Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Já bych to rozdělil na silnici a pak na druhou skupinu a to jsou chodníky a stezky. Na silnici s cyklisty úplně zásadní problém nemám. Ano, občas se stane, že jedou dva vedle sebe, ale to je spíše výjimka. A jediné, co mě opravdu dráždí, je situace na semaforech. Cyklistu pracně přejedu, dojedu na světla a cyklista se protáhne podél aut až na první místo. Nejde samozřejmě o pořadí, ale o to, že všechna auta musí cyklistu předjíždět znovu, což nějakou dobu samozřejmě trvá a ne vždy to je možné.

Na silnici jsou horší skútry a motorky, protože mnoho z nich, alespoň já, vozím na kufru a vždy jen s pohledem do zpětného zrcátka čekám, jestli na mě naskočí nebo se bude chtít protáhnout, ale dopředu není jasní kudy a jen doufám, že to neudělá ve chvíli, kdy se budu vyhýbat nějakému výmolu. Extra případ je jízda po přechodu, protože na cyklistu, který na něj z ničeho nic najede, se ne příliš dobře reaguje.

Na chodnících a stezkách je to pak již skutečně až cyklo teror. Když pominu, že na chodníku nemá cyklista co dělat, většina z nich nemá zvonek. Takže okolo vás natěsno prolítne někdy i menší kolona, které navíc nemusí být úplně soudržná. A v okamžiku, kdy už máte dojem, že je nebezpečí zažehnáno přiletí další. Pohyb po stezce je pak doprovázen neustálým poslechem a otáčením se vzad, zda se nějaký cyklista neblíží. Móda elektrokol této situaci hodně napomohla a na kole tak jezdí kde kdo a také jakkoliv.

Nicméně, kdo se byl podívat v Amsterdamu, musí si říct, že situace u nás je v zásadě poklidná. Tam jsem se ve středu města, kde kola jezdí snad bez brzd a bez pudu sebezáchovy, zrovna bezpečně necítil a neustále jsem byl v pozoru odkud nějaké kolo přiletí. O stezkách ani nemluvím, protože tam jezdily skútry a kola dohromady.

1 0
možnosti
RJ

Chodníky i stezky beru. S těmi křižovatkami je to složitější. V prvé řadě tam, kde je pro ostatní těžké mě předjet, se snažím uhnout (nebo se takovému místu vyhnout), zvláště když mě potřebuje předjet něco většího. Ale pokud za křižovatkou takové místo není (což je většina křižovatek tam, kde jezdím), tak si na první místo dojedu. Z části protože dýchat na kole plyny z výfuku není nic moc, z části prostě protože je to efektivnější. Auta mě také předjíždějí, i ve chvíli, kdy je zjevné, že je předjedu (třeba na dalších světlech, nebo stojí-li před námi kolona), nikomu to nepřipadne divné. Stejně tak mi nepřijde nic divné na tom, že cyklista nezůstává na konci kolony, pokud má prostor k předjetí.

2 0
možnosti
JV

J42a28n 93V82í97c89e70n29a

26. 7. 2020 18:20

Naprostý souhlas. Jen bych chtěl zdůraznit, že to, co si dovolují cyklisti na přechodu, kde kolikrát prosviští 4m/s, a ani na moment nezváží sesednutí, to je hnus. Protože ve chvíli kdy neřídí například muž, ale třeba žena s malým dítětem, nebo nedej bože dvěmi a toto se jí přiřítí po přechodu pro chodce, například zpozaaut nebo v místě kde je nějaká clona, tak je problém. Žena neuvažuje a tak impulsivně zabrzdí a ohrozí 2 malé děti, které na takovou situaci budou v lepšim případě celý život doplácet. Nejenom že se nějaký hajzl spáchá sebevraždu při provádění přestupku, neboť jako řidič nedal přednost v jízdě, ale ohrozí skupinu lidí, například dětí kterým přistane čelním sklem se svým ocelovým strojem nebo chodcům na jejichž vyhrazené ploše se nacházel. Už se mi i stalo, že mi jeden opilý grázl přijel nadat za to, že jsem si dovolil zatroubit po tom, co mi prosvištěl zpozaaut a taktak, že jsem to ubrzdil. Místo děkování za život mi velmi sprostě nadával chtěl mě fyzicky napadnout. A to osobně na kole jezdím už 30 let a nikdy jsem neměl problém. Proč by se měl zrovna teď měnit zákon ? ;-€

7 4
možnosti
JT

J28i69ř76í 49T89e66p54r

26. 7. 2020 18:19

Co je to "cyklopruh" ? Zabraná část chodníku oddělená jenom namalovanou čárou. To je nesmyslný řešení.Až nabere cyklista jedoucí po kraji cyklopruhu řidítkama do ledvin chodce jdoucího po kraji pěšopruhu jak to budete řešit.

Cyklopruhy namalované na chodnícíh zrušit !

2 2
možnosti
RJ

Nepletete si cyklopruh se sdílenou stezkou pro cyklisty a chodce?

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
JP

Jj, styl, kterým to autor píše, naznačuje, že má kolem hlavy svatozář. Že nikdy nepřekročil povolenou rychlost, že nikdy nezastavil na zákazu zastavení, že ale také nikdy nejel na kole.

S tím co píše se musí souhlasit, ale píše to stejně agresivně, jako jezdí ti cyklisté, kteří mu vadí.

5 0
možnosti
MK

Chování účastníků silničního provozu je jeden z obrazů společnosti. Bohužel u nás po revoluci vládne lhostejnost, neúcta jeden k druhému atd. To se projevuje i v mnoha jiných odvětvích,tak poč ne na silnici...

10 1
možnosti
JP

Ono je obvykle jedno, jak se kdo přepravuje. Bezohledný zůstane bezohledným.

4 0
možnosti
JK

To je doba, tolik kňourání nad kdečím jsem dosud nezažil :-/

4 1
možnosti
RM

Máš zcela zdeformované myšlení a zásadní nepochopení dopravy.

7 3
možnosti
MV

Bez jedineho argumentu, to jste mu to nandal, *obdivne tleskam* Rv

1 0
možnosti
PF

P55e18t41r 92F91r84a32n95c

26. 7. 2020 8:59

Největší strach mám, že potkám na silnici pana/í "Baráka/ovou" a je zcela lhostejno, zda bude za volantem či říditky.

10 0
možnosti
VL

Škoda že to respektuje jen někdo.

3 0
možnosti
KK

Totéž lze napsat o automobilismu.

Něco by se dalo napsat i o autorovi tohoto přihlouplého blogu, ale nebudu riskovat icka.

14 7
možnosti
DS

Jaké íčka? to se zrušilo již nějaký ten pátek.;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 292
  • Celková karma 22,59
  • Průměrná čtenost 2219x
Každý má právo hledat své štěstí, pokud to není na újmu jiným lidem. Vycházím ze zásady, že stát je tu pro občana a nikoliv naopak. Každý z nás má právo hodnotit, zda pravomoci vykonávané státem by nešly vykonávat lépe nebo jinak, například zda je nevrátit občanům. Neustále je třeba hledat, jak věci dělat levněji, rychleji, přesněji, prostě efektivněji.

Seznam rubrik