Děkujeme za pochopení.
L47e44o53n33t70ý90n30a 34C35h37v98á11t70a13l91o39v59á
Já mám s elektromobilitou problém hlavně z toho důvodu, že je nařízena z Bruselu úředníkem a nařízení žádné jiné možnosti nepřipouští. To odpovídá spíše poručíme větru dešti než přirozenému vývoji. Ale dejme tomu, zarazilo mě, že předpokládáte, že si vyrobím část elektřiny sama. V činžovním domě těžko, to je asi jako kdyby se předpokládalo, že ve sklepě budu těžit ropu, abych mohla jezdit na benzin. Dále pak ten průměrný nájezd, jsem z Prahy, možná byste se divil, jaká je průměrná rychlost při ježdění po Praze, věřte nebo ne, od Vašich 60 km v hodině je dost vzdálená. A ani to rozdělení neodpovídá, většinou po Praze ve všední den moc nejezdím, ale o víkendu najedu výrazně víc. A máte pravdu, elektromobilem jsem nikdy nejela, pokud nepočítám autíčka na pouti, ale to ti úředníci, kteří to nařídili, také ne.
O72d39s29t85r16a63n75ě62n67ý 76U47ž28i69v30a21t47e31l
V85o57k23o40u62n 96V38l35a48d94i62m28i63r
Jsou uz dnes a ta Werichova slova z forbiny ke hre potopa to bajecne vystuhuji.
M19i79c21h96a56l 36K17a22n41d79a
Vážený autore, jsem jeden z těch, kteří pod vaším minulým blogem upozorňovali na problémy nabíjení vs. přenosová soustava. Na můj příspěvek jste mi odpověděl lakonicky:
"Omyl. Ale o tom opět někdy příště."
Dychtivě jsem čekal, co nám ono PŘÍŠTĚ přinese. Očekával jsem nějakou strategii jak přenosovou soustavu upgradovat na vyšší úroveň. Nedočkal jsem se. Místo toho mi tady tvrdíte, že někdo bude nabíjet jednou za 9 dní, jiný dokonce jednou za 19 dní. To považuji za naprostý nesmysl.
Samozřejmě, že každý má nějaký svůj pravidelný nájezd. Ale auto má i proto, aby ho v případě nutnosti mohl použít k řešení neočekávaných situací. A těžko něco vyřešíte, když budete mít k dispozici třeba jen jednu devatenáctinu kapacity. To opravdu nedojedete moc daleko.
Takže toto vyše vysvětlení opravdu neberu a znovu pokládám svou otázku ohledně nedostatečné kapacity přenosové soustavy. Odpovíte mi napodruhé něco realistického?
V77o69k12o24u82n 16V65l16a87d62i48m26i43r
A jak casto tankujete nyni?
Jednou za 9 nebo jednou za 19 dni?
O25n29d19ř42e89j 59T66o68m23e44k
Jestli to má někdo popletené, jste to vy. Nesmysl, který píšete:.......... "Průměrný nájezd tedy byl 10 500 km za rok. Což je 29 km denně. Jestliže tento „průměrný“ osobní automobil jezdil průměrnou rychlostí 60 km/h, tak jel pouze 29 minut denně. Jinými slovy každý den stál 23 hodin a 31 minut!" ..........To, že někdo najede v průměru 29 km denně neznamená, že je skutečně každý den najede. Většinu dní nenajede třeba nic a potom třeba 300. A kde budu po cestě nabíjet? A jak dlouho. Jděte se s elektroauty vycpat.
V66o16k71o73u83n 39V19l54a76d45i70m59i82r
Jaksi vasemu prispevku nerozumim. Pro vas musi kazde auto jezdit 24 hodin denne?
Kdyz jsem jeste jezdil autem do prace, bylo to rano pul a vecer pul hodiny denne.
Zbytek stalu bud v podnikove podzemni garazi, nebo doma v garazi.
P55a29v82e88l 73D64v24o92ř45á95k
Problém zdejších odpůrců a pochybovačů je v tom, že se snaží vidět budoucnost podle současných či lehce zastaralých informací.
Někdy na počátku 70. let se na mne obrátil Hifi klub, abych pro jakési ministerstvo uvedl nějaké příklady budoucího rozvoje elektroniky.
Zahleděl jsem se do koule a uvedl krom jiného tohle: satelitní mobilní telefon, přepisovatelné CD a programovatelné logické obvody.
A máme je? Máme, jen to nějaký čas trvalo.
V r. 1956 vyšel Velký technický slovník, sestavený zajisté slovutnými badateli a profesory. U hesla Edison stálo, že jde o jakéhosi amerického podnikatele, a u hesla kybernetika: "Kybernetika je buržoasní pavěda, která ..."
Vážení brblalové, zkuste se v mysli přenést o 10 až 20 let do budoucnosti.
