Děkujeme za pochopení.
M95i12r54e58k 15B24a88u13t10s15c62h
Pro pana Dvořáka
Vodík je ideální palivo budoucnosti, protože neobsahuje ten prokletý uhlík, který z výfuku letí jako CO2. Uhlovodíková paliva jsou fúúúj!
A teď trochu reality. Benzín = 44,5MJ/kg = 31,15MJ/litr. Vodík kap. = 119MJ/kg = 8,46MJ/litr. Protože benzín = 700g/litr, vodík kap. = 71g/litr. Tudíž je vodík sice na litr 10x lehčí, ale má v tom litru 3,7x méně energie. Takže aby mělo auto stejný dojezd, musí mít 3,7x větší objem nádrže (velice kryogenní, protože mínus 252°C)
Stlačený taky není moc ideální, má prťavou molekulu a rád mizí sebemenší dírečkou. Difunduje rád do kovů a způsobuje vodíkovou křehkost, ba i korozi.
Energetické náklady na stlačení 350Bar jsou cca 30% jeho energetického obsahu. Zkapalnění je ještě nákladnější. Kryogenní nádrž nemůže být pod tlakem, takže denně odfouknou 3% obsahu.
DPO Ostrava si pořizuje myslím dva vodíkové autobusy, protože bude testovat celou tu vodíkovou srandu na odborné úrovni. Ale pro osobní auta to nevidím moc růžově. Vždyť ani LPG si na pumpě nesmíte načepovat sám. No a o hustotě pump na H2 se zatím nemá cenu bavit.
P49a70v73e16l 13D82v35o16ř21á82k
Podobný autobus jezdí v Neratovicích. Viz
http://www.nebakov.cz/texty/pe07_2017.pdf
str. 2
Podrobnější informace získáte od autora článku.
Problém nádrží už vyřešili dávno, bohužel už ten článek z odborného časopisu nemám.
Výhoda vodíku je v tom, že jej lze vyrábět elektrolýzou při dostatečné sluneční činnosti, takže pro akumulaci energie je vhodný.
Celá ta záležitost s elektrovozy má ještě jedno pozadí - strategické. Získat menší závislost na ropě od podezřelých dodavatelů.
Z69d55e60n59ě36k 18M70a51t86u67š50k47a
Všechno, co bylo kdy prosazováno direktně, dříve nebo později neslavně skončilo.
P17a79v48e69l 70D49v56o46ř93á45k
Rozvoj elektromobility brzdily řadu let firmy, které jsou příjmově závislé na zisku z prodeje ropy a pod. Např. stále očekávaný vodíkový pohonný systém byl dopracován k provoznímu nasazení už asi před 30 lety.
Takže je logické, že musela rozvoji pomoci poněkud direktivní metoda. Protože nebyly zachovány rovné podmínky soutěže.
Zkuste si zjistit, jaké škody na ŽP dělá třeba těžba ropy, její transport, zpracování a distribuce.
Zkuste tento pohled: musíte mít doma TV s metrovým displejem? Copak by nestačil Tesla Color s krásnou skleněnou obrazovkou? Víte, jaká technologická náročnost je u výroby té skleněné baňky ve srovnání s TFT či OLED technologií?
On je tu jeden faktor, který se objevil v jedné reklamě na auto:
"A potřebujete vůbec takový vůz?" - "Ne, ale CHCI HO!"
P69e26t78r 16B98u13r49i96a61n
Takže když tady už 30 let máme vypracovaný funkční vodíkový pohon a po novu máme i direktivy schopné ho prosadit, tak kde je? Proč musíme spalovat uhlí, drancovat zemi a produkovat hromady škodlivin k zavádění elektromobily, o které lživě tvrdíme, že je údajně ekologická?
- Počet článků 25
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 777x
Píšu to sem mj. i proto, aby nikdo nemohl říct, že "on to věděl a nic neřekl".
Autor není od dubna 2023 členem žádné politické strany, či hnutí.