Diskuse
ŘSD: proč nestavíme?
Děkujeme za pochopení.
P48e44t97r 24Š35i67n17d25e56l28á17ř
Mnohé diskusní příspěvky čtenářů víceméně potvrzují, že ačkoliv v okolních zemích kolem Česka se dálnice normálně staví, v Česku se o stavbě dálnic na příslušných ministerstvech vlády pouze vytrvale a vesele žvaní.
P61e62t86e80r 91N45e10š40v98a45r95a
Jestli prosadí EU elektromobily, tak stejně žádné dálnice potřebovat nebudeme. Jednak aut bude málo (kdo může dát milion za dotovaný elektromobil?) a jednak při dálničních rychlostech se hrozně rychle vybíjí a nemá skoro žádný dojezd. Tak naco ty dálnice stavět?
A38l17e79š 60L17i27s98o82v14s51k24ý
S autorem musím nesouhlasit. Dálnice se staví jak o závod, VMO už brzo bude mít každé krajské město, rychlostní železniční koridory už vedou ze západu na východ a z východu na západ a leckde jinde, a to všechno proto, že našemu národnímu budování nechybí Boží požehnání, protože je poctivý, spravedlivý a konkrétně třeba při restitucích velmi velkorysý, vrací ochotně a bez průtahů každému, kdo má nárok. Zkrátka, přej a bude ti přáno. :-DDD
A56l58e50š 93K15r22a44t57i40n93a
Pane Kmente, s tím oddáleným obchvatem Třebíče nemáte pravdu. Byl by mj. nutný dlouhý a extrémně drahý most přes Stařečský potok s následným zářezem ve směru na Terůvky. Také zábor ekologicky cenné půdy v ZPF by byl trojnásobný. Taková stavba se postaví, za cca 50 let. Třebíč teď potřebuje rychlé řešení v podobě zárodku městského okruhu. No a I/23 v polovičním profilu není uvažovaná ani na obchvatu Vladislavi. Jednoduše tady nejsou intenzity. Financování EU dále souvisí s core network a dále s ekonomickou efektivností, ne s parametry.
J23i16ř13í 47K69m16e54n16t
Oceňuji, že máte starost o bonitní pole kus od Třebíče. Kéž byste měl stejnou starost o stovky vzrostlých stromů v Terovského údolí. Tato zeleň je přitom pro Třebíč velmi cenná. Zmizí komplet, místo ní budou vysoké betonové zdi a smrad z tranzitu, který bude Třebíč zbytečně zatěžovat. A ten nesmyslný 9m vysoký tunel pod Borovinou bude stát kolik? Ten bude ještě dražší než ten most který zmiňujete. Zárodek městského okruhu plný křižovatek se semafory a jen 2 pruhy? To opravdu pomůže... Ohledně intenzit - když Vám někam povede fakticky polňačka jako je mezi Třebíčí a Brnem, intenzivní doprava tam nebude nikdy. Některé úseky jsou pro tranzit skoro nesjízdné. Ale když postavíte rychlostní komunikaci, místo zatraktivníte a intenzity přijdou. Dnes je Třebíč "zapadákov" protože je úplně mimo hlavní tahy, chybí jí rychlé spojení s okolím. A Váš průtah s 50 km/h to nijak nevylepší. Pomohla by rychlostní komunikace Brno - Třebíč - Telč - České Budějovice pro kterou je ale plánovaný průtah nepoužitelný špunt.
M98o96j56m45í13r 47R46o69d42e53n
Tak nevím, rozdíl mezi námi a Polskem je vysoká hustota osídlení, dále je zde role místních lidí, jež nechtějí mít dálnici za humny, a tak vstupují či napadají řízení ohledně trasování dálnice anebo povolovací proces. Každou chvíli to je v televizi.
J89i11ř64í 70K41m19e49n78t
Ano, taky napadám trasování R43 které je už dnes přežité, jen se hodí líným úředníkům, kteří odmítají vedení mimo intravilán. Vést tranzit středem sídliště jen proto, že tam před skoro 100 lety tenkrát po polích za městem dálnici někdo připravil? Díky prosazování konfliktních a nezákonných tras se u nás nestaví.
Š66t85ě55p94á82n 50B52i19c38e17r88a
Můj známý se podílí na výstavbě dálnic a už před léty tvrdil to samé. Dálnice se kvůli bohaté mostní lobby staví trasami, aby bylo co nejvíce mostů a kromě vysoké ceny se do budoucnosti zakládá průšvih s opravami a údržbou, protože životnost mostu je cca 40 let. Vypadá to tak, že u dálnic funguje dál to, co tu zavedla ODS s ČSSD. Propojení byznysu s politikou a kdo se podílí, chce se přiživit.
P16e67t94e88r 38N68e69š78v21a54r12a
Tak projektová životnost běžných mostů je 100 let, velkých mostů a tunelů 300 let.
Jestli si myslíte, že je možné protáhnout bezkonfliktně trasu dálnice nebo rychlostní železnice přes Českou republiku, tak si to zkuste. Když ohnete jenom stéblo trávy, tak se vznese vřesk "ekologů" až k měsíci.
Víte co zastavilo jednu dobu výstavbu dálnice D8 přes Krušné hory? "Ekologové" (musím psát v uvozovkách, neb jinak by to byla urážka opravdových ekologů jako byl kdysi třeba Josef Velek) našli na stromě ptačí hnízdo. No a pravidlo je, že strom, na kterém je ptačí hnízdo, se porazit nesmí. To by člověk ještě pochopil, jenomže to ptačí hnízdo bylo několik let staré a žádný pták tam nehnízdil! To bylo "ekologům" úplně jedno, v zákoně se píše, že strom s ptačím hnízdem se porazit nesmí, nepíše se tam, že by v hnízdě doopravdy musel nějaký pták hnízdit. A už rejžovali právníci a advokáti ze sporu.
Fuj.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky