Děkujeme za pochopení.
J32o68s87e13f 87S97o14u79k45u88p
Díky za Vaše postřehy, dnes velice zajímavý pohled z jiné strany. Pokračujte v naší osvětě.
J44i25ř10í 43K40i52n97d37l
V Česku je nyní něco přes pět milionů automobilů. Dá se odhadovat, kolik elektřiny by vyžadoval provoz takového množství elektromobilů? Z laických výpočtů se zdá, že by současné zdroje elektřiny nestačily uspokojit běžnou spotřebu a spotřebu elektromobilů. Může to být pravda? Odpověď prof. Ing, J DrSc.Jan Macek působí na Fakultě strojní ČVUT, Ano, je to pravda. Výpočet není zvlášť složitý a stačí jen hrubý odhad, který dále používám s ohledem na rozptyl všech použitých údajů. Musí se však rozlišit mezi energetickou spotřebou a příkonem.Energetická spotřeba je ekvivalentní práci, tedy časově kumulovanému výkonu, a pro tento případ se měří v terajoulech nebo spíše petajoulech, což je 109 megajoulu. Pro představu – jeden kilogram nafty nebo benzinu je asi 42 megajoule (u benzinu spíše méně vlivem nižší výhřevnosti přidávaného etanolu). S hustotou nafty asi 0,83 kg/dm3 je to pro 1 litr (dm3) skoro přesně 10 kWh/l nafty, u benzinu by to bylo o asi 10 procent méně vlivem jeho nižší výhřevnosti a hustoty. Pro současnou českou spotřebu asi 60 – 70 petajoulů v benzinu pro osobní automobily a totéž v naftě jde o zhruba 130 petajoulů, tedy hodně zhruba o 3 000 000 tun benzinu a nafty, tedy 36 000 GWh. Elektromobil využije energii při skutečné jízdě na výstupu „ze zásuvky“ s účinností zhruba 2,8 násobnou proti využití energie z uhlovodíkového paliva ve spalovacím motoru pro stejné vozidlo. Nepočítá se s pravidelným rychlonabíjením, které by tuto účinnost podstatně zhoršilo.Ale pozor, stejně musíme připočítat energii spotřebovanou při vyšších jízdních odporech kvůli vyšší hmotnosti elektromobilu – tím horší, čím vyšší je požadovaný dojezd – a energii na topení, odmlžení a odmrazení skel, které je u spalovacího motoru „zdarma“. Pak spotřeba hypotetické náhrady všech osobních automobilů elektrickými bateriovými nabíjenými „přes noc“ je zhruba polovina spotřeby ve fosilních uhlovodíkových palivech, tedy zhruba 65 PJ neboli 18 000 GWh. Produkce Temelína v obou blocích při celkovém v
J29i38ř87í 68K47i73n12d22l
Temelína pro toto zajištění průměrné spotřeby za předpokladu stejné mobility.
P23a15v51e75l 22D14v29o14ř36á57k
Chybí Vám tam zásadní fakt:
Výfuk v Prunéřově.
P81a97v84e86l 46D38v13o72ř55á17k
Manželka se vrátila z rakouských vápencových Alp. Ve Městečku Spittal an Pyhrn (asi 2000 obyv.) dva nabíjecí stojany a autíčko.
http://www.nebakov.cz/doprava/eauto.jpg
Mají ti Rakušáci rozum - v těch kopcích?
Asi tam nečtou blogy iDNES.
J67i53ř71í 45K10i75n60d17l
Až bude v Rakousku tolik elektroaut, tolik jako je současných klasických aut, nastane problém. Pro zřízení veřejné nabíjecí stanice musíte dimenzovat přívod energie na velké výkony. Nabití 20 kWh během 30 minut představuje už příkon rodinného domku s elektrickým topením 40 kW.
Z11d46e26n57ě43k 77M14a57t95u29š47k39a
Zkuste vaše představy aplikovat třeba pro pražské Jižní Město, nebo obyvatelé památkové části Chebu, či Krumlova
P95a95v17e81l 69D98v52o41ř90á58k
Do památkových částí se např. ve Francii benziňákem nesmí. Jak to dělají, nevím.
To víte, v blbě postavených sídlištích bude problém se vším.
P28a94v54e68l 42H15e75k
Jasně, papír snese vše, i zcestný úvahy pana autora. Ano, můžu nabíjet doma v baráku nebo v práci. když teda firma tam natáhne dráty a udělá nabíječky. Stejně tak si můžu koupit fve na střechu, je možné že památkáři nebo sousedi budou teda vznášet námitky. Ale co můžu udělat já, neudělají ty miliony co bydlí na sídlištích a v tom je kámen úrazu.
P46a53v22e12l 88D41v33o63ř16á82k
Podle statistiky z r. 2011 bydlí v rodinných domech nadpoloviční většina obyvatel, viz:
Pro nabíjení na sídlištích byl vyvinut a schválen sloup veřejného osvětlení se zásuvkou. Tam je jiný problém, ono tam vesměs není kde parkovat. Dědictví socialistického plánování.
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz