Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AK

Souhlasím s tím, že se kolo změnilo v modlu agresivní ideologie.

Ale nemyslím si, že tím agresorem jsou sami cyklisté.

To politici se předhánějí v tom, jak cyklistům splnit, co jim na očích vidí.

A, bohužel, i to, co samotné cyklisty ještě ani nenapadlo si přát.

Praha je poměrně kopcovité město a tedy ani nijak zvlášť příjemné pro jízdu na kole.

Tak 1% obyvatel jezdí po Praze na kole, ale politici vše přestavují tak, jakoby na kole jezdilo aspoň 50% Pražanů.

18 5
možnosti
AK

Kdysi piráty věšeli na horním ráhnu - když je chytili.

Teď je volíme do parlamentu i jinam.

Ne že bych navrhoval vrátit se k původnímu zacházení s nimi, ale není ta změna v zacházení přílišná?

Pirát primátor Hřib i jeho náměstek Steinherr se zdají být tím spokojenější, čím víc zkomplikují automobilistům život. Jedno jestli na Smetanově nábřeží nebo v Modřanech (kde mimochodem vede podle vody cyklostezka, takže budovat další pruh pro cyklisty ze 4-proudové komunikace o pár desítek metrů vedle nedává dobrý smysl).

Piráti nemají ve volebním programu, že chtějí zastavit výstavbu a dopravu v Praze, ale přesně to se jim daří. A ještě udávání lidí v Bruselu i jinde.

13 2
možnosti
Foto

Vás bych nechtěla potkat ani jako chodce, natož jako řidiče... Na kolo naštěstí nesednete, takže super. Já jako řidič s ročním nájezdem cca 50 tis km, cyklista s ročním nájezdem cca 5 tis km a vášnivá chodkyně s cyklisty větší problém nemám. Vynadám v autě jen těm neosvětleným :-). Jo, skútr se píše s čárkou :-)

12 11
možnosti
VB

Vždy mě fascinuje vidět v textu něco, co tam není a na základě toho a své smyšlenky o autorovi argumentovat.

Je to zajímavý psychologický jev.:-)

4 2
možnosti
JS

Pravidla jsou fajn, ale nesmí se z nich dělat dogma. Mi drzý cyklista nebo skútrař nevadí pokud se pohybuje jasně předvídatelně, o svých úmyslech dá včas vědět rukou nebo blinkrem a je evidentní, že ovládá stroj, na kterém jede. Tihle lidé opravdu urychlují provoz a pokud mne neohrozí, tak nemám problém je pustit nebo se jim vyhnout. Vždy si říkám, že kdyby tito všichni sedli do auta jako já, tak se to ucpe ještě více, než to je, takže trochou vstřícnosti mne neubude.

Ovšem na druhou stranu mi vadí ti nerozhodní, kteří někam vjedou a teď evidentně tápou co dál, takže tím pádem tápou i všichni okolo a čekají co z toho vyleze. Tady bych se přimlouval za nějaký cyklistický průkaz, kde by lidé na kolech museli složit zkoušku z nějaké zručnosti jízdy na kole a také z pravidel silničního provozu a až pak by mohli jezdit mezi auty, jinak pouze cyklostezky.

12 1
možnosti

S prvním odstavcem souhlasím, ale druhý ne. Nemůžete mít povolení i na cesty na záchod.

3 2
možnosti
RB

A proto mám rád zimu. Nikde se mi na silnici pod kola nebo na chodníku pod nohy nemotá pumpičkář :-)

8 7
možnosti
JS

To jste šťastný člověk, že u vás nejezdí cyklisté v zimě, to u nás jezdí za sněžení i náledí, tancují na tom, nevíte kdy sebou seknou zrovna před vaším autem a vy to na tom náledí neubrzdíte a budete mít problém, že jste někoho přejel.

5 0
možnosti
JZ

Co jsem si všiml nejen na internetových na diskuzích, tak agresivní ideologii vyznávají spíš majitelé automobilů se spalovacími motory. I přesto, že mně jakožto chodci (a ano, občasnému cyklistovi) denodenně foukají do xischtu zdraví škodlivý hnus, vše ostatní je podle nich špatně.

Cyklista na silnici? Špatně (viz tento článek).

Elektromobily? Špatně (přečtěte si diskuzi pod jakýmkoliv článkem na toto téma na iDNESu).

Pěší zóna? Špatně (toho jsem byl nesčetněkrát svědkem naživo).

Tak kdo tu vyznává agresivní ideologii?;-)

8 10
možnosti
JS

Já bych to nepaušalizoval. V každé skupině se najdou vyznavači agresivní ideologie. Dokonce i vůči svým vlastním kolegům ve skupině, vybržďovači v autech, agresivní cyklisté na očipovaných elektrokolech na cyklostezkách atd. atd.

6 0
možnosti
TK

Osobně mám problém s jedinou skupinou cyklistů, a to jsou ti, pro něž je kličkování mezi auty a chodci bojem a adrenalinovou zábavou. Tihle ve městě na silnici dělají to, co si žádný plechovkář, ani motorkář dovolit nemůže, jedou bezohledně na doraz, naplno, jako bych já jel v plechovce po městě 240. Pro většinu lidí je silnice prostě komunikací, po které odněkud někam jedou, a i pro ty, kteří to berou jako sport a nedodržují předpisy, je to stále zábava, kterou mohou provozovat s cigaretou v ruce a jedním okem na mobilu.Když projedou na červenou, tak sekundu po oranžové. Ale pro tyto adrenalinem napumpované šlapající závodníky - bojovníky je silnice arénou, závodní dráhou, semafory a pravidla pro ně neexistují, klidně jedou v půlce červené, když vidí, že to projedou, Tyhle opravdu nemusím.

9 0
možnosti
BH

B57o87h53u14š 62H33a42v59e34l

25. 7. 2020 20:07

Co si myslet o cyklistech, kterým nestačí cyklostezka vedle silnice a mermomocí musí jet na silnici (Brno, Pisárky). Sám občas jezdím na kole a moc si rozmýšlím trasu.

11 0
možnosti
RK

R64a90d47e58k 53K25o93h97u38t

25. 7. 2020 20:16

Že jsou to arogantní jájisté.

4 0
možnosti
Foto

A19v71i 52B23a65b20i62c

25. 7. 2020 19:42

Karma mínus.

4 1
možnosti
JK
Foto

J83a41n 74S29v87a91t60e83k

25. 7. 2020 19:25

Víte co, pane Baráku? Jako řidič auta, pokud vidím před sebou cyklistu, prostě ho předjedu raději obloukem (stejně jako např. motorku, i když tam spíše předjíždějí motocyklisté mě) nebo v případě přítomnosti protijedoucího vozidla přibrzdím (stejně jako když dostihnu třeba traktor). Problém s tím nemám, jakkoli jsem už v provozu sám na kole dlouho nejel. Prostě považuji zdraví a život druhého účastníka silničního provozu za důležitější než to, jestli náhodou někam dorazím o minutu či dvě později. Kdyby k tomu stejně přistupovala většina řidičů, nebyli by cyklisté motivováni jezdit po chodnících a i provoz na silnicích by byl klidnější a bezpečnější.

27 2
možnosti
KV

Jezdím i po chodníku, pokud je volný. Potkám-li osamělého chodce. přibrzdím abych ho neohrozil.

Dělám vše abych nemusel jet po nebezpečné silnici (ulici) a potkal tam pana Baráka.

U nás v Uherském Hradišti jezdí žije na kole skoro každý a problém je pouze s netolerantními lidmi v autech i na kole.

Blogu Rv

19 7
možnosti
JK

J63a27n 78K94o15z16á76k

25. 7. 2020 23:11

Nemůžete každého posuzovat podle sebe. Mám s cyklisty na chodníku opačné zkušenosti. Jezdí jako prasata.

9 2
možnosti
  • Počet článků 292
  • Celková karma 22,59
  • Průměrná čtenost 2219x
Každý má právo hledat své štěstí, pokud to není na újmu jiným lidem. Vycházím ze zásady, že stát je tu pro občana a nikoliv naopak. Každý z nás má právo hodnotit, zda pravomoci vykonávané státem by nešly vykonávat lépe nebo jinak, například zda je nevrátit občanům. Neustále je třeba hledat, jak věci dělat levněji, rychleji, přesněji, prostě efektivněji.

Seznam rubrik