, x-služebních aut, třeba městská policie, úřady na okresní či krajské působnosti... atd atp.
Skutečnost? Luxusní auta pro bohaté, kterým to těch "dolních cca 400 milionů" v EU zadotuje. Mehledě na zbytek světa v Azii či Africe, kde to bude trvat desítky let a kdoví jestli...
To ma smysl, nedavno jsem videl v jednom meste popojizdet elektromobil, ktery patril radnici a vyrizoval ruzne mistni zalezitosti. Prislo mi to jako jeden z mala dobrych napadu na jejich vyuziti. Akorat jsem ho za sebou neslyslel a uskakoval na posledni chvili, neb to bylo v pesi zone.
Také čistě laicky přidám dvě poznámky:
1) cena elektřiny, jak se zdá, míří prudce, a to až velmi prudce, vzhůru
2) dnes stát dostane z litru benzinu cca 15-19 korun, ty by měly jít (v ideálním přídadě) na silniční infrastrukturu, tyhle kačky státy budou potřebovat dostat nějak i z elektroaut...
Bude to drahé při nákupu, bude to drahé při provozu, s ekologií to momentálně také není "bůhvíjaké". Doufám, že mám nasazeny hodně černé brýle a skutečnost bude jasná, jasnější než svého času záře nad Kladnem.
V tom, že elektromobily nie sú vhodné na bezstarostnú dovolenku máte pravdu, zatiaľ postačia na nákupy a cestu do práce, ALE vývoj nezastavíte, kým príde zákaz predaja nových áut so spaľovacími motormi do Česka resp Slovenska elektro autá už určite budú mať vyšší dojazd na jedno nabitie ako dnešných 400km, a takisto budú aj nabíjačky podstatne rýchlejšie.