Středa 27. ledna 2021, svátek má Ingrid
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. ledna 2021 Ingrid
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J24a40n 32V50a72š11á18t36k20o 7471437343179

Jsem cyklista i řidič, takže to z nám z obou stran. A možná kvůli tomu, ten odstup při předjíždění už dodržují už roky. A nemám s tím vůbec žádný problém. Nikdy by mě nenapadlo se nacpat mezi cyklistu a protijedoucí auto. Prostě zpomalím, počkám, že z protisměru nic nejde a obloukem ho objedu. A v nepřehledné zatáčce už vůbec ne. Ono, těch cyklistů na silnicích není zas tolik, že by to tak zdržovalo.

+34/−4
doporučit
1.12.2020 12:32
Foto

B78r36o37n78i37s50l74a22v 26H97e83d68b53á40v63n72ý 5914153528131

Každého cyklistu se snažím předjet co nejvíc od něj (jsem řidič i cyklista). Ale prostě stanovit nějakou míru 1,5 m je podle mě nesmysl.

+22/−1
doporučit
1.12.2020 10:11
Foto

M52i89r60o47s64l38a30v 67S76l21á41m95a 1891663375425

Samozřejmě že natvrdo 1,5 metru je kravininum ... Když rychlostí 20 km/h předjíždím bábu s chroštím jedoucí 10 km/h, tak odstup 0,5 metru úplně stačí, ovšem když v bočním větru předjíždí kamion jedoucí 90 km/h cyklistu jedoucího 50 km/h, tak ho může sfouknout i při odstupu 1,5 m ... Hlavně ale že budeme mít tabulky s mírami na "fšecko" ...

+18/0
doporučit
1.12.2020 11:24
Foto

J87a54n 72P51a85v73e12l 8233332658146

Existuje jedno základní pravidlo, které zná každý poučený laik, ale bohužel ho neznají zákonodárci. Mnohem důležitější než trest je vymahatelnost. Zákonodárci mohou udělat deset tisíc zákonů, ale pokud nezmění vymahatelnost, nic se nezmění. A jak? Co třeba uznávat jako důkaz nahrávky kamerou a trestat lidi, co nebezpečně předjíždějí? Stačila by trochu vůle, marketingu a spolupráce s cyklisty

Co se 1,5 m týče, záleží na rychlosti. Pokud auto jede o 10 km/h rychleji než já, nevadí mi 30 cm. Někdy to v dopravě jinak nejde. Ale ano, vadí mi 30 cm, když řidič kolem mě jede 90 km/h. To pak už je skutečně o život. Vytvořené proudy vzduchu zamávají hodně nechutně a ten pocit je hnusný

+14/0
doporučit
1.12.2020 12:58
Foto

J56o77s71e46f 54K37l80a13t 3369457763411

Jsem cyklista, řidič, chodec a návrh tohoto zákona považuji za naprostou pí......

+15/−1
doporučit
1.12.2020 23:06
Foto

M72o22j54m54í48r 85M52i71k62u73l35á40š 3149596785608

Již nyní má řidič povinnost dodržet od cyklisty (stejně jako od jakéhokoli předjížděného vozidla) bezpečný odstup. Je jen na něm, jak momentálně vyhodnotí situaci. Za mě je to takto dostačující.

+15/−2
doporučit
1.12.2020 11:37
Foto

J65i26ř57í 33S40c72h25m20i98d48t 5930503614845

Jelikož jsem cyklista i automobilista, tak chápu pohnutky, které vedou k takovým zákonům, nejednou se mi stalo, že jsem byl jako cyklista předjížděn nebezpečně, že mne šimralo zrcátko auta na žebrech, odstup platí i v jiných zemích, ale nevím jak přesně je to tam definováno, ale asi lépe, jelikož se tam na okrskách auta za cyklisty neplouží;-).

To s těmi cyklostezkami je problém proto, že je mnohdy projektovali duševně narušení jedinci, třeba kousek od nás je cyklostezka, která každých 30 metrů protíná přípojnou silnici a v těch 30 metrech jsou ještě vždy dva vjezdy k rodinnému domku, kde občas stojí auta a co 30 metrů je tam značka konec cyklostezky a pak zase začátek cyklostezky, takže tam využívá cyklostezku málokdo, jelikož je nesmyslně postavená.

Jeden nesmyl pak plodí jiný nesmysl.

Letos jsem měl v autě dvě krizové situace a obě byly způsobené cyklisty, takže ta statistika, že si za to mohou většinou cyklisté sami je asi pravdivá, bohužel cyklista může vyjet bez jakýchkoli znalostí pravidel silničního provozu na rozdíl od řidiče a pak se mnozí chovají zmateně a nepředvídatelně.

+8/0
doporučit
1.12.2020 20:59
Foto

M16i51r77o41s78l73a29v 56S74k46á22c42e92l 8147458168508

Je to absolutní nesmysl. Bezpečný odstup vozidel je kromě jiného dán jejich relativní rychlostí. Jestliže tedy cyklista pojede 25 km/h, je rozdíl, zda ho budeme předjíždět rychlostí 35 km/h anebo 70 km/h. Je to o ohleduplnosti. Jsem řidič, ale i sportovní cyklista. V obou případech se snažím chovat odpovědně a bezpečně. Aby mě někdo nepřijel a abych nikoho nepřejel sám. Ať se poslanci zabývají něčím důležitějším. Ale to by asi museli víc myslet a pracovat usilovně.

+8/0
doporučit
1.12.2020 10:23
Foto

L77a12d52i69s29l28a17v 41H49i38n43n49e47r 1574305105878

Cyklista má problém s nenadálou překážkou, např. s malým výmolem, kanálem apod.,která jej přinutí k malému vybočení z dráhy, což při necitlivé jízdě automobilisty může mít tragické důsledky. To je vše, co vede k této vyhlášce. Každý cyklista zažil situaci, která jej nemálo vystrašila a motoristé by si měli být toho vědomí. Nemyslím, že policie bude jezdit s metrem, ale bude hodnotit jízdu jen v případě nehody a vyhláška je varováním bezohledným řidičům. Mimochodem, nechápu třeba, proč mezi povinné vybavení kola nepatří zvonek. Tak jako silnějším účastníkem dopravy je vůči cyklistovi automobilista, on je nebezpečím pro chodce

+5/0
doporučit
1.12.2020 21:52
Foto

J12o33s61e81f 46S81u90k 4955110580924

jsem řidič OA i cyklista. Podle mne naprostá většina řidičů předjíždí cyklisty opatrně a navrhovanou vzdálenost dodržuje. Významně méně řidičů se tak ale nechová a je to velmi nebezpečné. Rozumím tomu, že pro těmto musí být jednoznačně řečeno, že bezpečná vzdálenost není 10 cm

+5/0
doporučit
1.12.2020 12:47
Foto

M59a82r27c93e12l 87S10t83a82r80ý 9458314593349

jde o stanovení kriteria, které by aspoň trochu tlačilo řidiče k bezpečnému předjíždění cyklistů - předjíždění s DOSTATEČNÝM ODSTUPEM

dnešní realita je, že řidiči cyklisty nerespektují, vrhají se do předjíždění když je v protisměru jiné auto, neodhadují správně rychlost cyklisty, řidiči mají zcela běžně v hlavě ten nebezpečný přístup, že když je plná čára a v protisměru žádný provoz, tak cyklistu objedou natěsno jen aby nepřejeli plnou čáru, a podobné zrůdné návyky ohrožující cyklisty. a to je třeba změnit.

+10/−5
doporučit
1.12.2020 10:19
Foto

M46a34r90t23i35n 98B64o21k91ů25v43k81a 6879959641

Karmu vám nedám.

1) ona velkoryse pojatá cyklo infrastruktura velmi často nedává smysl. Křižování silnic, stezky nakreslené po úzkém chodníku, stezky vedoucí odnikud nikam... ať je povinnost používat pouze dedikované stezky, u těch kombinovaných ať je to jen doporučení.

2) kolik silnic, kde nemůžete s legálním odstupem přejet cyklistu, znáte? Tak možná nějaké polní asfaltky, kde se s bídou minou dvě auta. U normální silnice není problém předjet cyklistu protisměrným pruhem. Kdyby se řidiči chovali jako lidi a předjížděli s dostatečným bočním odstupem, tak úprava 1,5 metru vůbec nemusela v zákoně být. Stačilo jen dodržovat paragraf o předjíždění.

Pláč nad nemožností předjet cyklistu mě nepřestává udivovat.

P.s.: jsem řidič s ročním nájezdem mezi 15 a 20 tisíci a cyklista s ročním nájezdem 3-5000.

+14/−10
doporučit
1.12.2020 12:02
Foto

P70ř78e33m26y57s48l 88Č55e26j54p 8448697308266

Autora článku nenapadlo,že mnozí nemají řidičský průkaz, a tak s z bodu A do bodu B přepravují jinými prostředky. Než motorovým dopravním prostředkem. A autor by měl vzít v potaz, že cyklisté nemohou za to, že z bodu A do bodu B to jde mnohdy jen po silnici. A ono je to hlavně o lidech, slušnosti, toleranci.

+9/−5
doporučit
1.12.2020 14:11
Foto

F15a31n87o39u31š 22H44r66u15š87k33a 2920949717344

Ten kdo jezdí na kole nebo má alespoň trojmístné IQ, ví kdy je nejlepší cyklistu předjíždět. Pro ty ostatní je tu tento předpis...

+4/0
doporučit
3.12.2020 10:54
Foto

S78t67a16n21i87s27l20a66v 97L42á75t97a44l 8458957801631

Dnes ráno jsem v protisměru potkal cyklistu (při -7°C), který si za sebou vezl vláček. První vagónek byl autobus a za ním několik osobních aut. Všichni očividně pospíchali do práce ;-D;-D;-D a museli jet 10-20km/hod.

Byl jem rád, že jedu do práce v protisměru :-P.

+4/0
doporučit
2.12.2020 12:17
Foto

S93t89e75v20e 22A93u57b73i51n 1354226288

pojedete 70km a kdyz prijedete na uroven cyklisty tak ohleduplne zpomalite na 20km a nikdo vam pokutu neda,tyhle zakony jiz davno existuji jinde a ono to funguje

+4/0
doporučit
2.12.2020 11:41
Foto

M38i34l54o93š 82Š90ť75a75s62t19n37ý 7867200310417

S tím půldruhametrovým odstupem je to jako s plnou čarou a starým Zetorem 25, taky jej někde bezpečně předjedete. Jezdím několikadenní výlety a nemohu si na chování řidičů stěžovat i přes můj bezpečnostní zvyk jezdit uprostřed svého pruhu.

+4/0
doporučit
1.12.2020 12:06
Foto

Z87d46e46n31ě68k 90M52a38t10u80š58k67a 7558226635246

změna z bezpečné vzdálenosti na nějakou absolutní hodnotu, v tomto případě 1,5 m, situaci nijak nenapraví.

+4/0
doporučit
1.12.2020 10:47
Foto

J74a83n 54K79o14m50á52r50e61k 1143149879412

Vláda i poslanci dnes perlí. Nejenže chtějí špehovat lidi rozhodnutím jednoho úředníka z nějakého "hygienického superúřadu", ale ještě vymýšlejí nelogický zákon o předjíždění cyklistů. Pokud by už něco takového mělo platit, tak by tam měla být výjimka pro užší komunikace, kde by zkrátka muselo stačit, že toho cyklistu nesmíte ohrozit, což je ostatně v zákoně i dnes. A ta volovina s ukládáním kol u zaměstnavatele je totální paskvil. Uvědomuje si pan předkladatel, že hodně zaměstnavatelů sídlí v pronajatých prostorách a tudíž mají hodně omezené možnosti rozhodovat o tom, co v těch prostorách bude a co ne?

+6/−3
doporučit
1.12.2020 13:15
Foto

M80a48r32e11k 72G26a85j15d87a 4903584476812

V tom případě pokud metr a půl odstup, zásadně změnit postihy za cyklisty nevyužívající mnohdy souběžné cyklostezky a cyklotrasy.

A taky zvýšit postihy za jízdu po chodníku.

Není možné, aby měla výhody jen jedna skupina účastníků silničního provozu.

+5/−2
doporučit
1.12.2020 22:26
Foto

T25o92m11á42š 17K30u50c54h23a22ř 3367751608831

Navrhuji kompromis, těch 1,5 m od cyklisty uzákonit jen na dálnicích. ;-)

Ale bez legrace, to opravdu někdo chce, aby se ve špičce autobusy hromadné dopravy plné lidí ploužily 10 km/h za jedním cyklistou? Protože na spoustě silnic prostě nebudou mít hlavně řidiči autobusů a náklaďáků při provozu v protisměru cyklistu předjet.:-/

+5/−2
doporučit
1.12.2020 11:47
Foto

J94a92n 79H17o85r47á50č68e10k 7202446535498

No pomalounku polehounku se nam snazi nasi zakonodarci protlacit holandskou cestu a to nebude uplna vyhra. Ale budiz rekneme, ze budeme reflektovat zmenu zakona ohledne vzdalenosti pri predjizdeni na druhou stranu ovsem:

1. cyklista ma absolutni povinnost pouzivat cyklostezky tam kde jsou a nesmi na silnici.

2. cyklista ma zakaz prejizdet po prechodu pro chodce na kole vyjma prechodu uzpusobenych pro prejezd cyklistu a to pouze mezi cyklostezkami.

3. jakekoliv poruseni povinnosti vyplyvajici ze zakona o silnicnim provoze ma pro cyklistu nasledek blokovou pokutu az do vyse 50 000 (100 000 ve spravnim rizeni)...

Z vlastni zkusenosti vim, ze cyklista dokaze byt na silnici hodne nebezpecny sobe a i ostatnim ucastnikum provozu jenom proto ze je bezohledny. Na druhou stranu kdyz jedu na kole a to i po silnici snazim se dodrzovat jedno zasadni pravidlo a to je neprekazet kdyz to neni nezbytne nutne a snad nikdy jsem nenarazil na ridice, ktery by me svoji jizdou ohrozoval. Vetsinou jsou opatrni, tak nevim o cem se tu vlastne bavime,...

+4/−1
doporučit
3.12.2020 9:30
Foto

M46i37l68a94n 62N31o66v68o37t57n59ý 2710961661895

Naprostý souhlas s článkem. Cyklisty předjíždím extrémně opatrně, ale odstup 1,5 metru a víc je totální nesmysl. To ho pak budete předjíždět za stejných podmínek jako osobní auto a někteří cyklisté jezdí opravdu pomalu.

+4/−1
doporučit
2.12.2020 14:38
Foto

L35u35k20á74š 95K64m11e20n93t 5209507604430

Obecně mi to protlačování pumpiček přijde trochu nesmyslné. Sami přitom nejsou schopni dodržovat ani těch pár pravidel, co pro ně platí. Nemají kola řádně vybavená, řádně osvětlená, jezdí často vedle sebe, nerespektují křižovatky, na křižovatkách nesmyslně kličkují mezi stojícími vozidly a rvou se do minimálních prostor, ignorují povinnost jet po cyklostezce místo po silnici. Při zelené je pak zase auta předjíždějí zpátky a cyklista tam působí jako překážka a brzda provozu. A chování některých na přechodech pro chodce, to je taky tragédie. Že mají na přechodu pro chodce přednost pouze když sesednou a kolo vedou neví, že přednost nemají když jej přejíždějí na kole nebo že na přechodu nesmí ohrozit chodce a při větším počtu chodců mají sesednout také neví, že na přejezdu pro cyklisty nemají přednost také neví.

Takže já tu novinku s 1,5 metry chápu ... slušný člověk se od nich opravdu raději drží minimálně těch 1,5 metru daleko.

+6/−5
doporučit
1.12.2020 12:52
Foto

L73u34k11á32š 71M75a11c17h 7843520400233

No tak za cyklistou chvili pojedete pomalu. Ono se vam nic nestane.

+12/−18
doporučit
1.12.2020 15:50
Foto

M39i27l35o65s32l56a24v 49J83o77s74í84f34k78o 6532816363582

99,9% řidičů se chová k cyklistům ohleduplně! Bohužel se najde několik zlobných úchylů, kvůli kterým se pak musí psát hrubé zákony.

+2/0
doporučit
2.12.2020 13:34
Foto

K10a51m79i15l 34D62o33l58e49z34e89l 6882276494672

co kdyby i cyklisti zacali platit za pouzivani silnic, stejne jako musi platit vsechna vozidla ?

+3/−4
doporučit
2.12.2020 9:16
Foto

T43o82m35á83š 83K38i87n92d46l 8929899558363

Jakožto autor kritizovaného návrhu si dovoluji zareagovat. Na komunikaci o šířce 3,5 m (nikoli 4 m) skutečně nebude možné cyklistu legálně předjet. To je komunikace, na kterou se nevejdou dva osobní automobily (typicky účelová komunikace s minimálním provozem). Těsné předjetí cyklisty není bezpečné. I tato situace však má bezpečné a legální řešení. Cyklista zastaví a tím umožní motoristovi, aby ho objel s menším odstupem.

Cyklisté údajně můžou za 75 % smrtelných nehod. Závěr této statistiky je však silně zavádějící. Počítají se do ní nejen nehody mezi cyklisty a motoristy, ale i nehody mezi cyklisty navzájem, mezi cyklisty a chodci a samonehody. Navíc vychází z velmi malého vzorku nehod v jednom roce. Pokud počítáme pouze nehody mezi cyklisty a motoristy, připočteme též nehody s těžkými zraněními a zprůměrujeme statisticky významný počet dat za posledních deset let, dostaneme se ke skutečně relevantnímu výsledku 38 % nehod zaviněných cyklistou a 62 % nehod zaviněných řidičem motorového vozidla.

Cyklista je povinen užít pouze stezku pro cyklisty, ale podle platného stavu není povinen užít stezku pro chodce a cyklisty (a těch je naprostá většina). Je to nebezpečný mýtus, kvůli kterému někteří motoristé nabývají pocitu, že cyklisté na silnicích nemají co dělat a snaží se je v tom smyslu „vychovávat“. Návrh vyjasňuje, že cyklisté na silnice patří.

Zaměstnanci již dnes mají právo na úschovu „propocených hadrů“ a právo na úschovu kol měli do 31. 12. 2006. Nicméně novela zákoníku se pravděpodobně vůbec nestihne projednat.

Pan poslanec Václav Klaus ml. mi slíbil, že se Trikolóra k tomuto návrhu novely zákona o silničním provozu připojí, čehož si velmi vážím.

Doporučuji ke čtení: http://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=180825, http://blog.aktualne.cz/blogy/pohled-zblizka.php?itemid=37622 a http://blog.aktualne.cz/blogy/pohled-zblizka.php?itemid=37298.

+4/−10
doporučit
2.12.2020 9:49
Foto

J47a47n 96R57á35ž 1589923404700

Představte si situaci, že na silnici třetí třídy pojedou dva cyklisté vedle sebe a když na ně zatroubíte, ukáží Vám prostředníček. Podle zásady, že když někdo jedná protiprávně jinému nezakládá důvod, jednat protiprávně také, nezbývá, než za těmi šprýmaři jet krokem třeba i deset km. Dobrá představa!

+1/0
doporučit
2.12.2020 18:19
Foto

J58i21ř10í 13K98o97n73r25á92d 8883568445652

Ještě z vlastní zkušenosti. Mimo různých testosteronů se silnými auty se nejhůře chovají ženy řidičky. Všeobecně. Nejen vůči cyklistům. Když pominu malování v koloně, věčné psaní sms zřejmě milencům, tak vůbec nejhůře na přechodech pro chodce. Mnohdy nedají přednost ani dětem před školou, což je u těchto konkrétních osob na pováženou... Pak jezděte na silničním kole, vždyť je to sebevražda.;-D

+1/0
doporučit
1.12.2020 22:33
Foto

J44i70ř56í 51L74i71e63t85a68v41e71c 8763319123859

Hrozná blbost

+1/0
doporučit
1.12.2020 20:30
Foto

I92v41o 91B90o73u13š22e 5752717828

Podle toho vaseho nakresu i kdybyste mijel cyklistu tesne, tak stejne budete mir leva kola na stredove care a zrcatko uz za ni. Buh s cyklistou a protijedoucimi. Doufsam, ze vas nikdy nepotkam.

+1/−1
doporučit
1.12.2020 19:39
Foto

V34ě88r93a 71B77e96n65e78š12o80v61á 2861789163280

Celý ten článek i debata je o vzájemné toleranci a intoleranci... jako cyklista chápu řidiče v autě a když do zatáčky, kam nevidí, počká a pak bez rizika předjede, mávnu mu jako dík... a nebo mu ukážu, ať jede a velmi často poděkuje on blinkry... a když sedím za volantem, dávám si hodně velký a hlavně plynulý odstup, protože vím, že cyklista není kvůli mně povinen jet bordelem a odpadem na hranici krajnice, přeskakovat zapadlé kanály aj.... tak se na tý silnici vzájemně respektujme..

0/−1
doporučit
5.12.2020 19:18

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz