Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pan Kraus to zhodnotil (alespoň v úvodu) myslím docela dobře. Na D3 sice výpravčí nebývali nikdy, nicméně ve vlaku byl nejen strojvedoucí, ale i vlakvedoucí - a ten tomu všemu šéfoval - a velmi často i průvodčí.

Prostě se šetří.

Za mé drážní kariéry by vina za takovou nehodu nemohla být nikdy svalována na strojvedoucího, ale vlakvedoucího (a strojvedoucí nebo i průvodčí by jeho špatné rozhodnutí betonově korigovali, tedy by k němu možná nedošlo - víc hlav ví prostě víc...).

"Dé trojka" je velmi sofistikovaný systém řízení vlakové dopravy, který dobře funguje mnoho desetiletí. Asi víc.

Problém je v tzv. "udržitelnosti" veřejné dopravy, což neznamená nic jiného, než aby to stálo jenom tolik, abychom na tom ještě vydělali.

To je alfou a omegou dneška. A pan Stejskal má stoprocentní pravdu v tom, že odpovědnost těch nahoře je nulová.

4 0
možnosti

Nevím no, ale z mého pohledu se s rizikem této chyby nebo nedbalosti prostě všeobecně počítá. Je to nedání přednosti v jízdě, což má často fatalní následky, nejčastěji na silnicích. Přesto všichni jezdíme dál. Pokud se srazí auta, většinou se nepochybuje o vině toho, kdo porušil předpis. Pokud se srazí železniční kolejová vozidla, je obvykle vina řidiče cybujícího vozidla zlehčována.

0 0
možnosti
Foto

Stejné jako před lety v Ostravě. Jednokolejná tramvaj. Stejný systém čekání. Fungoval až do tragické srážky. Výsledek? Zavřený tramvaják a nainstalované semafory.

0 0
možnosti
Foto

Tak to obvykle dopadne. A odpovědnost těch nahoře? Toť otázka.

2 0
možnosti
Foto

Nemám sice nějaké podrobnější informace, ale soudím, že nelze házet vinu pouze na jednoho strojvůdce, který si spletl den a tudíž i jízdní řád.

Na trati nejsou výpravčí na stanicích (což je dnes u nás víceméně běžné), ale i zabezpečovací zařízení a dispečink provozu. Pokud jsem si dobře všiml fotografií z nehody, tak oba dva vlaky patřily různým přepravcům. Je tedy možné, že oba dva strojvůdci na sebe asi ani neměli kontakt přes mobily (pokud je zde ovšem všude na trati signál). Za těchto okolností se tedy jedná o systémovou chybu a bylo pouze otázkou času, kdy dojde k podobnému neštěstí.

3 0
možnosti
Foto

Malé upřesnění. Nejedná se o různé přepravce, ale o různé soupravy téhož dopravce - Českých drah. Pokud bychom šli do detailu: z KV do Potůčků (a zpět) jsou uvedeny jako dopravce České dráhy, na úseku Johanngeorgenstadt - Potůčky (a v opačném směru) německá regionální společnost Erzgebirgsbahn.

U Perninku se srazila souprava RegioNova (žluzozelená) s modernějším RegioSharkem (modrá). --- O systémovou chybu v principu jde, i když asi jinou, než jak to myslíte Vy.

0 0
možnosti
Foto

Naprostý souhlas. V době GPS, GSM, LTE, FM.... . nejen že se mohou krýt řekněme ústně, tedy odjezd až po odsouhlasení telefonicky osobou, která sedí třeba v Humpolci a sleduje na dálku dění na trati(ích), ale nemůže být problém ani udělat software, který okamžitě vyhlásí poplach, když zjistí nějakou nesrovnalost u polohy vlaku(ů).

4 0
možnosti
Foto

Když naše firmička dělala něco pro dráhu, na problém nedostatečného zabezpečení provozu jsme upozorňovali. Např. jsme zjistili, že není k disposici ani indikace, že vlak se blíží do stanice, což jsme pro náš systém potřebovali.

Od dob R-U se na dráze moc věcí nezměnilo. Kdybych tu měl vypsat veškerý údiv nad vybavením dispečinků i na velkých nádražích, asi by laskavý čtenář ještě dlouho do vlaku nesedl.

1 0
možnosti
  • Počet článků 4794
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 840x
Tip:

https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě

/* 1956.   

V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES  jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.) 

 eContact:  mrstejskal@gmail.com

Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde:  http://www.flickr.com/mrstejskal