Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nepodléhejme házení všech cyklistů do jednoho pytle a šíření nenávisti k nim.:-/

27 1
možnosti
RK

R48a38d94e27k 73K16o10h43u97t

25. 7. 2020 10:11

Já již nějakých pár let jezdím do zaměstnání na koloběžce. Většinou po chodníku, protože po silnici, i když není velký provoz, to je dost o hubu, a cyklostezky kudy jezdím nejsou. A nemám problém. Pokud je potřeba (třeba když jde někdo z pejskem, s malými dětmi), tak jdu kousek pěšky, třeba i na chvíli zastavím. Zatím mi jen jednou domlouval měšťák v pěší zóně, ale jinak ani s policií nemám problémy. Jen jednou se zajímali, jestli je to moje koloběžka, asi hledali nějakou kradenou.

3 3
možnosti
LV

Takže Vám v principu nevadí auta na cyklostezce? Jezdí se tam pomaleji, mnohý řidič, hlavně ten méně zkušený, se tam může cítit lépe než ve zběsilém provozu na silnici.

5 0
možnosti
RK

R60a71d82e41k 56K41o64h14u85t

25. 7. 2020 10:04

Když se vás jako cyklistu snaží vcucnout těsně kolem předjíždějící náklaďák a vy po jeho projetí skončíte ve škarpě, tak z toho budete mít jaký pocit?

0 0
možnosti
DV

Tak nejezděte na kole tam, kde jezdí náklaďáky a kde je vůbec hustý provoz nebo zvolte pro dané místo adekvátní a bezpečný způsob dopravy (v tomto případě automobil, vlak nebo autobus).

To není o póze (hele, jedu na kole, padněte na kolena), ale o prosté soudnosti a pudu sebezáchovy. To přesně je jeden z důvodů, proč slušní lidé vás pumpičkáře nesnáší.

14 2
možnosti
BG

Spíš vidím, že se nesmyslně mnoho prostoru věnuje automobilismu. Tedy nepodléhejme agresivnímu automobilismu, který už dávno dosáhl fáze, kdy omezuje sám sebe.

19 4
možnosti
Foto

Auta potřebujeme k přepravě nákladů. Cyklista toho bohužel mnoho neuveze

3 6
možnosti
KS

Minulý týden jsem jel na koloběžce v cyklopruhu. A parádně jsem se vysekal, protože do něj lezou chodci, jako by to bych chodník. Chodí v něm pořád a všude. Tak jaké utlačování chodců? Třeba v Belgii nebo Holandsku by si to nikdo nedovolil, tam jezdí cyklisti rychleji než tramvaje.

17 1
možnosti
VD

Nejhorší jsou dělené chodníkostezky. Cykločást mívá hladší povrch a lidem se tam asi lépe chodí. To můžete v jednom kuse zvonit. Aby si člověk dal brkačku do špic, jak jsme to dělali jako malí kluci :-)

0 0
možnosti
RP

Souhlasím s článkem. Sice jsem taky cyklista, taky občas kvůli času "protáhnu" křižovatku po chodníku místo abych čekal na silnici mezi auty atd, ale nezabirám chodníky pro sebe a nevytěsnuji chodce. Jinak to ale s tím povinným odstupem metr a půl bude problém.

Zrovna včera jsem se nad tím zamýšlel u nás ve městě. Jeden z hlavních průtahů přes město byl kdysi krásně široký, vešli se tam vedle aut i cyklisté i podélně parkující auta. Ovšem před nějakými pár roky zavládl na radnici nějaký nazelenalý architekt, silnici zůžil na každý směr na jeden pruh na nějak 2 - 2.5 metru a na "ušetřené" ploše udělal trávníky. Sice taky pár autobusových zastávek, ale i tak je tam jet na kole horor. nebo rovnou nutnost jet po chodníku, což zase nejde kvůli velkému množství chodců. Protože předjíždějící řidič nejenže nemá prostor na ten odstup od kola 1,5 metr, ale bez zajetí do protisměru nemá vůbec šamci toho cyklistu předjet snad aniž by stoprocentně toho cyklistu nesrazil. Pro řidiče vyslovený adrenalin už v lehčím provozu a ve špičce je řidič doslova odsouzen to kolo jen sledovat , protože kvůli provozu v protisměru doslova nemá šanci to kolo předjet.

8 0
možnosti
VD

Ten metr by snad měl být mimo obec, ne?

0 0
možnosti

Cyklisté žádají. Řidiči žádají. Občané ČR žádají. Obyvatelé Země žádají, ... Ach jo. Zobecníme si své myšlenky na všechny. Cyklisté nejsou monolitická skupina se zvoleným vedením.

Další věcí je, že těch 1,5 m je jen heslo. Něco jako Black lives matter. Kdyby jste si promluvil s tvůrci této výzvy, myslím že byste došli ke stejnému závěru, že to má platit na silničních tazích. Ve městě to je nesmysl. On je kapku rozdíl, když na hlavním tahu kolem mě projede auto ve vzdálenosti 30 cm 100 km/h a něco jiného, když ve městě projede 40 km/h.

Mezi všemi skupinami obyvatel máte slušňáky za každých okolností, šedou zonu která porušuje pravidla celkem s rozmyslem a prasata, na které jejich komunita pohlíží s despektem. Jenže pak se objeví nějaký pan Barák, který ve svém fanatismu má dojem, že v dané komunitě jsou prasata všichni.

38 0
možnosti

Mimochodem, poslední odstavec článku pana Baráka je vysloveně skvost.

1 0
možnosti
Foto

I67v75a55n 34M61a83r93e82k

25. 7. 2020 7:25

Pane Baráku, Karma. R^

2 2
možnosti
  • Počet článků 292
  • Celková karma 22,59
  • Průměrná čtenost 2219x
Každý má právo hledat své štěstí, pokud to není na újmu jiným lidem. Vycházím ze zásady, že stát je tu pro občana a nikoliv naopak. Každý z nás má právo hodnotit, zda pravomoci vykonávané státem by nešly vykonávat lépe nebo jinak, například zda je nevrátit občanům. Neustále je třeba hledat, jak věci dělat levněji, rychleji, přesněji, prostě efektivněji.

Seznam rubrik