O46n93d26ř61e73j 21T63o35m96e56k
A vy jasnovidče víte jak to bude za 20 let vypadat?
P98e92t41r 13K32r39o71p66á78č58e58k
Zajímalo by mě, jaký je Váš názor na použití elektromobilů (v případě zákazu spalovacích motorů) v MHD (zkoušelo se, ale přestalo - asi se neosvědčilo, nemyslím kolejová vozidla a trolejbusy), složek záchranné systému a policie (s ohledem na možný výpadek proudu - i dlouhodobý - v případě katastrofy, teroristického útoku nebo války) a vojenské techniky?
P59a44v40e82l 78D48v78o89ř73á31k
Když shoří sklad PHM, tak co?
I u nás se zkouší autobus MHD, viz:
P19a93v37e89l 23T56e79s64a80ř45í61k
No nechat si poradit od majitele elektromobilu, abych si koupil elektromobil, to je stejné, jako si nechat poradit od majitele vysavače Rainbow, abych si koupil tenhle absolutní zázrak ve vysávaní za 100 tisíc, aby ze mě také byl jeden z nadšených obhájců tohohle zázraku ve vysávání, ve skutečnosti neskladné a nepraktické vysávací obludy, co se prodává za cenu mírně ojetého automobilu. Elektromobil by byl dneska dobrý jako další vozidlo rodiny na nějaké popojíždění ale to by musel stát cca něco jako normální auto.
S těmi výpočty, že bychom na nabíjení všech elektromobilů potřebovali cca 1 blok Temelínu, to máte asi pravdu, ale potom mě dorazila vaše diskuze, že uhlí v budoucnu zrušíme, jádro nedostavíme a zvykneme si na to co zbyde, takže elektřina a automobily budou jen pro vyvolené "elity" jako třeba vy a nikoliv pro nějaké "bigoše" z fabrik.
Jen jestli se vám potom ale nezhroutí to vaše dotační sluneční podnikání a nestane se z vás také jeden z těch "bigošů" nebo jestli se potom třeba "bigoši" nenaštvou a nevypálí vám "vyvoleným elitám" vaše nemovitosti.........
P35a39v29e88l 56D69v42o83ř30á78k
Já se byl v železářství zeptat, jaké by mi doporučili stavební kolečko (trakař). Pan šéf s čímsi přijel ze skladu, dal mi do ruky držadla a řekl, stiskněte tuto páčku. A vono to jelo samo!
Už i do toho trakaře strčili elektromotor a baterku. Hrůza!
O26n29d86r44e81j 31D90u41b24o55v17s82k93y
Pište, pište, nevzdávejte. Držím palce.
V88o98k14o23u19n 82V90l11a96d23i96m33i14r
Ano, kdyz si budete chtit koupit elektromobil budete se ptat kociho od fiakru ve Vidni jake ma s elektromobilem zkusenosti.
Tak jste to myslel.
M20i92c32h77a46l 16S52e51d91m74í50k
Práce na noční směny bude mít jednu výhodu - bude možné nabíjet auto doma sluneční energií. Ale jak bude moci dobíjet Sluncem drtivá většina lidí, kteří pracují přes den?
M54i41r35e88k 32M66a88t54y52á45š
V práci - už nyní ta mnohé firmy dávají jako benefit.
Nebo to lze i takhle: https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=770775
J39i89ř51í 56K32i10n38d77l
E elektroaut musíme připočítat energii spotřebovanou při vyšších jízdních odporech kvůli vyšší hmotnosti elektromobilu – tím horší, čím vyšší je požadovaný dojezd – a energii na topení, odmlžení a odmrazení skel, které je u spalovacího motoru „zdarma“. Pak spotřeba hypotetické náhrady všech osobních automobilů elektrickými bateriovými nabíjenými „přes noc“ je zhruba polovina spotřeby ve fosilních uhlovodíkových palivech, tedy zhruba 65 PJ neboli 18 000 GWh. Produkce Temelína v obou blocích při celkovém výkonu 2 GW je menší než 15 000 GWh za rok, zdánlivě potřebujeme „jen“ o něco více než dva bloky Temelína pro toto zajištění průměrné spotřeby za předpokladu stejné mobility. Jenže my předpokládáme nabití, byť pomalé, přes noc, tedy za nějakých šest až osm hodin. Pro osmihodinové nabíjení z celkových 24 hodin, po které vyrábí GWh elektrárna, tedy potřebujeme třikrát větší výkon. Takže ne dva bloky, ale nejméně šest, reálně spíše sedm nových bloků o výkonu 1 GW.
V29o15k89o20u76n 20V96l19a45d19i10m39i51r
Pane Kindel,
Tesla model 3 vazi uplne stejne jak jakekoliv jine auto stredni tridy.
Co kdybyste si o tech autech neco precet nez napisete takovy nesmysl?
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz