Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A k těm "nabíječkám" v bytových domech - ve skutečnosti nejde o žádnou nabíječku, ale o prachobyčejnou zásuvku u parkovacího místa. Už aby to bylo! V našem domě je budeme instalovat dodatečně, protože mít na parkovacím místě zásuvku od vlastního elektroměru je zdaleka nejjednodušší řešení pro všechny zúčastněné. Jedná se o cca 20 metrů kabelu na každý byt, který developer ušetřil, abychom ho teď natahovali s řádově vyššími náklady.

1 0
možnosti
Foto

Jak máte do toho domu dimenzovaný přívod? Kolik je to kW na byt či parkovací místo?

1 0
možnosti

Může mi někdo vysvětlit, co Vás lidi nutí psát o něčem, co psal někdo, kdo o elektromobilech evidentně ví velké kulové a vychází z informací, které se o elektřině naučil na základní škole?

Tady máte elektromobil, jak se brodí vysokou vodou a kličkuje mezi spalováky:

https://youtu.be/cBYFo6fXPvU

Slyšíte, jak řidič a pasažér řvou bolestí, jak jimi prochází 400V DC? :-)

1 0
možnosti
Foto

On pan autor už i ty základní poznatky pozapomněl.

Měl by, až nastartuje, vyndat jednu fajfku a strčit tam hřebík, a pak nám napsat, jak daleko letěl. ;-D

1 0
možnosti
Foto

A jak řešíte při povodni domovní instalaci?

U auto se spalovacím motorem jsou např. zapalovací svíčky a spousta další elektroniky. Když to navlhne, jste také v háji.

Víte, jaké napětí je na svíčkách?

Trochu vody v benzínu, v karburátoru, v rozdělovači - už pan autor zažil?

A víte, jaký je rozdíl mezi motorem u člunu a v autě?

Být technickým antitalentem je snadné. ;-(

0 0
možnosti
Foto

Co se týče napětí na svíčkách, tak to dost závisí na druhu motoru.

Svíčky o vysokém napětí jsou jen u aut se zážehovým motorem. U vznětových motorů jsou žhavící svíčky jen na napětí palubní sítě (obvykle 12V).

0 0
možnosti

Zelení magoři v EU asi předpokládají, že výměna stávajících aut za e-auta proběhne v takovém poklidu, jako proběhla výměna žárovek (wolframových) za úsporky (výbojkové se rtutí), které vzápětí trumfly LEDky.

Já se obávám, že to tak jednoduché nebude. Naše civilizace stojí a padá na dopravě. I osobní. To kvantum lidí, kteří jsou na individuální dopravě závislí zatím má čím jezdit. Až se jim začnou dělat problémy, tak se asi kvantum lidí nase.e a začnou dělat problémy oni.

A nebo nastane něco jako středověk, kdy panstvo jezdilo v kočárech nebo na koních a zbytek se coural pěšky okolo vesnice.

2 0
možnosti
Foto

Pavle, nenapadá, a ani se mi nechce, ale chce se mi z elaut zvracet. Dobře popsané, proto přeji DOBRÝ DEN!R^

0 0
možnosti

A83l74e27š 89N72o16v88á18k

20. 7. 2021 10:54

krásným českým ekvivalentem pro "hands free" je "bezruč".

"elektromobil" na svou českou zkratku ještě čeká, možná to bude "euto" ?

0 0
možnosti

Je videt, ze jste znalec jazyku pane Novaku, a znate jeho nejslavnejsi basen. Nam ji z narizeni akademika Zdenka Nejedleho cpali do hlavy ucitele od rana do vecera.

0 0
možnosti

K názvu elektromobilu: napadá mne elbil, obchodní značka Elbant. ;-)

0 0
možnosti

Běžný občan je laik a nelze na něj přenášet odpovědnost za bezpečnost u nás zakoupeného zboží. Tuto odpovědnost má stát (resp. členský stát EU), který každý výrobek zkoumá a schvaluje, třeba tu šuntovou čínskou nabíječku. Co dělat s elektromobilem v případě záplav by mělo být uvedeno v návodu k použití.

0 0
možnosti
Foto

Máte třeba ponorné čerpadlo? Je také na elektřinu a můžete ho do vody ponořit. Asi div techniky. ;-D

1 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS