Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Většinou s Vámi souhlasím, ale tentokrát to není tak úplně jasné. V každém případě nějakým zákazem by se tržní prostředí řešit nemělo. I když ta cena vlaku určitě není předražená. Po silnici by to stálo víc. Nejen phm , ale i dálniční poplatky a amortizace.

1 0
možnosti

Z Paříže do Bordeaux je to necelých 600 km. Pokud ta cesta vlakem stojí 100 euro, tak nám to pro jednoho cestujícího vychází na 17 centů na km, to je 4,33 Kč/km. Myslím, že do toho se při troše snahy vejde jak palivo, tak dálniční poplatky a amortizace (uvažuji vůz nižší střední třídy).

Pro více cestujících už to bude cenově vycházet jednoznačně ve prospěch auta. Časově je na tom vlak lépe (údajně 4 hodiny, oproti 6 hodinám v autě).

1 0
možnosti
Foto

Jinak, cena letenky Paříž-Bordeaux a zpět je srovnatelná - ceny začínají cca na 5.200 Kč.

2 0
možnosti
Foto

Ono to opravdu nemá smysl letět tam, kde jsem vlakem pod dvě a půl hodiny. Tak třeba Paříž-Lyon se jede vlakem TGV dvě hodiny. Ale to je z centra do centra. Když se připočte čas na cestu na a z letiště a čas strávený na letišti před a při nástupu, apod., tak se dostaneme možná i na čtyři hodiny z centra do centra.

Ani cenově to vlastně nevychází hůř. Jak na letadlo tak na vlak je třeba koupit s předstihem, aby se dostala dobrá cena. A u letu je třeba připočítat cenu za dopravu na a z letiště.

V Evropě v podstatě nemá smysl letět tam, kam dojedu za méně než (nebo asi tak) za čtyři hodiny. Tak u nás nemá smysl létat z Prahy do Brna, ani do Bratislavy a ani do Vídně (leda, že se jedná o přípoj k dalšímu letu).

1 0
možnosti

je opravdu "zvlastni", ze nekdo vydelava...teda - "zvlastni" to je pro paní Ditetovou...

1 1
možnosti

....Cílem ekologie má být ochrana životního prostředí.....

Ale toto se netýká dnešních kapitalistů.Za komunistů nám výrobky vydržely 20 a více let.Dnešní doba vyrábí šmejdy, které sotva vydrží 7 let, tak se musí stále kupovat nové.Takže do dvaceti let životnosti za komunistů musíte mít nejméně 3 což znamená více elektřiny, více vody, více odpadu, více benzínu a nafty na dovoz komponentů, více benzínu a nafty na rozvoz hotových výrobků, více papíru na návody, více papíru na balení, více plastu na zabalení, více dřevěných palet na přepravu.

Zkrátka všeho více.Jenže takto nad tím nikdo nepřemýšlí.V diskuzích mně píší, že ale staré výrobky sežerou více elektřiny.Jenže kolik elektřiny spotřebuje starý spotřebič a kolik elektřiny je potřeba na výrobu 3x více spotřebičů?

Mým rodičům vydržela vodárna Sigma Olomouc 60 let.Už dosloužila a když jsem hledal na netu novou, tak mně nejvíce dostala recenze od jednoho majitele nové vodárny, kterou vychvaluje, že mu vydržela při denním používání 8 let???

Kolik těchto vodáren si musím koupit aby mně vydržely tolik co stará?A to nás bylo 5 členů rodiny a 10 arů zahrady, která se v létě stále zalívala.

Takže kapitalismus ničí více životní prostředí než komunisti.

3 1
možnosti

P49e52t70r 23D58r52a90p17a68l

13. 4. 2021 12:00

a žebřiňák ste mohl dokonce dědit po generace

0 1
možnosti

I75v94o 39B58o21u87š62e

13. 4. 2021 11:15

No vidite, takovy je svet - vzdycky na vsem nekdo vydela a vzdycky to zaplati lide. Ale to vam mohli uz davno rict tatinek a maminka.

3 0
možnosti

Když je uvedená cena jízdy TGV, kolik bylo za letenku ?

5 0
možnosti

to by mě též zajímalo...

0 0
možnosti

P17e28t11r 65D70r27a81p39a34l

13. 4. 2021 10:45

nebylo by košer napsat, kolik stojí letenka, aby bylo srovnání, jestli je ten vlak o tolik a zda vůbec dražší?

2 0
možnosti

Ano, ale "ekonomická", včetně ekologie, ne ty za jednu korunu. I když platily jen pro pár míst.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS