Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Šahám do své praxní nůše a tedy rozkládám svá vejce praxe ! MHD je druhem, Veřejné služby. Je i politicky podporována, neb drží nálady lidu - spokojenost. Čím více to jezdí - tím lépe, klasika ! Ideální za doby Poldovky - Šachet. Furt se cosi i překopávalo, pak účelové spoje i na sídliště před barák ! Peněz dost, družba s ropou - paráda ! Nic se neměnilo, vše navyklé - Pouze letní JŘ se vyměnily - za zimní ! Všichni spokojeni velice ! Řidič busu autorita ! ...

Po r. 1989 mega proměny. Profil zaměstnanosti - špičky jiný ! Už to nelze udržet - nesmírně drahé ! Dotuje to zřizovatel - Magistrát. Čili hledání úspor. Šílené, kdy Výběrové řízení vyhraje ten levný = Šetří na mzdě řidiče. Optimalizace - Tam kde jede dopravní prostředek jeden - Proč by měl jet souběžně druhý - Tram - bus - trolejbus ? Obsluha zajištěna - Cestující je dožrán, musí přestupovat, klasika !

Doba popostoupila a prachy už fakt nejsou ! Podříznuté daňové příjmy - odraz rušení Superhrubé mzdy - obce nemají prostředky ! Podobně pokles HDP, pokles samotných příjmů přepravce - Lidi prostě nejezdí. Nárůst nemocenské + ošetřování + 100% karanténíkům ! Klasika, kdo může, tak se od volantu hodí marod !

Naopak erupce nákladů vstupů + tlak na zvyšování mezd všech. Vzniká fuga - co s ní ? No co by, řešení jsou možná jako vždy - 1) Zvýšit cenu přepravného, 2) Nenápadně omezovat přepravu - nasazením JŘ SO-NE i na režim PO-PÁ. Já říkám za sebe - Chvála bohu, že již směny nepíši, co je opravdu na smyčku nad psacím stolem ! Je otázkou , jak Magistrát komunikuje, jak se snaží o rozumná opatření a jak vysvětluje . :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 303
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 496x
Chodím rodným městem a dívám se za vrata...

Seznam rubrik