Středa 23. června 2021, svátek má Zdeňka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 23. června 2021 Zdeňka
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J49a43n 98R34á82ž 1249123494160

Nechci se ponořit do sáhodlouhých úvah na předmětné téma. Nemá to význam.

Takže krátce můj názor : Všechny odkolony od přírodou daného "normálu", jakých jsme (jen) v naší civilizaci v posledním období svědky, se nám v blízkém období vymstí. A nejedná se jen o homosexuály, neb je toho víc.

PS. Pro ty, kdo by mne chtěli považovat za nepřátelsky zaujatého k homosexuálům. Dlouhá léta se přátelím s homosexuálním párem, žijícím spokojeně v partnerském vztahu přes dvacet let. A neznám nikoho, kdo by byl tak ostře naladěn proti šaškárnám jejichž sředobodem homosexuálové v poslední době jsou.

+34/0
doporučit
9.5.2021 19:08
Foto

P30a89v17e88l 10V52é57b40r 5979212792321

Myslím, že hlavním (a oprávněným) důvodem odporu proti "manželství pro všechny" jsou stupňující se požadavky sexuálních menšin. Není jasné, kde jejich požadavky skončí. Již nyní vyžadují adoraci ohledně své sexuální poruchy (ano, jedná se o poruchu, byť nezaviněnou a tudíž odsouzení nehodnou), jejíž součástí je požadavek na manželství pro stejnopohlavní páry. Místo aby byli rádi, že nejsou vystavení ani posměchu, ani pronásledování, tak si vyskakují a neví, co by.

+32/0
doporučit
9.5.2021 18:46
Foto

J74i28ř10í 72D92o25u62t87n48á47č 3157156565473

nejen že je to nesmysl, je to i blbost ..asi jako veganskej stejk .. navíc homomanželství by přineslo i jinou definici osob do něho vstupujících, takže žádní ženiši, žádné nevěsty .. je to stejný jako tlak homolobby na zákaz otce, matky a nahrazením rodič jedna a rodič dvě ... ostatně překvalifikování duševní poruchy na 70 pohlaví je taky výmluvné :-/

+26/0
doporučit
9.5.2021 19:00
Foto

J24i10ř16í 72K30i88n58d63l 2468197773927

Manželství je symbol spojení ženy a muže. Je to důležitý symbol. Celá západní civilizace dlouhodobě směřuje do horoucích pekel právě proto, že ztrácíme symboly.Manželství je po staletí považováno za určitý symbol, což ostatně řekl ve svém slavném citátu již první československý prezident T. G. Masaryk: Rodina je základ státu! Rodina myšleno jako muž, žena a společní potomci. Manželství jako svazek muže a ženy zásadní hodnotou, která má být státem chráněna. Manželství není jen socioekonomický uměle vytvořený konstrukt, ale že to je hodnota, která si zaslouží ochranu a respekt ze strany státu. Hodnota manželství se nevytváří. Vychází z tradice, kultury, historie naší evropské civilizace. Není to něco, co bychom tu uměle vytvářeli.Evropská civilizace se posunula do doby nárokové společnosti. Zvykli jsme si více než v minulosti, že máme na všechno nárok. Skutečně máme všichni mít nárok na uzavření manželství? Svazek dvou osob stejného pohlaví není správné nazývat manželstvím. Protože manželství je vyhrazeno muži a ženě. Ti jsou v tomto svazku schopni naplnit všechny funkce, které manželství, potažmo rodina má plnit. Nic více, nic méně.Homosexuálové spolu samozřejmě mohou žít a heterosexuálové by je neměli jakkoliv diskriminovat v tom smyslu, že by jejich soužití znevýhodňovali. Ale respektujme to, že to nebudeme nazývat manželstvím.

+17/−1
doporučit
10.5.2021 9:11
Foto

J30o97z77e14f 62K39o57s77t27e68l79a33n19s31k85ý 8865282819526

Najväčšou demagógiou LBGT lobby je, že povýšenie registrovaných partnerstiev na manželstvo sa hetero populácie vôbec nedotkne. Ale samozrejme dotkne, a to radikálne. Budú sa musieť zmeniť učebnice a osnovy v školách, ale aj v škôlkach. A rodičia proti tomu nič nebudú môcť urobiť. Bolo by to nezákonné. Sudcovia nebudú môcť odmietnuť prípady, ktoré sa týkajú takýchto homo manželstiev. Rovnako sňatkoví úradníci nebudú môcť odmietnuť zosobášiť homosexuálny pár.

Tých "drobností" je veľa a ťažko ich všetky domyslieť dopredu. Istí si však môžeme byť tým, že LGBT aktivisti budú cielene vyhľadávať ľudí, ktorí by - napr. z dôvodu vlastného presvedčenia - odmetali robiť horeuvedené úkony, a zničia im kariéru. Pretože kto nie je LGBT, je automaticky proti ním. Aspoň z ich pohľadu. Na Západe na to existuje množstvo príkladov.

+13/−1
doporučit
10.5.2021 3:39
Foto

M11i83l52a15n 43Š40ť91a48s59t42n26ý 8648632635247

Již jsem to v nějaké diskusi psal. Ideálním kompromisním řešením pro všechny by bylo, kdyby svazek homosexuálů zůstal i nadále registrovaným partnerstvím s tím, že by se do Občanského zákoníku dala jednoduchá úprava, že partneři v registrovaném partnerství mají stejná práva a povinnosti, jako manželé. Homosexuální páry by tedy již neiritovali prudérní občany tím, že chtějí být nazývání m a n ž e l i, a přitom by dosáhli toho, o co jim hlavně jde - mít právo dotazovat se na jeho zdravotní stav, být zákonným zástupcem případných dětí partnera, možnost dědit po něm, případně nějaké další související právní úkony . To by myslím nikomu z nás heterosexuálů nemuselo vadit.

+12/−1
doporučit
9.5.2021 19:48
Foto

M32i41c89h69a43l 51P75a97u69l95í40č35e48k 2203675715765

Jako obvykle v podobných diskusích, objevuje se tu často argument ve smyslu, že "co mě přímo neohrožuje nebo neovlivňuje, má být automaticky povoleno". Jenomže tím lze vyargumentovat prakticky cokoliv. Když se bude někdo cizí chtít oženit s palmou, tak mě to s mojí manželkou také nijak neomezí, stejně tak manželství někoho s kusem nábytku, s 10 ženami, se svou vlastní tchýní, se psem, koněm, sebou samým atd., těch možností jsou spousty. Znamená to, že to všechno má být automaticky povoleno? Já si třeba osobně myslím, že ne. Plně stojím za níže zmiňovaným názorem, že vztah muže a ženy má být brán jako upřednostňovaný symbol. Mimo jiný i symbol toho, proč tu všichni na světě jsme (jsme tu jen a pouze díky heterosexuálnímu vztahu našich rodičů - muže a ženy, ničemu jinému). A tento symbol by neměl být znevažován tím, že na jeho úroveň budeme dávat i řadu jiných, často klidně až recesistických kombinací a vztahů. Mně se toto znevažování třeba nelíbí, proto bych to nerad podporoval svým veřejným souhlasem.

+13/−4
doporučit
10.5.2021 10:01
Foto

R28i37c35h90a46r54d 72S69i32e46m19k27o 9840526254699

Jednoduchá otázka, kterou si už kladu desítky let, jak to Bůh myslel:

Proto opustí muž svého otce i matku a přilne ke své ženě a stanou se jedním tělem.

Jak se může muž a žena stát jedním tělem? Nenapadá mne nic jiného, než ve svém potomku. Kdy se část genetického kódu obou spojí v jednom těle. Toto nelze prohlásit o jiném spojení, než muže a ženy.

+7/0
doporučit
9.5.2021 18:07
Foto

R55i16c63h55a37r21d 18S58i18e53m44k47o 9980656984489

Docela dobře zpracovano.

Proto opustí muž svého otce i matku a přilne ke své ženě a stanou se jedním tělem.

Mnozí říkají, že Bůh tímto výrokem ustanovil institut manželství, stalo se tak před zhruba 6 tisíci roky.

Tehdy nebyl na zemi nikdo jiný, než jeden muž a jedná žena.

Dávat slovu manželství jiný význam než biblický, je pouze následkem bezbožnosti.

A diskutovat s bezbožníky nemá praktický význam.

+11/−3
doporučit
9.5.2021 17:31
Foto

M74a53r86t45i35n87a 40M93o44u96d72r29á 7380873516219

Nejsou ti homosexuálové jaksi zpozdilí, když tak urputně usilují o něco, co už mezi heterosexuály jaksi neletí, od čehož heterosexuálové houfně upouštějí (a preferují mnohem volnější svazky)?

+6/0
doporučit
9.5.2021 18:57
Foto

R87o20s78t63i60s18l31a90v 26C26a42h38a 6103377327331

Citovat paragrafy je sice hezke, ale k nicemu, kdyz jde prave o to, ze by se ty paragrafy mely zmenit.

BTW, neni v rozporu s ucelem manzelstvi, kdyz ho uzaviraji lide, kteri nemohou, nebo nechteji mit deti, pripadne uz deti odrostou a uz je neni nutne vychovavat?

+6/−1
doporučit
10.5.2021 15:40
Foto

J80o20s78e19f 97K37o34š30í27č32e60k 7911245453390

Dobře zpracovaný a solidně vyargumentovaný článek, karma. Za mne bych k tématu dodal, že je to věc pod moji rozlišovací způsobilost - a co jsem se tak o tom bavil s pár lidmi kolem, všem je tohleto téma víceméně šumafuk. A vidím kolem sebe především shodu na tom, že se tihleti 4% nějak moc naparují - až to působí dojmem, že my, co jejich sexuálním způsobům nehovíme, jsme jaksi - méněcenní. Možná by se mohli trošku uklidnit, není to tak daleko od nás, kde za tyhlety sexuální praktiky házejí praktikanty ze skály, resp. z mrakodrapů (tam kde je vysokých skal nedostatek). - - - - Jinak při pověstné míře promiskuity téhleté hlasité menšiny si tipují cca 95% rozvodovost. Třeba bude víc práce pro právníky, a protože 4% neutráceli za děcka, tak by ta práce mohla být i nadstandardně placená. Takže já jsem v zásadě pro.

+6/−1
doporučit
10.5.2021 0:17
Foto

M78a65r92i36e 20J55a30n83d23o45v65á 8541193705966

Tentokrát absolutní nesouhlas. Naopak naprostý souhlas s tím, co napsal pan Šťastný. Kdyby se registrované partnerství postavilo po právní stránce na stejnou úroveň, jako manželství, nemusí se tyto věci vůbec řešit. Ale proč by páni poslanci dělali něco jednoduše, když to jde dělat složitě.

+6/−1
doporučit
9.5.2021 20:16
Foto

P65e44t68r 50B94u57r77i71a11n 4891816534438

Dobrý den, chci vstoupit někam, kam nesplňuji podmínky vstupu. Mohli byste, prosím, ztropit bulvární virvál s trochou hysteráku mixovaným s vydíráním, aby mi to posléze bylo umožněno?

Za odpověď děkuji. Jaroslav Závistivý

Dobrý den, není problém. My jsme už rozflákali i takové veličiny, jako je dodržování zákonů na předměstích měst, právo na podobu soukromých reklam, volbu Miss, udělování Oscarů, rasovou rovnost, či tržní výrobu automobilů. Jen nám napište o co máte zájem a co vše by mělo být cílem našeho nátlaku.

Vaši lidskoprávní aktivisté

+8/−3
doporučit
10.5.2021 13:26
Foto

J42a84n 69Z97á11t80u13r58e44c43k94ý 9223343887942

Ještě před pár lety bylo Pluto planetou. Již není. Ne proto, že by utrpělo střet s jiným vesmírným tělesem a explodovalo, ne proto, že by ho vcucla černá díra, jež už navěky ze sebe nic nevydá. Pluto přestalo být planetou sluneční soustavy proto, že se na tom usnesla skupinka lidí z planety Země. No a teď považte, co je proti tomu nějaké definiční změna manželství, respektive definiční změna pohlaví jednoho z manželů. To je jako myší prd ve vichřici.

+6/−2
doporučit
9.5.2021 23:04
Foto

J94a61n 71S79v20a55t34e94k 4573547933

Máme se ženou na problém "manželství pro stejnopohlavní páry" stejný názor - naše manželství to neohrožuje.

A když vidím, že většina manželství našich vrstevníků je již rozvedena, je vidět, že institut manželství pro mnohé z nich nepředstavovalo to, co bylo manželství pro naše rodiče a prarodiče - jakýsi přístav jistoty, do kterého se vraceli každým dnem svého společného života.

A jestliže fakticky svými postoji a přístupem k manželství (typu "prostě jsem to zkusili, ale nevyšlo to, tak jdeme od sebe dál") většina lidí institut manželství fakticky znehodnocuje, tím spíš se divím, proč je zrovna mezi Čechy tolik odpůrců "manželství pro stejnopohlavní páry".

Na druhou stranu - kdyby gayové a lesby nebyli ve svých názorech tak "zaťatí", kdyby souhlasili s tím, že by se stávající institut "registrovaného partnerství" změnil co se týče práv a povinností na "manželství" (vyjma použití tohoto pojmu pro "svazek stejnopohlavních párů"), měli by zřejmě větší podporu většiny lidí v jejich jinak oprávněném úsilí o narovnání práv a povinností lidí v manželství a lidí v "registrovaném partnerství".

Zbytečným "tlačením na pilu" ztrácejí homosexuálové u některých původních sympatizantů podporu a to zcela zbytečně.

+5/−1
doporučit
9.5.2021 22:30
Foto

R43i31c86h30a34r30d 73S75i49e80m59k95o 9550176894939

Ještě přispějí jiným pohledem. Apoštol Pavel byl občan Říma a měl povědomí o poměrech, které panovaly v Římě i císařské rodině. Byl znalcem starého zákona i povolán Bohem k službě Bohu. Když psal svůj list do Říma, napsal kromě jiného toto:

Poznali Boha, ale nevzdali mu čest jako Bohu ani mu nebyli vděčni, nýbrž jejich myšlení je zavedlo do marnosti a jejich scestná mysl se ocitla ve tmě.

Dále řekl: protože ve tmě se nedá dobře rozpoznávat dobro od zla, a lidé nechtějí světlo Boží, Ježíše, vydal je Bůh jejich vlastním bezbožným představám. Jako první uvedl pro Římany nejznámější charakteristiku, homosexualitu a lesbické vztahy. A potom uvedl všechny nejcharakterističtější projevy zla. Tady je zlo totéž co tma bezbožnosti.

Toto jsou souvislostí jeho listu do Říma.

V době, kdy se někteří bezbožníci snaží vzkřísit ducha Říma, můžeme vidět stejné způsoby.

Údajně v rámci tolerance zavést něco, co nakonec vedlo ke konci světové říše. To nemá se svobodou a torenanci nic společného. Jde o světovládu.

+5/−1
doporučit
9.5.2021 18:51
Foto

Z16b98y34n54ě81k 33S87y76c15h37r20a 7735337854600

Ačkoliv s Vámi v řadě věcí nesouhlasím, tak tentokrátR^

+4/0
doporučit
9.5.2021 17:07
Foto

D74a49n55a 86K68o37p56e23c69k90á 8598224548245

Jsem heterosexuální žena a žiju už třicet let ve šťastném ,,tradičním" svazku zvaném manželství. S manželem jsme marně přemýšleli, jak by naše ,,tradiční" hodnoty mohly být ohroženy sňatkem homosexuálního páru. Na nic jsme nepřišli, stejně jako naše děti ne. Asi jsme tedy málo ,,tradiční", ale budeme se s tím už muset nějak vyrovnat.:-)

+8/−5
doporučit
10.5.2021 7:15
Foto

J11o75z33e12f 65K39o87s58t30e48l60a97n97s53k29ý 8925632119266

Asi najlepší článok, ktorý som na túto tému čítal. R^

Dovolím si len jednu malú poznámku:

"V přírodě existuje spousta druhů, které vytváří homosexuální svazky. Jako třeba sloni, lvi, delfíni, tučňáci..."

Toto tvrdenie LGBTI je samozrejme nezmysel. Sloni, resp. slonice žijú v rodinách. Sú to zvyčajne matka so svojimi dcérami, vnúčkami, sú tam tety sloníčat a pod. Je možné, že sa tam občas nájde aj slonica, ktorá nie je príbuzná, ak si ju nejaká slonica "adoptovala". Ale je to matriarchálna spoločnosť. "Šéfkou" je zvyčajne najstaršia slonica a a samce v skupine žijú len ako mláďatá a krátkodobo v prípade párenia. Staršie slony žijú osamote, mladšie samce niekedy vytvárajú tlupy adolescentov.

Podobne, len trochu inak je to u levov. Smečku tvoria levice, ktoré sú zvyčajne sestry či inak sú príbuzné. Krátkodobo síce môžu žiť aj bez samca, ale skôr či neskôr si nejakého vyberú. Pokiaľ sa im samec nepáči, napr. preto je že príliš mladý, tak ho vyženú.

Jediné čo som čítal, že vraj delfíni občas utvárajú niečo ako homosexuálne páry. Ale potvrdené to nemám. Delfíni tiež žijú v rodinách. O tučniakoch som nikdy nepočul ani nevidel žiadny dokument.

V každej spoločnosti sa nájdu a aj v minulosti našli jedinci, ktorí šírili bludy. Tragédiou našej spoločnosti je však to, že sa ľudia nechávajú týmito bludármi oblbnúť.

+6/−3
doporučit
10.5.2021 3:25
Foto

P93e98t30r 15B61u13r35i78a51n 4211836904728

R^

+3/0
doporučit
9.5.2021 23:07
Foto

J75a32n 90S35k44ý50p30a29l30a 7857902352471

Manželství je finanční instituce. Vždycky tomu tak bylo. Primárním účelem manželství jsou majetkové vztahy.

Nelíbí se vám homosexuální manželství? Tak do takového manželství nevstupujte. Nikdo vás nenutí.

Jediný pravý důvod, proč někteří odmítají přiznat homosexuálům možnost manželství, je že by přišli o svou exkluzivitu. Exkluzivitu, o kterou se nijak nezasloužili, ale kterou mají a některým jiným chtějí upřít, aby se cítili nadřazení.

Jsem těžce hetero, pohled na nahatého chlapa mě nijak nevrušuje, mám dvě úžasné děti s krásnou ženskou. Ale dělá se mi zle z lidí, kteří mají potřebu někoho jiného omezovat v tom, co nikomu neubližuje.

+9/−10
doporučit
10.5.2021 6:49
Foto

I17v39o 58S68p50á97l95e21n37ý 5290123540278

Institut manželství ztrácí svůj lesk a homosexuálové tím také argumentují. Ale řekněme, že se někdo pokusí manželství zfunkčnit a udělá z něj zásluhovou instituci. Pokud třeba z manželství nevzejdou tři děti nebo spolu nestrávíte 10 let, tak se žádné výhody manželství konat nebudou. Vznikne z fikce homosexuálního manželství stejný tlak, jako tlak bezdětných feministek, který vedl ke zvýšení věku odchodu matek do důchodu? Jako matka se nerovná ženě, tak manžel se nerovná sexuálnímu partnerovi. A pokud takovou právní fikci rovnosti rolí zavedeme, tak ztrácíme možnost pracovat s kvalitou těchto rolí. Proč by homosexuální manželství nemělo požadovat finanční kompenzaci za nemožnost čerpat státní výhody na děti, když nemožnost mít děti vyplývá z jejich sexuální orientace? Taková diskriminace je ústavně zakázana a její právní realizaci brání právě nutnost mít v manželství zároveň ženu i muže. Obě pohlaví si tedy rovně mohou vzít pohlaví opačné a takový svazek nevylučuje automaticky nikoho z možnosti mít děti a čerpat na ně výhody. Stejnopohlavní manželství je ale ze své podstaty neplodné a bude tak nezákonně finančně znevýhodněno.

Pochopitelně jde o nedomyšlený důsledek právní fikce rovnosti pohlaví, sexuální orientace a dalších, se kterou se pro takové situace nikdy nepočítalo. Rovnost mezi Čechem a Apačem nedává Čechům právo volit apačského náčelníka. Ani když si pomaluje obličej, zapíchá si peří do vlasů a bude tančit kolem ohně. Stejně tak ani právní fikce rovnosti mezi heterosexuálem a homosexuálem nedává právo čerpat výhody pro rodiny stejnopohlavním párům.

+4/−2
doporučit
10.5.2021 3:10
Foto

M50i62l14o19š 16F19. 64P69e34c32h30a38r 3673291600955

Díky za pěkné čtení. Nasdílel jsem na FB.

+3/−1
doporučit
10.5.2021 0:38
Foto

F73i78l44i23p 35V65a27j49d92í51k 8433926760631

Co je špatného na tom když se dvě lesbičky vezmou a nechají se uměle oplodnit? Ony zachovají svoje geny.

+4/−3
doporučit
9.5.2021 22:56
Foto

J93i70ř33í 89K32o78n66r25á75d 8843268825472

Pane, láska má tisíce podob a žádné paragrafy na tom nezmění vůbec nic...

+4/−3
doporučit
9.5.2021 19:57
Foto

K14a35r48e22l 39S76t59r41ž54a32n19o13v24s96k86ý 1698225665

Já se starám o vlastní manželství a ostatní mi jsou srdečně jedno.

+2/0
doporučit
11.5.2021 12:17
Foto

Z30d76e57n67ě36k 66B44á39r37t26a 6172631687381

Tyhle etymologické hrátky jsou dost komické. To je stejné kdyby jste tvrdil, že otec nemůže být rodič, protože nikoho neporodil....a slovo plodič v češtině prostě nemáme. Slovo manželství je pouze slovo a význam tohoto slova se může rozšířit. O nic nejde...

+2/0
doporučit
11.5.2021 10:21
Foto

B19o82h78u44š 67H13a30v62e10l 7140622257108

At si založí s.r.o.

+2/0
doporučit
9.5.2021 19:13
Foto

P79e29t63r 69K37o15r71e58c61k70y 2553667223541

Málokdo ví jak žil , zejména své poslední roky hrdina LGBT komunity Foucault, je to nehezké čtení...

Ač agnostik a neznalý písma jsem se kdesi dočetl, že největší vědci, jakými byli třeba Descartes, Pascal, Leibniz a další , považovali kdysi víru za slučitelnou s vědou, a dokonce pracovali na logickém důkazu existence Boží.

A dnes, .......populární filozofové považují své humanitní pavědy za nekompatibilní nejen s vírou, ale zejména s klasickou morálkou, kterou považují za přežilou.

A to je právě ten problém dnešní společnosti, že elity, co ji vedou, pohrdají jak logikou, tak morálkou a tak řešíme co v blogu psáno...

+2/0
doporučit
9.5.2021 17:24
Foto

D94a46v32i24d 47D68i49r74g15a 7245171358

Přiznám se, že je mi asi sympatičtější člověk, který říká, že podstatou manželství je láska, než člověk, který ho vnímá jako institut pro tvorbu a výchovu dětí, ve kterém láska není středobodem.

Navíc manželství bez dětí (a děti bez manželství) nejsou dnes nic neobvyklého, což validitu argumentace poněkud podlamuje.

+3/−3
doporučit
11.5.2021 11:01
Foto

K54a63r10l23a 57N63o72v51á43k58o18v61á 4464352625657

Vám to asi s logickým myšlením moc nejde, co ? Nejprve citujete, že manželství je svazek muže a ženy, pak o kus dál najedete na ustanovení, kdy nelze manželství uzavřít, a protože tam není nic o homosexuálech, dojdete k tomu, že homosexuálům nikdo manželství nezakazuje.

Jistěže ne, ale s opačným pohlavím. Gay si klidně může vzít ženu a lesba muže (koneckonců se tak děje, pokud si dotyčný nedokáže sám sobě přiznat, kdo ho vlastně přitahuje, případně je k tomu dotlačen třeba společenským tlakem, když nechce zklamat rodiče apod.).

Ale homosexuálové chtějí uzavírat stejnopohlavní manželství, nikoliv brát si opačné pohlaví.

O té větší stabilitě dohodnutých sňatků by se taky dalo s úspěchem pochybovat. To, že je spojovaly majetky, společenské postavení apod. a malá, skoro žádná možnost manželství ukončit (každý nebyl král Jindřich VIII., který manželky, se kterými už nechtěl být, jednoduše buď popravoval nebo si ustanovil vlastní církev, aby mohl své manželství zrušit) nic nevypovídá o funkčnosti takových manželství. To, že nemůžete z klece ven, ještě neznamená, že se vám v té kleci líbí.

Mimochodem, že se význam slov mění uzákoněním, je naprosto běžné. Zákony mívají ustanovení, nazvaná "výklad pojmů", kde se uzákoňuje, co který pojem pro účely zákona znamená. A ten výklad jde někdy proti obecně vnímanému významu toho pojmu. Nevím, odkud berete, že ke změně významu slova je nutná nějaká celospolečenská potřeba.

Jinak ten váš závěr, kdy byste upřel manželství nejen stejnopohlavním párům, ale i těm, kdo děti z důvodu věku už mít nemohou, je fakt bomba. A co ti, kdo je nechtějí nebo se ukáže, že je mít nemohou až časem ? Když žena do nějaké doby neotěhotní, budeme jejich manželství anulovat ? Nebo jaká je vaše představa ?

+6/−12
doporučit
10.5.2021 9:34
Foto

J60a30r18o87s10l90a75v 67F62a80r47d77a 9401407536588

Euroatlantická společnost vychází - zatím - z křesťanství a zatím tomu tak, přes ataky všech možných i nemožných šíblých západních pokrokářů je, a to chca nechca i pro ateisty - a pro pořádek - já jsem nekřtěnec ateista. A kanonické právo podstatu manželství definuje jednoznačně. Osobně nemám nic proti tomu, aby se osoby stejného pohlaví milovaly a pro společný život s/družily, ale jsem zásadně proti tomu, aby si pro svůj vztah vynucovaly pojem jednoznačně spojený se svazkem dvou osob určeným především k plození dalších generací! Kán. 1055 - § 1. Manželský svazek, kterým muž a žena mezi sebou vytvářejí nejniternější společenství celého života, zaměřené svou přirozenou povahou na prospěch manželů a na zplozeni a výchovu děti, je mezi pokřtěnými povýšen Ježíšem Kristem na svátost. https://www.manzelstvi.cz/Dalsi-dokumenty-cirkve/Manzelstvi-podle-Kodexu-kanonickeho-prava.html

+2/−1
doporučit
9.5.2021 21:04
Foto

J55a30n 79Z26á93t61u56r97e13c48k13ý 9603873237612

Prekvapuje me, ze odmitate argument spolecenske apelu jako nekorektni (...25 zemi uz takova manzelstvi uznava, my bychom tedy meli taky...). Protoze v podstate cela Vase argumentace proti stejnopohlavimu manzelstvi stoji prave na predpokladech celospolecenskeho pohledu na tradicni manzelstvi a jeho ulohu a odmitani individualnich potreb. To je porad same "nepamatuji si, ze by nekdo direktivne zmenil vyznam slova...", "vetsina povazovala neco v manzelstvi za prvotni a neco az za druhotne", "v manzeltvi slo lidem hlavne o...", "oni manzelstvi ani nepotrebuji, staci jim vztah...".

Z meho pohledu argument spolecenskeho apelu ci pruzkumu verejneho mineni z drivejsich dob pouzivate porad, na ukor prozkoumani veci samotne, v niz jde jen o neoatrnou zmenu v definici manzelstvi.

+4/−11
doporučit
9.5.2021 17:16
Foto

V10l43a85d19a54n 92F97a46j54k72u34s 3558949812343

Neskutečně mě baví, jak je najednou hájena instituce manželství. Když se asi polovina dětí rodí mimo manželství a polovina uzavřených sňatků se rozvádí.

Ale dobře, berme to tak, že je manželství posvátné a ve své podstatě posvěcené Bohem a určené k plození dětí.

Měl bych jeden návrh. Není tedy z mé hlavy, ale docela mě zaujal. Co kdyby pojem "manželství" byl vyhrazen pouze pro akt, uskutečněný při posvátném obřadu církve (jakékoliv) a pro všechny ostatní, včetně svazku stejnopohlavního páru, byl zaveden pojem "sňatek".

V tom případě by z hlediska češtiny bylo vše naprosto v pořádku. Pojem "manžel" a "manželka" by byl vyhrazen pouze pro lidi, kteří uzavřeli církevní svazek, pro ostatní by byl například ustanoven pohlavně neutrální pojem "choť".

Tak by v podstatě nebyla dehonestována instituce manželství, která by zůstala posvátná a měla by ten nádech zvláštnosti a všichni ostatní, tedy i gay a lesbícké páry, by uzavírali sňatek.

Protože - pokud se dvě svéprávné, plnoleté bytosti rozhodnou, že spolu chtějí žít, něco budovat, starat se jeden o druhého a milovat se, mělo by jim být umožněno, aby si tu druhou bytost vzali. Registrují se auta, psi a...LGBT lidé.. Protože - to, že je manželství primárně určené k výchově dětí, to snad už, z důvodů, které jsem uvedl nahoře, dnes nikdo nebere vážně. Pak by logicky nesměl uzavřít např. dvacetiletý muž manželství se sedmdesátiletou ženou - a ze zákona jim nic nebrání. Nebo by se nesměly vdávat ženy po menopauze - což je natolik diskriminační, že se to ani neodvažuju navrhnout.

Manželství je hlavně právní akt. Jedním "ano" si vyřešíte spoustu věcí. Dědictví, vyživovací povinnost, spolu nabytý majetek, případnou péči o potomky.

A k té péči o potomky - mám ve svém okolí několik mužů, kteří jsou homosexuální a mají z předchozího manželství děti. Konkrétně tři. Pokud by měli své děti v péči, jejich partneři, kteří jim pomáhají s výchovou, by logicky chtěli mít možnost se o děti starat v případě nějaké nehody.

+3/−9
doporučit
9.5.2021 18:39
Foto

V13i27l63é13m 90B15a82r48á65k 4686617899966

Manželství není nic jiného než výraz pro zvláštní typ smlouvy, která upravuje vztahy. Opičky kolem (hloupé mudrování a rady osoby s řetězem na krku) jsou jenom opičky (podotýkám, že jsem ženatý).

Takže je naprosto správné, když dva stejného pohlaví jsou ochotni uzavřít tuto velice těžkou smlouvu.

Pro mě je spíše podivné, když dva spolu žijí bez smlouvy, nemají odvahu ji uzavřít, nebo když žena žije v sodomii se sociálním úřadem.

+1/0
doporučit
11.5.2021 9:42
Foto

M51a71r16t73i66n 85B76r96a53u44n 2144627311439

No jo, ale vy vycházíte z toho, že celý svět se řídí jazykem českým, protože ani slovanský kořen zde neplatí. Víte například jaký je výraz pro manželství v ruštině? Rozhodně nemá základ v muž a žena. Takže ten váš odkaz na slovník jazyka českého je k ničemu

+1/0
doporučit
9.5.2021 20:48
Foto

V71l31a37d11i13m30í23r 39H57l69u59c58h19ý 7379137699883

Jsem plně přesvědčen, že pokud by dostali stejná práva v registrovaném partnertví, budou křičet, že jsou diskriminováni, protože chtějí být MANŽELÉ!!!;-D

Nikdy nebudou mít dost!

+1/−1
doporučit
10.5.2021 8:01
Foto

V33o46j56t57ě30c61h 48S30m24e48t95a15n73a 8299988380839

Trapné slovíčkaření a sémantické hrátky jak v samotném blogu, tak i zde v diskuzi. Homosexuální páry si zaslouží TOTOŽNÁ práva, shodující se s definicí běžného manželstvím, jak se tomu bude říkat je úplně jedno.

Neexistuje jediný důvod, proč by tak tomu nemělo být. Všem zaprášeným konzervám doporučuji smířit se s nevyhnutelným vývojem moderního světa a společenského dění.

+2/−9
doporučit
11.5.2021 13:35
Foto

M49a75r43t41i60n 85O75š37m42e58r13a 6174376670680

Pokud by smyslem manželství bylo založení rodiny a výchova dětí, tak bych musel souhlasit, ale na tom stojí a padá celý argument, když pomineme poznámky na okraj o zvířatech, etymologii apod.

Podle statistik ČSÚ se téměř polovina všech a mírná většina prvorozených dětí v ČR rodí mimo manželství, přibližně polovina prvních sňatků se rozvádí a u dalších to progresivně stoupá, průměrná životnost manželství je 13 let což k výchově dětí nemůže stačit. Manželství zkrátka nefunguje tak jak si to autor představuje a s rodinou ve skutečnosti, evidentně (viz. statistiky), souvisí spíš jen okrajově. Proč dnes vůbec někdo vstupuje do manželství nevím, ale jisté je to, že institut manželství zastaral jako pilíř rodiny.

Uzákonění forem manželství dříve nemyslitelných až rovnou absurdních je jen dalším stupněm vývoje/změny tohoto uspořádání (manželství). Pokud byste opravdu byl konzervativec tak budete spíše brojit proti tomu jak dnešní tzv. manželství vůbec vypadá, protože z toho nezbylo nic než karikatura sebe sama ve srovnání se stavem ještě na konci druhé sv.v.

Manželství, které jde například kdykoli bez rozvést bez udání důvodu, je v něm legální nevěra atd. já vůbec nepovažuji za manželství, takže za mě: ať je legální třeba manželství opice s cihlou, manželství zdegradovalo až na úplné dno a má dnes zhola nulovou hodnotu. Když do tohoto nesmyslu chtějí vstupovat homosexuálové, nevím sice k čemu si myslí, že jim to bude dobré, ale klidně ať tam vstupují.

+1/−5
doporučit
12.5.2021 2:31
Foto

F49r73a25n38t83i86š24e10k 74K61š81í16r 2749426515

Vše se vyvíjí. Správný postup je ten, že zvyšujeme svobodu jednotlivce. Tedy takový stav, kdy bude uzavírat s kým chce jaké chce svazky.

Další náhled je ten, zda uzavíráním manželství lidí stejného pohlaví bude někdo znevýhodněn, nebo zda se tímto aktem zasáhne do práv jiných lidí. Pokud ne, tak nechápu nikoho, kdo chce mluvit do způsobů života druhých lidí.

+1/−5
doporučit
9.5.2021 17:47
Foto

R95a39d58e79k 53P63o92l54i91c85k69ý 6801913291884

"Nutno ovšem dodat, že dnešní společenská situace je již značně odlišná, původní významové motivace se do značné míry setřely, takže není obtížné nalézt v databázi Českého národního korpusu velké množství dokladů, v nichž je slovo manželství užíváno v souvislosti se svazky stejnopohlavních párů."

Toto je z vašeho odkazu. Jako obvykle se snažíte manipulovat pravdou když tvrdíte, že etymologický je vše jasné.

Navíc je tam i jasné uvedeno, že sice u Slovanů bylo důležité, že v manželství jsou níž a žena ale jiné národy to mají postaveno neutrálně.

+1/−5
doporučit
9.5.2021 17:39
Foto

J26a16n 21P38a45v34l54í83k 2107102615611

Stejně jako pojem rodina se může změnit i pojem manželství. Jak vypadá rodina dnes? Dřív to byli rodiče s dětmi, dnes to jsou kromě rodičů také další partneři neboli otčímové a macechy, k tomu jejich rodiče, tedy místo dvou babiček čtyři, čtvero dědečků, tet a strýců nepočítaně. A když se těch partnerů nasbírá během života víc, tím širší je ta rodina, čímž pokrevní příbuzenství zůstává v menšině . Takže si myslím, že i pojem manželství čeká proměna, kterou nikdo nezastaví. Institut manželství se ostatně také proměnil od dob, kdy sňatky schvalovali nebo přímo dohadovali rodiče, což je dnes již překonané. Nevidím nic pobuřujícího na tom, když budou mít stejná práva heterosexuální i homosexuální páry, jsou to všechno lidé. A domnívám se, že nové generace to budou přijímat jako normální.

+1/−7
doporučit
9.5.2021 19:24
Foto

P42e65t97r 14S69k62á98c16e17l 6774779869

Co dodat? Snad tohle:

Již stréček Křópal, jehož pořady byly v rozhlase vyhledávány našimi předky, říkával:

"Bodó se dit věce, že to hani pravda nebode!" Byla ještě tetička Křópalka a Jozéfek Melhoba (Václav Šindler). Je pochován na Ústředním hřbitově v Brně.

0/−1
doporučit
11.5.2021 22:46
Foto

R25a85d80e69k 46P96o26l43i17c55k71ý 6641983631144

Oni sněd býčí vytváří vztah s nějakou konkrétní krávou...?

Píšete blbiny.

0/−7
doporučit
11.5.2021 15:41

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz