Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Reaguji na výše uvedený článek pana Sarkoziho. Nevím, odkud čerpal, ale jeho informace se nezákladají na pravdivých údajích. Provozuji soukromé zařízení pro předškolní děti od r. 2013, následně DS. Na jedno dítě v žádném případě není skoro 10000,- Kč, jak uvádí. Budget, který je stanoven MPSV na měrnou jednotku= dítě je na provoz celé DS, a s tím souvisí i mzdy zaměstnanců, odvody za zaměstnance státu, provozní náklady na zařízení-elektřina, plyn, voda, pojistka na újmu, zákonné pojištění zaměstnanců apod. Máme i vlastní kuchyň, samozřejmě schválenou KHS, úklid prostorů zařízení, praní lůžkovin pro děti, ručníků, úprava a údržba vlastní zahrady pro děti, nakupování pro stravování apod. DS má pravidla týkající se KHS, HZS a ÚMO stavebního odboru na prostory, které jsou určeny pro DS dle zákona, které jsou dle BOZP přísnější než v MŠ, jelikož jsou zde děti od 1 roku. Všechny tyto výdaje (PO,BOZP)jsou hrazeny stále z jednoho budgetu a není toho málo, což mi nepřipadá, dle sdělení pana Sarkoziho, "jako ekonomicky výhodnější".

Je to práce velmi fyzicky i psychicky náročná(děti mají pleny, některé začínají chodit), ale jsou v malém kolektivu a je zde možnost individuálního přístupu k dítěti na rozdíl od MŠ. Považuji DS za velmi záslužnou, ale nedoceněnou službu mladým rodinám, kdy se může máma vrátit do práce a ví, že je o její malé dítě skutečně vzorně postaráno po všech stránkách.

0 0
možnosti

Pane Radku, děkuji, že se zajímáte o mateřské školy. Pravděpodobně jste jediný, který se učitelek MŠ a předškolního vzdělávání zastane! Nedejte nás, jsme Vám moc vděčny!!! :-):-):-)

0 0
možnosti
Foto

Dovolil bych si oponovat, jak které dvouleté děti. Moje dcera chodila od 2 let do standardní školky a měli jsme štěstí, že jí vzali, protože ten rok tu školku u nás v obci znovuotevřeli a měli první rok volná místa. Vzali ji jen proto, že byla na úrovni 3 letých, vcelku slušně mluvila, byla bez plín a nebrečela, když se jí vzdálila maminka. Bohužel, podle nějakého hloupého zákona, do doby, než dosáhla 3 let, tam mohla být jen na nějaký omezený počet hodin, už si to omezení přesně nepamatuji. Řešili jsme to pak i u zápisu do školy, museli jsme s ní absolovat vyšetření v pedagogicko psychologické poradně, aby jí vzali do školy v 5 letech. Tam naštěstí žádné diskriminační omezení kvůli věku není. Totéž by se klidně mohlo praktikovat u dvouletých při zápisu do školky, pokud zvládá stejné věci, jako tříleté, tak proč ho nevzít do školky? Ten věkový limit je nesmysl, měl by se posuzovat menální stav dítěte, když splní nějaký minimální standard dřív, tak by neměl být překážkou věk.

2 0
možnosti

Souhlasím s Vámi.

Asi jsme měli štěstí na rozumné ředitelky a personál, ale skutečně tomu bylo tak. Oni si to tam dokázali sami v té školce rozdělit, kdo patří do jeslí a kdo do školky a nepotřebovali k tomu žádné vyhlášky, ani dětské psychology.

Děti chodily rády do jeslí i do školky, ale po revoluci se muselo zavést do praxe přání pana prezidenta, který žádné děti neměl, ale dobře věděl, že jesle je třeba zrušit a děti mají být s matkou alespoň do 3 let věku. Jo a ještě bylo třeba zlikvidovat jézéďáky, zbrojní výrobu, paneláky a vývoz našich výrobků do Ruska.

Přání byla splněna, ale zubem času jsme pochopili, že to byla vlastně blbost a hledaly se způsoby jak toto co nejsnáz vrátit zpět.

