Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já mám s elektromobilitou problém hlavně z toho důvodu, že je nařízena z Bruselu úředníkem a nařízení žádné jiné možnosti nepřipouští. To odpovídá spíše poručíme větru dešti než přirozenému vývoji. Ale dejme tomu, zarazilo mě, že předpokládáte, že si vyrobím část elektřiny sama. V činžovním domě těžko, to je asi jako kdyby se předpokládalo, že ve sklepě budu těžit ropu, abych mohla jezdit na benzin. Dále pak ten průměrný nájezd, jsem z Prahy, možná byste se divil, jaká je průměrná rychlost při ježdění po Praze, věřte nebo ne, od Vašich 60 km v hodině je dost vzdálená. A ani to rozdělení neodpovídá, většinou po Praze ve všední den moc nejezdím, ale o víkendu najedu výrazně víc. A máte pravdu, elektromobilem jsem nikdy nejela, pokud nepočítám autíčka na pouti, ale to ti úředníci, kteří to nařídili, také ne.

2 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
5 0
možnosti
VV

Jsou uz dnes a ta Werichova slova z forbiny ke hre potopa to bajecne vystuhuji.

0 0
možnosti
MK

Vážený autore, jsem jeden z těch, kteří pod vaším minulým blogem upozorňovali na problémy nabíjení vs. přenosová soustava. Na můj příspěvek jste mi odpověděl lakonicky:

"Omyl. Ale o tom opět někdy příště."

Dychtivě jsem čekal, co nám ono PŘÍŠTĚ přinese. Očekával jsem nějakou strategii jak přenosovou soustavu upgradovat na vyšší úroveň. Nedočkal jsem se. Místo toho mi tady tvrdíte, že někdo bude nabíjet jednou za 9 dní, jiný dokonce jednou za 19 dní. To považuji za naprostý nesmysl.

Samozřejmě, že každý má nějaký svůj pravidelný nájezd. Ale auto má i proto, aby ho v případě nutnosti mohl použít k řešení neočekávaných situací. A těžko něco vyřešíte, když budete mít k dispozici třeba jen jednu devatenáctinu kapacity. To opravdu nedojedete moc daleko.

Takže toto vyše vysvětlení opravdu neberu a znovu pokládám svou otázku ohledně nedostatečné kapacity přenosové soustavy. Odpovíte mi napodruhé něco realistického?

3 0
možnosti
VV

A jak casto tankujete nyni?

Jednou za 9 nebo jednou za 19 dni?

1 0
možnosti
OT

Jestli to má někdo popletené, jste to vy. Nesmysl, který píšete:.......... "Průměrný nájezd tedy byl 10 500 km za rok. Což je 29 km denně. Jestliže tento „průměrný“ osobní automobil jezdil průměrnou rychlostí 60 km/h, tak jel pouze 29 minut denně. Jinými slovy každý den stál 23 hodin a 31 minut!" ..........To, že někdo najede v průměru 29 km denně neznamená, že je skutečně každý den najede. Většinu dní nenajede třeba nic a potom třeba 300. A kde budu po cestě nabíjet? A jak dlouho. Jděte se s elektroauty vycpat.

0 0
možnosti
VV

Jaksi vasemu prispevku nerozumim. Pro vas musi kazde auto jezdit 24 hodin denne?

Kdyz jsem jeste jezdil autem do prace, bylo to rano pul a vecer pul hodiny denne.

Zbytek stalu bud v podnikove podzemni garazi, nebo doma v garazi.

0 0
možnosti
Foto

Problém zdejších odpůrců a pochybovačů je v tom, že se snaží vidět budoucnost podle současných či lehce zastaralých informací.

Někdy na počátku 70. let se na mne obrátil Hifi klub, abych pro jakési ministerstvo uvedl nějaké příklady budoucího rozvoje elektroniky.

Zahleděl jsem se do koule a uvedl krom jiného tohle: satelitní mobilní telefon, přepisovatelné CD a programovatelné logické obvody.

A máme je? Máme, jen to nějaký čas trvalo.

V r. 1956 vyšel Velký technický slovník, sestavený zajisté slovutnými badateli a profesory. U hesla Edison stálo, že jde o jakéhosi amerického podnikatele, a u hesla kybernetika: "Kybernetika je buržoasní pavěda, která ..."

Vážení brblalové, zkuste se v mysli přenést o 10 až 20 let do budoucnosti.

1 0
možnosti
OT

A vy jasnovidče víte jak to bude za 20 let vypadat?

0 0
možnosti
PK

Zajímalo by mě, jaký je Váš názor na použití elektromobilů (v případě zákazu spalovacích motorů) v MHD (zkoušelo se, ale přestalo - asi se neosvědčilo, nemyslím kolejová vozidla a trolejbusy), složek záchranné systému a policie (s ohledem na možný výpadek proudu - i dlouhodobý - v případě katastrofy, teroristického útoku nebo války) a vojenské techniky?

1 0
možnosti
Foto

Když shoří sklad PHM, tak co?

I u nás se zkouší autobus MHD, viz:

http://www.nebakov.cz/texty/pe07_2017.pdf str. 2

1 0
možnosti
PT

No nechat si poradit od majitele elektromobilu, abych si koupil elektromobil, to je stejné, jako si nechat poradit od majitele vysavače Rainbow, abych si koupil tenhle absolutní zázrak ve vysávaní za 100 tisíc, aby ze mě také byl jeden z nadšených obhájců tohohle zázraku ve vysávání, ve skutečnosti neskladné a nepraktické vysávací obludy, co se prodává za cenu mírně ojetého automobilu. :-) Elektromobil by byl dneska dobrý jako další vozidlo rodiny na nějaké popojíždění ale to by musel stát cca něco jako normální auto.

S těmi výpočty, že bychom na nabíjení všech elektromobilů potřebovali cca 1 blok Temelínu, to máte asi pravdu, ale potom mě dorazila vaše diskuze, že uhlí v budoucnu zrušíme, jádro nedostavíme a zvykneme si na to co zbyde, takže elektřina a automobily budou jen pro vyvolené "elity" jako třeba vy a nikoliv pro nějaké "bigoše" z fabrik.

Jen jestli se vám potom ale nezhroutí to vaše dotační sluneční podnikání a nestane se z vás také jeden z těch "bigošů" nebo jestli se potom třeba "bigoši" nenaštvou a nevypálí vám "vyvoleným elitám" vaše nemovitosti......... :-)

5 0
možnosti
Foto

Já se byl v železářství zeptat, jaké by mi doporučili stavební kolečko (trakař). Pan šéf s čímsi přijel ze skladu, dal mi do ruky držadla a řekl, stiskněte tuto páčku. A vono to jelo samo!

Už i do toho trakaře strčili elektromotor a baterku. Hrůza! ;-D

0 0
možnosti
OD

Pište, pište, nevzdávejte. Držím palce.

2 0
možnosti
VV

Ano, kdyz si budete chtit koupit elektromobil budete se ptat kociho od fiakru ve Vidni jake ma s elektromobilem zkusenosti.

Tak jste to myslel.?

1 0
možnosti
MS

Práce na noční směny bude mít jednu výhodu - bude možné nabíjet auto doma sluneční energií. Ale jak bude moci dobíjet Sluncem drtivá většina lidí, kteří pracují přes den? ;-)

2 0
možnosti
MM

V práci - už nyní ta mnohé firmy dávají jako benefit.

Nebo to lze i takhle: https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=770775

2 0
možnosti
Foto

E elektroaut musíme připočítat energii spotřebovanou při vyšších jízdních odporech kvůli vyšší hmotnosti elektromobilu – tím horší, čím vyšší je požadovaný dojezd – a energii na topení, odmlžení a odmrazení skel, které je u spalovacího motoru „zdarma“. Pak spotřeba hypotetické náhrady všech osobních automobilů elektrickými bateriovými nabíjenými „přes noc“ je zhruba polovina spotřeby ve fosilních uhlovodíkových palivech, tedy zhruba 65 PJ neboli 18 000 GWh. Produkce Temelína v obou blocích při celkovém výkonu 2 GW je menší než 15 000 GWh za rok, zdánlivě potřebujeme „jen“ o něco více než dva bloky Temelína pro toto zajištění průměrné spotřeby za předpokladu stejné mobility. Jenže my předpokládáme nabití, byť pomalé, přes noc, tedy za nějakých šest až osm hodin. Pro osmihodinové nabíjení z celkových 24 hodin, po které vyrábí GWh elektrárna, tedy potřebujeme třikrát větší výkon. Takže ne dva bloky, ale nejméně šest, reálně spíše sedm nových bloků o výkonu 1 GW.

1 0
možnosti
VV

Pane Kindel,

Tesla model 3 vazi uplne stejne jak jakekoliv jine auto stredni tridy.

Co kdybyste si o tech autech neco precet nez napisete takovy nesmysl?

2 0
možnosti
  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1166x
Technik, konzultant, obchodník - již 30 let.

Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.

Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz

Seznam rubrik