:-):-):-)

2 0
možnosti

Dětské skupiny jsou naprostý úlet. Nelze říci ani, že by byly nesystémové, ony jsou naprosto protisystémové. Stát (MŠMT) se podle svých slov snaží vytvořit systém celoživotního vzdělávání, který počíná již mateřskou školou, ale ve stejnou chvíli miliardami přes jiné ministerstvo dotuje dětské skupiny, které jsou naprosto oficiálně hlídárnami bez jakýchkoli aspirací na vzdělávání. Symbolické proto je i to, že dětské skupiny nepatří pod MŠMT, ale pod Ministerstvo práce a sociálních věcí. Navíc je to uzavřená komunita, dětskou skupinu už si prakticky nemůže založit nikdo, kdo by už nějakou neměl.

Formálně jsou dětské skupiny neziskové, tudíž neplatí daně. Dětská skupina, pokud není zřízena neziskovou organizací - by neměla fungovat pro "cizí" děti, pouze pro děti nějak spojené se zřizovatelem - děti zaměstnanců a pod. Ale když tam děti zaměstnanců přestanou chodit, dětskou skupinu už nikdo nezruší, ta podmínka platí pouze pro založení skupiny, nikoliv pro provoz.

Dětské skupiny jsou dítětem marxistky Marksové Tominové, která na ně utrhla část budgetu z dotací EU. Maláčová už tak úspěšná nebyla, prachy nesehnala, a teď neví, co nimi. Takže vymýšlí koniny.

Co se týče peněz na chůvy pro dvouleté děti v MŠ: 1. září měla začít platit vyhláška, na základě které by chůvy byly povinné tam, kde mají tuším alespoň 4 dvouleté děti ve třídě (2 nebo 4, nejsem si jist a nechce se mi to hledat). Chůvy by byly placené z prostředků MŠMT. Ale EU ještě stále na chůvy v MŠ přispívá, tak se nahonem ta vyhláška pozastavila a chůvy (1 chůva na 2 dvouleté děti) jsou dál placené s prostředků EU. Ale jen v těch MŠ, které o to požádaly, není to automatické, je to dotace z OP VVV, a max na 2 roky, nejpozději do roku 2023. Takže MŠMZ skutečně tu miliardu šetří. Co bude pak, nikdo neví. Ani to, jestli ještě budou dětské skupiny nebo jak se to bude jmenovat...

3 1
možnosti
Foto

Děkuji za doplnění. Některé podrobnosti jsem do článku nedával. Psal jsem o nich už předtím jinde.

0 0
možnosti
Foto

Vážený autore, mám opodstatněné podezření, že se Vám „omylem“ dostalo řádného, možno říci i klasického vzdělání. Mám i obavy, že první vzdělávací procesy u Vás proběhly ještě za „starých“ dob. Mám proto prosbu. Za žádnou cenu neprozraďte, kde tomu bylo. Je totiž vážné nebezpečí, že minimálně ministr „školství“ nechá tyto, zatím pravděpodobně „neregistrované“ a proto „podezřelé“ vzdělávací zdroje zavřít.

1 1
možnosti

Opravdu, pane Sarközi, u vás vzdělávací procesy proběhly ještě za "starých" dob? Tipla bych si, že jste absolventem tzv. nové koncepce, která byla do základních škol zavedena ve šk. roce 1976/77, kdy se také základní devítileté školy změnily na osmileté ZŠ.

Nová koncepce byl průšvih jako Brno, učivo z dřívějších devíti ročníků se "nacpalo" do osmi a ještě se přidalo něco ze středoškolského (např. chemie). Penzum učiva bylo tak rozsáhlé, že téměř nezbyl prostor pro jeho procvičování a upevňování; mnozí z prvních absolventů nové koncepce se poznali ještě v dospělosti - většinou těžce zápasili s pravopisem a nejen s ním. Každým rokem se pak učivo hlavních předmětů muselo výrazně redukovat.

Když NK odešla do nenávratna, základním školám se hodně ulevilo...

2 2
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS